ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  17/8/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 17/8/2004
Test mtx
Topless στο νησί των ανέμων
Smart roadster Brabus
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Πρωταρχικός στόχος για κάθε όχημα της εταιρείας Smart είναι να ξεχωρίζει από οποιοδήποτε άλλο όχημα στην αγορά. Στην περίπτωση του roadster ο στόχος αυτό επιτυγχάνεται με την ίδια ευκολία που ισχύει και για τα υπόλοιπα οχήματα της φίρμας-μέλους του ομίλου της DaimlerChrysler. H λογική του δίχρωμου αμαξώματος με τα πλαστικά τμήματα να δημιουργούν όμορφη αντίθεση με τα ορατά τμήματα του πλαισίου συναντάται και σε αυτό το όχημα το οποίο “κλέβει την παράσταση” όπου κι αν βρεθεί χάρη στο πολύ μικρό ύψος του, το επιμηκυμένο εμπρός και το κοντό πίσω τμήμα του και φυσικά χάρη στο “εξωγήινο” βλέμμα που χαρίζουν στο roadster τα δύο ζεύγη από στρογγυλά και σχεδόν κάθετα τοποθετημένα φωτιστικά σώματα στο εμπρός μέρος. Στο πίσω μέρος, το κάθετο κόψιμο της μικρής οροφής και τα επίσης στρογγυλά, εφαπτόμενα μεταξύ τους φωτιστικά σώματα συμπληρώνουν την εικόνα η οποία είναι ακόμη πιο επιθετική στην περίπτωση της έκδοσης που επιμελείται ο διάσημος οίκος μετατροπών Brabus (βασικός συνεργάτης της Mercedes-Benz στον τομέα του tuning) χάρη στις ζάντες διαμέτρου 17 ιντσών οι οποίες φαντάζουν θηριώδεις σε ένα τόσο μικρό αμάξωμα. Η θέση οδήγησης είναι σχεδόν “ένα με το έδαφος” και ο οδηγός αντιλαμβάνεται άμεσα τον σπορ χαρακτήρα του οχήματος. Ο κινητήρας ο οποίος είναι τοποθετημένος στο πίσω μέρος παράγει ευχάριστο θόρυβο αμέσως μόλις τεθεί σε λειτουργία και προκαλεί τον οδηγό να πιέσει το roadster Brabus. Στην περίπτωση αυτή και σε μια διαδρομή με στροφές το roadster Brabus επιταχύνει εντυπωσιακά είτε στη σειριακή είτε στην αυτόματη λειτουργία (υπάρχουν και χειριστήρια στο τιμόνι για τις εναλλαγές των σχέσεων) του εξατάχυτου κιβωτίου. Η δε οδική συμπεριφορά παραμένει ουδέτερη χάρη στα ελαστικά (φαρδύτερα στον πίσω άξονα) και τη λειτουργία του ESP το οποίο εμπλέκεται αρκετά συχνά δείχνοντας στο χρήστη ότι η τάση υπερστροφής είναι έντονη, ειδικά σε δρόμο με χαμηλό συντελεστή τριβής. Όταν το ESP απενεργοποιηθεί, χρειάζεται σύνεση στο πάτημα του δεξιού πεντάλ διότι η σχετικά απότομη απόδοση της ισχύος του κινητήρα (υπερτροφοδοτούμενος γαρ) επιφέρει αναλόγως ξαφνικό τίναγμα της “ουράς” του οχήματος. Πάντως το ESP επανενεργοποιείται σχετικά σύντομα όταν διαγνωστεί αποσταθεροποίηση με συνέπεια το περιθώριο για... παιχνίδι και διόρθωση της πορείας με το καλό σε αίσθηση τιμόνι είναι πολύ μικρό. Σε ό,τι αφορά την κίνηση σε ανοικτό, ευθύ δρόμο η σφικτή ρύθμιση της ανάρτησης με την περιορισμένη άνεση ως επακόλουθο καθώς και οι σχετικά έντονοι αεροδυναμικοί θόρυβοι θα κουράσουν από ένα σημείο και έπειτα. Τι μένει λοιπόν; Η ευελιξία και η γρήγορη κίνηση εντός πόλεως (κυρίως) καθώς και το εξαιρετικό look και στήσιμο το οχήματος στο δρόμο.
Κινητήρας
Ο τρικύλινδρος turbo κινητήρας του 0,7 λίτρου αποδίδει 101 ονομαστικούς ίππους έπειτα από τις “περιποιήσεις” που δέχτηκε από την Brabus. O ξεχωριστός χαρακτήρας γίνεται αμέσως μόλις τεθεί σε λειτουργία καθώς παράγει ευχάριστο “μεταλλικό” ήχο τόσο στο “ρελαντί” όσο και όταν πιέζεται (είναι έντονο και το γνωστό σφύριγμα των υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων). Η ελαστικότητα και η ευστροφία ικανοποιούν σε όλο το φάσμα των στροφών ενώ είναι σχετικά απότομη η απόδοση της ισχύος από τις μεσαίες στροφές και πάνω (η μέγιστη πίεση υπερπλήρωσης είναι 1,4 bar). Εύλογα οι επιδόσεις και ειδικά ορισμένες επιταχύνσεις όπως η 60-100 χλμ/ώρα με πέμπτη εντυπωσιάζουν.
Εσωτερικό
Οι χώροι για μικροαντικείμενα, επιβάτες και αποσκευές είναι πολύ περιορισμένοι ενισχύοντας έτσι τον ήδη εξεζητημένο χαρακτήρα του smart roadster Brabus.
Πιο κοντά στην αισθητική των υπολοίπων Smart αλλά σε κάθε περίπτωση ξεχωριστό είναι το εσωτερικό του roadster Brabus. Τα δύο ανισομεγέθη όργανα εμπρός από τον οδηγό καθώς και δύο ακόμη (όλα στρογγυλά) στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας είναι οι βασικοί πρωταγωνιστές. Το όνομα Brabus συναντάται σε πολλά σημεία του οχήματος όπως το χειρόφρενο, τα δάπεδα κ.λπ. και προσφέρει μια επιπλέον σπορ νότα. Η εργονομία είναι ένα ζήτημα το οποίο ίσως απασχολήσει οδηγό και επιβάτη καθώς χρειάζεται κάποιος χρόνος εγκλιματισμού και αποστήθισης των θέσεων ορισμένων χειριστηρίων. Τα πλαστικά που χρησιμοποιούνται είναι συναρμολογημένα με αρκετή προσοχή, όμως θα θέλαμε καλύτερη ποιότητα και υφή όπως άλλωστε συναντάται σε κάποια τμήματα του ταμπλό.
Μας άρεσε
Η “εξωγήινη” σχεδίασή του, η εξαιρετικά χαμηλή θέση οδήγησης, οι επιδόσεις.
Δε μας άρεσε
Η ποιότητα των πλαστικών, η σχέση τιμής/αξίας, η άνεση στο δρόμο, οι “ατάκτως ερριμμένοι” διακόπτες στο ταμπλό, οι περιορισμένοι χώροι για αποσκευές.

 
 Γύρος cabrio Μύκονος 2004
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Audi TT 3,2 Roadster
ΒΜW Z4 2,5 SMG
Chrysler Sebring 2,0 Convertible
Citroen C3 Pluriel 1,6
Fiat Barchetta
Ford Streetka
Honda S2000
Mazda MX-5 1,8
Mercedes SLK 200 Kompressor
Peugeot 307 CC 2,0
Peugeot 206 CC 1,6
ROVER MG-TF 1,6 “80th Anniversary”
Saab 9-3 Convertible Aero
Smart roadster Brabus
Toyota MR2
Volvo C70 Convertible 2,0T