Γιατί δεν μπορούν να εφαρμοστούν όλοι οι νόμοι το ίδιο σε όλες τις χώρες; Και τελικά πως θα κάνει το κράτους τους Έλληνες οδηγούς να μην αφήνουν στο ρελαντί το αυτοκίνητό τους όταν είναι σταματημένο;
Απαγόρευση ρελαντί σημαίνει τέλος στον κλιματισμό όταν είσαι σταματημένος. Γίνεται;
Το ρελαντί σε σταματημένο αυτοκίνητο είναι αυτή τη στιγμή αυτό που προσπαθεί να σταματήσει η Ευρωπαϊκή Ένωση, και ο λόγος είναι φυσικά η ποιότητα του αέρα που αναπνέουμε, και η υπερθέρμανση του πλανήτη. Τι γίνεται όμως στην Ελλάδα το καλοκαίρι, που αν σβήσεις το μοτέρ, δεν αντέχεις ούτε λεπτό στο αμάξι;
Το πρόβλημα είναι μεγάλο, ειδικά με οδηγούς που περνούν πολλές ώρες στο αυτοκίνητο, και περιμένουν συχνά μέσα, οπότε και συνηθίζουν να κρατούν το μοτέρ στο ρελαντί. Στο ρελαντί βλέπεις δεν «πέφτει» η μπαταρία από τα ηλεκτρικά υποσυστήματα, ενώ ειδικά για την Ελλάδα, στο ρελαντί λειτουργεί και ο κλιματισμός.
Ένα αυτοκίνητο στο ρελαντί όμως εκπέμπει πολλούς και κακούς ρύπους. Όχι τόσο για το περιβάλλον, αφού η κατανάλωση είναι γενικά χαμηλή, όσο για την ποιότητα του αέρα. Στο ρελαντί το μοτερ δεν αποδίδει στα καλύτερά του, και έτσι ένα ακίνητο αυτοκίνητο που καίει καύσιμο μόνο για να ακούει ο οδηγός ραδιόφωνο ή να έχει κλιματισμό, ρυπαίνει και πολύ μάλιστα.
Το πρόβλημα φυσικά στην Ελλάδα είναι ακόμη μεγαλύτερο το καλοκαίρι. Μπορεί φυσικά να ανοίξει κανείς τα παράθυρα, όμως τις πολύ ζεστές μέρες, και αυτές πλέον είναι και θα είναι οι περισσότερες του καλοκαιριού, αυτό δεν αρκεί, ειδικά συγκρινόμενο με τον κλιματισμό. Όμως ένα σταματημένο αμάξι στο ρελαντί, με τον κλιματισμό αναμμένο, ρυπαίνει πάρα πολύ, επιβαρύνοντας την υγεία των γύρω και του οδηγού.
Ήδη σε αρκετές χώρες το ρελαντί σε ακίνητο αυτοκίνητο απαγορεύεται και τιμωρείται με πρόστιμο, κάτι που σύντομα θα γίνει οδηγία και για τις άλλες χώρες. Η λύση θα έρθει φυσικά με την τεχνολογία του αυτοκινήτου, αφού ο κλιματισμός ήδη σε πολλά αυτοκίνητα με ήπια και πλήρη υβριδικά μοτέρ και στα ηλεκτρικά, λειτουργεί με ηλεκτρισμό από τη μπαταρία.
Όμως τα πρόστιμα θα αφορούν όλα τα αυτοκίνητα, είτε μπορούν είτε όχι να λειτουργούν τον κλιματισμό όταν είναι σβηστός ο (θερμικός) κινητήρας. Οπότε στην Ελλαδα τι γίνεται; Θα «γράψουμε» τον γείτονα, την υγεία του, και τη δική μας, για δροσιά στο ρελαντί; Θα σβήνουμε και ας «φουντώνουμε»; Τι θα γίνει;