Μιλήσαμε με έμπειρο τεχνικό -συνεργάτη μας, για διαρροές υγρών και τι δείχνουν.
Το χρώμα και η υφή του υγρού αποκαλύπτουν τη σοβαρότητα της βλάβης.
Ορισμένες διαρροές απαιτούν άμεση επίσκεψη στο συνεργείο.
Μάθετε πώς να εντοπίσετε και να περιγράψετε το πρόβλημα σωστά.
Στάζει κάτι κάτω από το αυτοκίνητό σας; Μην το αγνοήσετε. Μπορεί να πρόκειται για αβλαβές νερό από τον κλιματισμό – ή για σοβαρή διαρροή φρένων. Για να σας βοηθήσουμε να καταλάβετε τη διαφορά, μιλήσαμε με τον Αλέξη, έμπειρο μηχανικό εξειδικευμένου συνεργείου (συνεργάτη autotriti) που έχει αντιμετωπίσει κατ΄ επανάληψη διαρροές υγρώνκαι θέματα σε υδραυλικά συστήματα αυτοκινήτου. «Το χρώμα, η υφή και – πολλές φορές – η μυρωδιά του υγρού που βλέπουμε κάτω από το αυτοκίνητο λένε πολλά. Ο οδηγός μπορεί να εντοπίσει εγκαίρως την πηγή και να μας δώσει πολύτιμες πληροφορίες πριν έρθει στο συνεργείο», μας είπε.
Πώς να ελέγξετε το αυτοκίνητο για διαρροή
Ο Αλέξης προτείνει έναν απλό τρόπο: «Βάλτε ένα κομμάτι χαρτόνι κάτω από το αμάξι σας όταν το παρκάρετε το βράδυ. Το πρωί, κοιτάξτε το: δείτε πόσο έχει στάξει, τι χρώμα έχει και από ποιο σημείο προέρχεται».
Με αυτά τα στοιχεία, ο μηχανικόςμπορεί να καταλάβει πολλά πριν καν σηκώσει το καπό.
1. Αν το υγρό είναι κόκκινο. Μπορεί να πρόκειται για:
- Υγρό υδραυλικού τιμονιού (είναι λεπτό, γλιστερό, μυρίζει σαν «καμένο γλυκό»).
- Υγρό αυτόματου κιβωτίου (είναι ελαφρώς πιο παχύ, με μυρωδιά πετρελαίου). Αν στη διαρροή παρατηρήσετε πως το υγρό είναι κόκκινο, τότε μπορεί να πρόκειται για υγρό υδραυλικού τιμονιού ή για υγρό αυτόματου κιβωτίου. 2. Αν το υγρό είναι πορτοκαλί. Μπορεί να είναι ψυκτικόμε σκουριά (από φθαρμένο ψυγείο) ή παλιό υγρό μετάδοσης. 3.Ροζ ή… φλούο χρώματα. Πιθανότατα είναι ψυκτικό υγρό (γλιστερό στην υφή του και με γλυκιά μυρωδιά). «Αν χάνετε ψυκτικό, κινδυνεύετε από υπερθέρμανση του κινητήρα», προειδοποιεί ο μηχανικός μας. 4. Αν είναι μπλε. Πρόκειται για υγρό καθαριστήρα παρμπρίζ (συνήθως «αθώο» αλλά δείχνει πως υπάρχει κάποια ρωγμή στη δεξαμενή ή στις σωληνώσεις). Εφόσον η διαρροή έχει μπλε χρώμα, τότεπρόκειται για υγρό καθαριστήρα παρμπρίζ και κατά κανόνα αφορά σε κάποια ρωγμή στη δεξαμενή ή στις σωληνώσεις. 5. Αν είναι ανοιχτό κίτρινο. Είναι υγρό φρένων (προσοχή, ιδιαίτερα επικίνδυνο σημάδι). «Μην οδηγήσετε αν δείτε διαρροή φρένων. Καλέστε οδική βοήθειαή φέρτε το με γερανό», λέει αυστηρά ο ειδικός. 6. Αν είναι καφέ ή μαύρο. Μπορεί να είναι:
- Λάδι κινητήρα(θα διαπιστώσετε πως είναι γλιστερό και παχύ).
- Ή παλαιωμένο υγρό φρένων ή υδραυλικού τιμονιού. 7. Αν είναι διαφανές το υγρό. Είναι πιθανότατα νερό από τον κλιματισμό (ακίνδυνο).
Αν όμως μυρίζει βενζίνη, πρόκειται για διαρροή καυσίμου (επικίνδυνο)!
Χρήσιμες συμβουλές από τον τεχνικό
Αν διαπιστώσετε μια κοιλίδα όπου το υγρό «λιμνάζει» σε έκταση άνω των 3 εκατοστών είναι διαρροή για την οποία πιθανότατα χρειάζεστε άμεσα βοήθεια.
Αν δείτε μικρότερο «δαχτυλίδι» (1-2 εκ.) μπορεί να είναι απλή διαρροή, εκτός αν μιλάμε για φρένα ή καύσιμα (ξανα-διαβάστε τα «χρώματα»).
Αν τελικά το πάτε στο συνεργείο. Την επόμενη μέρα από το σέρβις, ελέγξτε το έδαφος. Αν συνεχίζεται η διαρροή, καλέστε ξανά το συνεργείο.