H παλέτα των 10 συνολικά διθέσιων κάμπριο που περιλαμβάνονται στην παρουσίασή μας ολοκληρώνεται με το Toyota MR 2. O σύγχρονος θεματοφύλακας της μακράς παράδοσης που έχει η Toyota στην κατηγορία των ρόουντστερ χαρακτηρίζεται σχεδιαστικά από τα μεγάλα και σχεδόν τραπεζοειδή φωτιστικά σώματα τόσο στο εμπρός μέρος όπου δεσπόζει το μεγάλο στρογγυλό κάτοπτρο κάτω από το διάφανο κάλυμμα, όσο και στο πίσω μέρος όπου κυριαρχεί ο συνδυασμός κόκκινου και λευκού χρώματος.
Οι αεραγωγοί πίσω από τις πόρτες υποδηλώνουν τη θέση του μηχανικού συνόλου σχεδόν στο κέντρο του πλαισίου ενώ η ευδιάκριτη αυλάκωση σε σχήμα “V” στο εμπρός καπό προσθέτει επιπλέον πινελιές δυναμισμού. Συνολικά σχεδιαστικές εξάρσεις δε διακρίνουν το αμάξωμα του Toyota MR2, όμως το τελικό αποτέλεσμα είναι όμορφο και “τραβάει” τα βλέμματα.
Περνώντας στο εσωτερικό ο οδηγός θα εκτιμήσει την καλή αν και σχετικά υψηλή θέση οδήγησης. Με την εκκίνηση της λειτουργίας του κινητήρα και στα πρώτα χιλιόμετρα βόλτας το MR2 δεν κρύβει τον σπορτίφ χαρακτήρα του ο οποίος είναι αισθητός τόσο από τη σφικτή ρύθμιση της ανάρτησης (η οποία πάντως δεν υποβαθμίζει σε ενοχλητικό βαθμό την άνεση), όσο και από την αμεσότητα που διακρίνει το σύστημα διεύθυνσης.
Το σχετικά χαμηλό βάρος, η κατανομή του (ελαφρώς πιο βαρύ το πίσω μέρος), η θέση του κινητήρα πίσω από τα καθίσματα και φυσικά η υψηλή ισχύς η οποία φτάνει στους πίσω τροχούς δημιουργούν έναν σχεδόν εκρηκτικό συνδυασμό ο οποίος διεγείρει περισσότερο τις αισθήσεις του οδηγού στην έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο (όπως η εικονιζόμενη) απ’ ό,τι στην SMT όπου είναι στάνταρ το ESP. Η απουσία του εν λόγω ηλεκτρονικού βοηθήματος επιτρέπει στο MR2 να ξεδιπλώσει ελεύθερα τον υπερστροφικό του χαρακτήρα παρά την αξιόλογη σταθερότητα που προσφέρει το στάνταρ διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.
Ειδικά σε δρόμο με χαμηλή πρόσφυση το πίσω μέρος ανοίγει εύκολα την τροχιά του και όποιος θελήσει να κινηθεί γρήγορα πρέπει να περιμένει συνεχώς αυτή την αντίδραση και να είναι έτοιμος για διαδοχικές διορθώσεις με το γενικά πολύ καλό σε αίσθηση τιμόνι. Απαιτείται λοιπόν ένα χρονικό διάστημα εξοικείωσης, όμως συνολικά το όχημα είναι πολύ ευχάριστο και στα θετικά του πρέπει να συμπεριληφθεί το γεγονός ότι από την αρχή δείχνει στον οδηγό του ποια είναι τα διαθέσιμα περιθώρια για “παιχνίδι” και βοηθά στην προσαρμογή του. Στην εθνική οδό είναι σταθερό και αρκετά βολικό στην κάλυψη αποστάσεων.
Κινητήρας
Ο κινητήρας των 1,8 λίτρων και 140 ίππων είναι τετρακύλινδρος και 16βάλβιδος και διαθέτει όπως όλα τα οχήματα της Ιαπωνικής εταιρείας το σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων VVT-i. To βασικό του γνώρισμα εκτός από την ισχύ του είναι η απόδοση μεγάλης ποσότητας ροπής με αποτέλεσμα το πολύ θετικό τράβηγμα ακόμη και από τις χαμηλότερες στροφές και μέχρι αρκετά πάνω από τις 6.000 σ.α.λ.. Η συνεργασία με το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο είναι πολύ καλή και έχει ως φυσιολογικό αποτέλεσμα την παροχή καλών επιδόσεων ειδικά σε ό,τι αφορά την επιτάχυνση από στάση.
Εσωτερικό
Σχετικά συντηρητικό σχεδιαστικά αλλά πολύ καλό από πλευράς ποιότητας κατασκευής είναι το ταμπλό του ΜR2.
Το εσωτερικό του MR2 δεν ενθουσιάζει με τη σχεδιαστική του πρωτοτυπία, ωστόσο ορισμένες επιλογές όπως τα τρία στρογγυλά όργανα πίσω από το τιμόνι, τα επίσης στρογγυλά χειριστήρια στην κεντρική κονσόλα, οι “σωληνωτές” χειρολαβές στο εσωτερικό των θυρών καθώς και οι δύο “κολόνες” εκατέρωθεν της κεντρικής κονσόλας δίνουν έναν ξεχωριστό και αρκετά σπορτίφ αέρα στο διθέσιο όχημα. Τα πλαστικά είναι σκληρά στο ταμπλό και γενικά στον τομέα των υλικών (παρά την παρουσία ορισμένων αλουμινένιων επενδύσεων) θα θέλαμε κάτι καλύτερο από πλευράς Toyota. Η ποιότητα πάντως είναι υψηλή και η συναρμολόγηση προσεγμένη όπως πάντα σε ένα Toyota. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι καλοί σύμφωνα πάντα με τις συμβάσεις που αντιμετωπίζει η κλάση των ρόουντστερ. Ο χώρος αποσκευών (χωρίς στο εμπρός και το πίσω καπό) είναι μικρός ακόμη και για τις βασικές ανάγκες ενός ζεύγους επιβατών.
Μας άρεσε
Η σχεδίαση προκαλεί (χωρίς να έχει κάτι ιδιαίτερο να επιδείξει), ο άμεσος εγκλιματισμός του οδηγού, η αίσθηση του τιμονιού και του επιλογέα.
Δε μας άρεσε
Η σχεδίαση του εσωτερικού δεν έχει κάτι ιδιαίτερο να επιδείξει, η οδική συμπεριφορά απαιτεί κάποια εξοικείωση στις εκδόσεις χωρίς ESP, οι πολύ μικροί χώροι για αποσκευές.