Eνα από τα πιο ελκυστικά ανοικτά αυτοκίνητα της ελληνικής αγοράς και ένα από τα σχεδόν “θρυλικά” ρόουντστερ της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι το Mazda MX-5. Πρόκειται για ένα όχημα το οποίο είναι ευρέως γνωστό στο κοινό έπειτα από μια πολυετή και επιτυχημένη εμπορική πορεία ενώ φυσικά δίνει το παρών σε κάθε ετήσια περιήγηση με κάμπριο που διοργανώνει το περιοδικό μας. Στο φετινό “Γύρο” είχαμε στη διάθεσή μας την έκδοση των 1,8 λίτρων η οποία -όπως αναμενόταν άλλωστε- άφησε πολύ καλές εντυπώσεις. Από πλευράς εμφάνισης οι αρκετές δόσεις καμπύλων γραμμών τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος σε συνδυασμό με το αρκετά μακρύ εμπρόσθιο τμήμα και τη σχετικά μικρή “ουρά” του Ιαπωνικού οχήματος συνθέτουν ένα σύνολο κομψό, διακριτικά επιθετικό και σίγουρα πολύ εύκολα αναγνωρίσιμο. Γεγονός είναι ακόμη ότι το MX-5 ίσως να έχει χάσει ένα ποσοστό από τη λάμψη που χαρακτήριζε την αισθητική του, όμως παρά τον αυξημένο ανταγωνισμό παραμένει μια πολύ καλή πρόταση. Σε αυτό συνηγορεί όπως πάντα και η πολύ ευχάριστη δυναμική συμπεριφορά του, κάτι που οφείλεται φυσικά στη μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς. Η έκδοση των 1,8 λίτρων με τη συνδρομή του μπλοκέ διαφορικού περνά πιο ομαλά την
ισχύ στο δρόμο και κάποια από τα πρώτα στοιχεία που διαπιστώνει ο οδηγός είναι η καλή σταθερότητα που προσφέρει καθώς και η αρκετά προβλέψιμη συμπεριφορά του. Φυσικά η πρόκληση υπερστροφής είναι απόλυτα εφικτή σχεδόν σε κάθε οδόστρωμα, όμως η διεύρυνση της τροχιάς του πίσω τμήματος γίνεται με τρόπο αρκετά προοδευτικό και όχι πολύ απότομο.
Το τιμόνι του παραδοσιακά αποτελεί έναν από τους πιο πιστούς συμμάχους του οδηγού ενός MX-5 καθώς είναι πολύ ακριβές, αρκετά γρήγορο και γενικά διαθέτει την αίσθηση που χρειάζεται να διαθέτει ένα σπορτίφ όχημα της συγκεκριμένης κατηγορίας. Πολύ καλός είναι επίσης και ο επιλογέας του κιβωτίου (με πέντε και προαιρετικά με έξι σχέσεις) με μικρές διαδρομές και σίγουρο “κούμπωμα” ακόμη και σε γρήγορες αλλαγές σχέσεων. Ενδεχομένως η σχεδίαση να μην έχει την ίδια “λάμψη” όσο παλαιότερα, όμως η μεγάλη ευχαρίστηση στο Mazda MX-5 πηγάζει από την οδηγική αίσθηση που προσφέρει.
Κινητήρας
Τόσο η ισχύς όσο και η ροπή ικανοποιούν τον οδηγό του Mazda MX-5 1,8, το οποίο από 1.839 κ.εκ. παράγει 146 ονομαστικούς ίππους χάρη και στην ύπαρξη συστήματος μεταβλητού χρονισμού.
Από την πρώτη κιόλας επαφή με το όχημα καθίσταται σαφές ότι το μοτέρ εργάζεται πολύ πιο ευχάριστα όσο οι ρυθμοί περιστροφής αυξάνονται με απόδειξη επ’ αυτού την παροχή της μέγιστης ισχύος σχεδόν στις 6.700 σ.α.λ. (αντίστοιχα η μέγιστη τιμή της ροπής παρέχεται περίπου στις 5.000 σ.α.λ.). Η συνεργασία με το κιβώτιο πέντε σχέσεων (προαιρετικά και χειροκίνητο εξάρι όπως στην περίπτωση της παρουσίασής μας) είναι πολύ καλή ενώ ο επιλογέας έχει πολύ καλή αίσθηση.
Εσωτερικό
Πιο όμορφο και πιο φωτεινό είναι το εσωτερικό του MX-5 έπειτα από τις επεμβάσεις ανανέωσης που δέχτηκε πριν από μερικούς μήνες.
Η πρόσφατη (πριν από μερικούς μήνες) ανανέωση που υπέστη το MX-5 δεν είναι τόσο αισθητή στο αμάξωμα, όσο στο εσωτερικό. Η ανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα, η οποία διαθέτει νέα επένδυση με ευχάριστο “φωτεινό” χρώμα, είναι η βασική αλλαγή μαζί με κάποιες άλλες όπως μια μικρή διαφοροποίηση στη θέση οδήγησης (είναι ελαφρώς πιο ψηλή και δεν άφησε το ίδιο καλές εντυπώσεις όπως παλαιότερα). Ικανοποιητικό είναι το πλάτος καμπίνας όπως και ο χώρος για τα κεφάλια των δύο επιβατών. Ο χώρος αποσκευών είναι αρκετά μικρός.
Μας άρεσε
Η διασκεδαστική οδική συμπεριφορά, η αίσθηση του τιμονιού, η ευκολία ανοίγματος της οροφής.
Δε μας άρεσε
Η έλλειψη του A/C από το βασικό εξοπλισμό, η θέση οδήγησης έπειτα από το τελευταίο facelift είναι ελαφρώς πιο ψηλή.