Mια κατηγορία οχημάτων στην οποία η BMW αποκαλύπτει πλήρως όλα τα χαρακτηριστικά του DNA της είναι αυτή των ρόουντστερ οχημάτων, όπου φυσικά έχει μακρά παράδοση. Το πιο πρόσφατο δημιούργημα της Βαυαρικής φίρμας σε αυτή την κλάση είναι το Ζ4, το οποίο εντυπωσιάζει από την πρώτη κιόλας ματιά. Ο συνδυασμός καμπύλων γραμμών, όπως στο εμπρόσθιο μέρος, με αρκετές ακμές, όπως στα φτερά των πίσω τροχών, αλλά και τα έντονα σχεδιαστικά νεύρα, όπως στο πλαϊνό τμήμα, δημιουργούν ένα μείγμα επιθετικότητας, χάρης αλλά και προκλητικότητας. Τα ελαφρώς "θλιμμένα" εμπρόσθια φωτιστικά σώματα και η ανασηκωμένη "ουρά" στο πίσω μέρος (σαν μικρή αεροτομή) δημιουργούν ένα σύνολο που μαγνητίζει τα βλέμματα. Ο οδηγός κάθεται αρκετά χαμηλά όπως αρμόζει σε όχημα του είδους και από τις πρώτες μετακινήσεις με το Ζ4 αντιλαμβάνεται την υψηλή ακαμψία του πλαισίου αλλά και τον εξαιρετικά εύκολο τρόπο με τον οποίο μπορεί να ελέγξει την πορεία του οχήματος χάρη στην ακρίβεια του τιμονιού. Σε ανοικτό δρόμο η έκδοση των 2,5 λίτρων κινείται ιδιαιτέρως σταθερά, αν και λόγω της σφικτής ρύθμισης της ανάρτησης οι ανωμαλίες του οδοστρώματος (ειδικά όταν είναι συνεχείς) γίνονται άμεσα αισθητές. Η άνεση είναι λοιπόν σχετικά περιορισμένη, όμως ο οδηγός αποζημιώνεται πλήρως από το επίπεδο της οδικής συμπεριφοράς.
Με το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης και της ευστάθειας ενεργοποιημένο οι τάσεις υπερστροφής δεν απασχολούν τον οδηγό και η γρήγορη κίνηση σε δρόμο με στροφές γίνεται με ασφάλεια.
Όταν το εν λόγω βοήθημα απενεργοποιηθεί πλήρως, η υπερστροφή θα εμφανιστεί γρήγορα ειδικά σε δρόμο με μέτριο οδόστρωμα, ωστόσο ο έλεγχος και οι απαραίτητες διορθώσεις γίνονται αρκετά εύκολα χάρη στο πολύ καλό σύστημα διεύθυνσης ενώ η (αναμενόμενα) υποδειγματική κατανομή του βάρους διαδραματίζει σημαντικό ρόλο καθώς καθιστά κάθε αντίδραση αρκετά προοδευτική.
Ειδική μνεία πρέπει να γίνει στην υψηλή απόδοση των φρένων αλλά και στη λειτουργία του κιβωτίου SMG, το οποίο εκτός από τη σειριακή και την αυτόματη λειτουργία και τη δυνατότητα αλλαγής σχέσεων από χειριστήρια πίσω από το τιμόνι, διαθέτει και την επιλογή sport, η οποία επιτρέπει πιο μακριά "γεμίσματα" κάθε ταχύτητας ενώ καθιστά πιο άμεση την απόκριση του συστήματος διεύθυνσης.
Κινητήρας
Γνήσιο "τέκνο" της οικογένειας των εξακύλινδρων σε σειρά κινητήρων της ΒΜW, το μηχανικό σύνολο των 2,5 λίτρων αποδίδει 192 ονομαστικούς ίππους και εμφανίζει θετικό τράβηγμα από χαμηλούς ρυθμούς περιστροφής έως και πάνω από το επίπεδο των 6.000 σ.α.λ. Βασικό γνώρισμά του είναι ακόμη ο έντονος, βαθύς και συνάμα αρκετά άγριος ήχος που παράγει ο οποίος θυμίζει μοτέρ με ακόμη περισσότερους κυλίνδρους. Η συνεργασία του με το κιβώτιο SMG έξι σχέσεων (οι οποίες γίνονται πέντε στη λειτουργία sport) είναι πολύ καλή και οι εναλλαγές γίνονται με θετικό τρόπο τόσο σε ό,τι αφορά το ανέβασμα ή το κατέβασμα μιας σχέσης.
Εσωτερικό
Το εσωτερικό του Ζ4 ακολουθεί πιστά τη φιλοσοφία της BMW για λιτή διακόσμηση όπως τη γνωρίσαμε πολλά πρόσφατα οχήματά της όπως η σειρά 5, η Χ3 κ.λπ. Ο πίνακας οργάνων είναι σχετικά μικρός ενώ λίγοι σε αριθμό είναι οι διακόπτες στην κεντρική κονσόλα. Το οριζόντιο τμήμα που χωρίζει το ταμπλό σε δύο μέρη είναι το βασικό σχεδιαστικό γνώρισμα.
Οι χώροι για τους δύο επιβάτες είναι καλοί σε μέγεθος όπως άλλωστε και ο χώρος αποσκευών. Θα θέλαμε όμως περισσότερους χώρους για μικροαντικείμενα.
Η ποιότητα της κατασκευής είναι πολύ καλή και δεν εμφανίζονται περίεργοι θόρυβοι ή τριγμοί.
Μας άρεσε
Ο ήχος του κινητήρα, η ακρίβεια του τιμονιού και η κατευθυντικότητα, η εξωτερική εμφάνιση, τα καθίσματα.
Δε μας άρεσε
Πολύ λιτό εσωτερικό, ελάχιστοι χώροι για μικροαντικείμενα.