ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  17/8/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 17/8/2004
Test mtx
Topless στο νησί των ανέμων
Saab 9-3 Convertible Aero
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Ένα από τα παραδοσιακά κάμπριο ευρωπαϊκής προέλευσης είναι το Saab 9-3, η τρέχουσα εκδοχή του οποίου παρουσιάστηκε στα τέλη του 2003 και χαρακτηρίζεται από έντονο κύρος, υψηλή ποιότητα και καλές επιδόσεις ανεξαρτήτως κυβισμού. Η αρκετά κομψή και συνάμα επιθετική σχεδίαση της τετράθυρης εκδοχής του οχήματος αποτέλεσε μια πολύ καλή βάση για το Convertible στο οποίο διατηρείται αυτούσιο ολόκληρο το εμπρός μέρος μέχρι την κολόνα του παρμπρίζ. Το πίσω μέρος αναδεικνύεται σε μεγάλο πρωταγωνιστή καθώς είναι ιδιαίτερα ογκώδες και διαθέτει σαφώς περισσότερες καμπύλες σε σύγκριση με άλλες επιφάνειες του αμαξώματος. Τα φωτιστικά σώματα στο πίσω τμήμα βρίσκονται σχετικά ψηλά τοποθετημένα, έχουν μεγάλο μέγεθος και “αγκαλιάζουν” τις στρογγυλεμένες άκρες του αμαξώματος όντας ορατά και από το πλάι. Το δε εμπρόσθιο τμήμα είναι εξίσου κομψό και αρκετά χαμηλό προσδίδοντας έτσι ένα δυναμικό προφίλ. Στο εσωτερικό, το ανοικτό 9-3 είναι εξίσου προσεγμένο με σωστές δόσεις πολυτέλειας, χάρης και πρεστίζ. Η έκδοση που δοκιμάσαμε για το φετινό “γύρο” ήταν η πιο ισχυρή υπερτροφοδοτούμενη με ισχύ 210 ίππων, γεγονός που αποτελούσε μια επιπλέον πρόκληση για την οδήγησή της. Εισερχόμενος ο οδηγός στο όχημα απολαμβάνει μια πολύ καλή θέση οδήγησης απόρροια των πολλαπλών ρυθμίσεων σε τιμόνι και κάθισμα ενώ γρήγορα γίνεται αντιληπτή και η αυξημένη ακαμψία του πλαισίου, γεγονός το οποίο συνιστά το βασικότερο επίτευγμα αυτής της γενιάς του ανοικτού 9-3 έναντι του προγενέστερου. Το στιβαρό πλαίσιο σε συνδυασμό με τη σφικτή ρύθμιση της ανάρτησης κάνει αισθητές τις οδικές ανωμαλίες χωρίς πάντως η αντίδραση να είναι ξερή σε απότομες λακκούβες. Στο εθνικό οδικό οδικό δίκτυο το 9-3 2,0 Τ Aero καλύπτει με χαρακτηριστική ευκολία μεγάλες αποστάσεις καθώς ανακτά γρήγορα και διατηρεί υψηλή ταχύτητα κίνησης (συχνά χωρίς να το αντιλαμβάνεται άμεσα ο οδηγός). Η σταθερότητα είναι πολύ καλή στην ευθεία ενώ είναι αξιοσημείωτη η γαλήνια ατμόσφαιρα στο καλά μονωμένο εσωτερικό. Σε δρόμο με στροφές η ισχύς του κινητήρα είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμη καθώς περνά αρκετά ομαλά στο δρόμο, το τιμόνι έχει θετική απόκριση ενώ κορυφαία είναι τα φρένα. Χωρίς το ESP (και φυσικά ακόμη περισσότερο όταν αυτό λειτουργεί) το αμάξωμα δύσκολα παρεκκλίνει από την πορεία του παραμένοντας για αρκετό χρόνο ουδέτερο. Υπό μεγάλη πίεση η βασική αντίδραση είναι η υποστροφή.
Κινητήρας
O τετρακύλινδρος και 16βάλβιδος κινητήρας του Saab 9-3 Convertible Aero διαθέτει turbo και αρκετά υψηλή ονομαστική ισχύ. Η λειτουργία του χαρακτηρίζεται από μέτρια ελαστικότητα και ευστροφία στις χαμηλές στροφές (περίπου έως τις 2.000 σ.α.λ.) ενώ από τις μεσαίες στροφές και πάνω δείχνει τον καλό του εαυτό αποδίδοντας αρκετά γρήγορα τη μέγιστη ισχύ του. Οι επιδόσεις είναι αρκετά υψηλές ειδικά σε ό,τι αφορά την επιτάχυνση από στάση και τη ρεπρίζ 80-120 χλμ/ώρα με 6η σχέση στο κιβώτιο. Ωστόσο, το βάρος του αμαξώματος είναι πολύ μεγάλο και στερεί ακόμη καλύτερα “νούμερα” από το ανοικτό Saab.
Εσωτερικό
Η ποιότητα των υλικών αποσπά πολύ θετικά σχόλια στο εσωτερικό του ανοικτού 9-3.
H υψηλή ποιότητα και η προσεγμένη συναρμολόγηση χαρακτηρίζουν τον εσωτερικό χώρο του ανοικτού Saab 9-3. Σε ένα μεγάλο τμήμα του ταμπλό χρησιμοποιούνται μαλακά υλικά ενώ τόσο στις πόρτες όσο και στα καθίσματα οι επενδύσεις είναι ιδιαίτερα ευχάριστες στην αφή. Η κεντρική κονσόλα φιλοξενεί μεγάλο αριθμό διακοπτών ο οποίος ενδεχομένως να μπερδέψει αρχικά τον οδηγό, όμως τελικά αποδεικνύεται λειτουργική. Οι χώροι είναι καλοί για τέσσερις ενήλικους επιβάτες ενώ όσοι καθίσουν στο πίσω κάθισμα έχουν επαρκή χώρο για τα γόνατα και οριακό για τα κεφάλια τους. Καλός σε μέγεθος είναι τέλος και ο χώρος αποσκευών.
Μας άρεσε
Η ακαμψία, η ποιότητα κατασκευής και ορισμένες μεταλλικές λεπτομέρειες στο εσωτερικό, η ρύθμιση της ανάρτησης, η αψεγάδιαστη οροφή.
Δε μας άρεσε
Ο κινητήρας εμφανίζει υστέρηση στις χαμηλές στροφές, η κεντρική κονσόλα είναι επιβαρυμένη με πολλούς διακόπτες.

 
 Γύρος cabrio Μύκονος 2004
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Audi TT 3,2 Roadster
ΒΜW Z4 2,5 SMG
Chrysler Sebring 2,0 Convertible
Citroen C3 Pluriel 1,6
Fiat Barchetta
Ford Streetka
Honda S2000
Mazda MX-5 1,8
Mercedes SLK 200 Kompressor
Peugeot 307 CC 2,0
Peugeot 206 CC 1,6
ROVER MG-TF 1,6 “80th Anniversary”
Saab 9-3 Convertible Aero
Smart roadster Brabus
Toyota MR2
Volvo C70 Convertible 2,0T