• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Η φωτογραφία έχει καθ`υπερβολή, θεατρικό ύφος. Η ουσία όμως είναι ότι η υγρασία στο VW up! ήταν εκνευριστική.

Το μίνι της VW είναι μοντέρνο και όμορφο στη σχεδίαση, τόσο από εμπρός όσο και πίσω. Το πίσω τζάμι είναι λίγο μικρό ενώ κάπως ψηλό είναι και το κατώφλι φόρτωσης.

Το χρονοδιάγραμμα με τις εντυπώσεις που μας άφησε καθ`όλη τη διάρκεια των 100.000 χλμ.

Οι διαστάσεις του up! σύμφωνα με τις μετρήσεις του AutoΤρίτη.

Η βαθμολογία του VW up!

Πολύ ενδιαφέρον έχουν οι μετρήσεις του μοντέλου πριν και μετά το τεστ!

100.000 χλμ. με το VW up!

Διαβάστηκε από 18615 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 4/9/2019
 

Ένα ευχάριστο, παρότι μουσκεμένο, τεστ: Νερό στις μοκέτες μπροστά στους επιβάτες, το κλιματιστικό για πέταμα. Και όμως εμάς αυτό το μικρό από το Βόλφσμπουργκ μας άρεσε.


Τα αυτοκίνητα μυρίζουν. Στα καινούρια μυρίζει το πλαστικό, το δέρμα, η «καινουργίλα» που λέμε, στα παλιά -από την άλλη- μυρίζεις την φθορά και την σκόνη. Και αυτή την μυρωδιά του παλιού την αντέχεις. Όχι όμως όταν προέρχεται από καινούριο αυτοκίνητο, όπως το Volkswagen up! της δοκιμής μας.

Μόλις που είχε κλείσει τους τέσσερις μήνες και η καμπίνα του μύριζε κλεισούρα, σχεδόν μούχλα, σαν να είχε μόλις τελειώσει ο βιολογικός καθαρισμός. Και όταν καθόμασταν στη θέση του οδηγού, νομίζαμε ότι τα παπούτσια μας «τσαλαβουτούσαν» σε μια μουσκεμένη μοκέτα. Εκείνη τη στιγμή, όταν δηλαδή προέκυψε το πρόβλημα, το «λύσαμε» από μόνοι μας, βγάζοντας τα πατάκια έξω και αφήνοντάς τα να στεγνώσουν. Όμως ταυτόχρονα σημειώσαμε στο βιβλίο αναφορών: «τα τζάμια θαμπώνουν όσο ποτέ άλλοτε. Και η μυρωδιά παραμένει».

Φυσικά, ενημερώσαμε σχετικά τους ανθρώπους της Volkswagen, οι οποίοι ήρθαν σε… ντροπιαστική θέση για το περιστατικό, όμως ταυτόχρονα πείσμωσαν για να βρουν τη λύση. Αλλωστε ήταν κάτι για το οποίο δεν είχαν αντίστοιχη ενημέρωση από άλλον πελάτη. Έτσι, οι μηχανικοί έλυσαν το μισό μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου, μέχρι να βρουν την αιτία: Μια τσιμούχα στεγανοποίησης ήταν τοποθετημένη λάθος και το νερό που δημιουργείται από τη λειτουργία του κλιματιστικού, αντί να βγαίνει προς τα έξω, έπεφτε μέσα στην καμπίνα. Και έτσι όσο πιο πολύ το είχες στο ΟΝ, τόσο περισσότερα τα νερά στην καμπίνα…

Το πρόβλημα λύθηκε σε σύντομο χρόνο από τους… ατσίδες μηχανικούς, και εμείς συνεχίσαμε το τεστ του γερμανικού μίνι που έχει να ανταγωνιστεί μοντέλα που πρωταγωνιστούν από πλευράς πωλήσεων στην ελληνική αγορά για την κατηγορία Α, όπως τα Hyundai i10, Fiat Panda, ή Toyota Aygo. Πιο αναλυτικά, το μοντέλο της δοκιμής φορούσε τον 1,0 MPI κινητήρα των 60 ίππων και ήταν η πλούσια εξοπλιστική έκδοση white up, η οποία δεν διατίθεται πλέον. Τώρα η γκάμα του μοντέλου  έχει τρία επίπεδα τα take, move, high, ενώ η τιμή του ξεκινάει από τα 9.620 ευρώ.

Παρά τα νερά στην καμπίνα, το up! μας κέρδισε ως αυτοκίνητο και ανταποκρίθηκε με το παραπάνω στις προσδοκίες μας. Δεν είναι μόνο το ότι είναι ευρύχωρο στην καμπίνα, αλλά και οδηγικά -στον ανοικτό δρόμο ή τις στροφές- πατάει καλά θυμίζοντας μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Επίσης, στρίβει με σιγουριά, είναι σταθερό στις αλλαγές πορείας και στις υψηλές ταχύτητες, το τιμόνι ικανοποιεί σε πληροφόρηση, η ανάρτηση απορροφά τις λακκούβες και τα φρένα του τέλος είναι δυνατά.

Όσο για το εσωτερικό του; Η σχεδίαση απέσπασε θετικές εντυπώσεις από άντρες και γυναίκες, το ίδιο και η εργονομία πέρα από κάποιες μικρές λεπτομέρειες που καταγράψαμε όπως η απουσία θύρας USB, ή το μέτριο interface της αποσπώμενης οθόνης που λειτουργεί ως infotainment. Κατά τα άλλα, η θέση οδήγησης είναι καλή, το ίδιο και οι χώροι για τους πίσω επιβάτες, ενώ μεγάλο για τα δεδομένα κρίνεται και το πορτ-μπαγκάζ των 251 λίτρων.

Περνώντας στον κινητήρα, μην περιμένετε από το up να βάλει φωτιά στην άσφαλτο. Ο 3κύλινδρος MPI των 60 ίππων είναι αργός στο 0-100 χλμ./ώρα και χελώνα στις ρεπρίζ, από την άλλη όμως είναι και οικονομικός σε κατανάλωση. Ακόμα και με το πόδι στο πάτωμα δεν θα δείτε τιμές πάνω από 8,0 λτ./100 χλμ., ενώ σε κανονικούς ρυθμούς οδήγησης η μέση κατανάλωση κυμαίνεται στα 5,0 λτ./100 χλμ.. Ααα, και το καλοκαίρι στον καύσωνα, όταν δουλεύει ο κλιματισμός στο full, μην περιμένετε σβελτάδα και νεύρο. Το Volkswagen up είναι ένα αυτοκίνητο πόλης, για να κινείται σε ρυθμούς πόλης…

Σε υπόλοιπες παρατηρήσεις μας, να πούμε πως η όπισθεν έμπαινε δύσκολα, ενώ προς το τέλος της δοκιμής το κιβώτιο στην 3η και στην 5η ταχύτητα έκανε ένα περίεργο θόρυβο, ο οποίος σύμφωνα με τους τεχνικούς της DEKRA οφειλόταν σε υπερβολικό σφίξιμο των γραναζιών. Παρόλα αυτά δεν παρατηρήθηκε κάποια μηχανική καταπόνηση που θα έπρεπε να καταγραφεί. Μάλιστα, το «πρόβλημα» ήταν εις γνώση της Volkswagen και να πούμε ότι λύθηκε στην ανανέωση του μοντέλου και στα μοντέλα που πωλούνται τώρα. Το δικό μας σχόλιο είναι όμως «εφόσον το γνώριζε η Volkswagen από πριν, γιατί έπρεπε να περιμένει να το λύσει στην ανανέωση του μοντέλου;». Σε γενικές γραμμές, το up είναι ένα μοντέλο στο οποίο φαίνεται ότι η Volkswagen έχει κάνει περικοπές. Όμως αντίστοιχες περικοπές γίνονται σε όλα τα μοντέλα της κατηγορίας των μίνι. Όσο τέλος για την βλάβη του κομπρέσσορα του κλιματιστικού στα 75.000 χλμ.; Στη δική μας περίπτωση το μοντέλο ήταν εντός εγγύησης. Μετά όμως το περιστατικό αυτό η Volkswagen δήλωσε ότι προέβη στην βελτίωσή του και στα καινούρια το πρόβλημα έχει λυθεί.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ