
Είναι το Golf, ίδιο με το Α3 ή το Leon;
Ίδιο πάτωμα άρα ίδια αυτοκίνητα; Όλα τα μοντέλα που βασίζονται στην ίδια πλατφόρμα και έχουν ίδια μηχανικά μέρη είναι ολόιδια και λλάζει μόνο το σήμα και η τιμή;
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Ίδια πλατφόρμα σημαίνει ίδιο αυτοκίνητο;
Για έναν κατασκευαστή το να φτιάχνει όσο το δυνατόν περισσότερα μοντέλα με τα ίδια μηχανικά μέρη δεν είναι απλά ο καλύτερος τρόπος να είναι κερδοφόρος. Είναι ο μόνος τρόπος να αυξήσει τα περιθώρια κέρδους. Πως γίνεται όμως να διαχωρίζει τα μοντέλα του, όταν όλα βασίζονται στα ίδια μηχανικά; Είναι μόνο το σηματάκι; Μήπως μας κοροϊδεύουν και μας πουλάνε πιο ακριβά το ίδιο πράγμα;
Κοινό πάτωμα, κινητήρες, κιβώτια και μηχανολογικά μέρη
Όταν λέμε ίδια μηχανικά, εννοούμε κυρίως το πάτωμα, τους κινητήρες, τα κιβώτια, τα συστήματα διεύθυνσης, ανάρτησης, πέδησης, τις μονάδες κλιματισμού και εναλλάκτη, και τα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά στην καμπίνα. Δεν είναι λίγα αυτά, και σίγουρα, αν σταματούσες την παραγωγή δύο αυτοκινήτων σε αυτό το επίπεδο που έχουν «μόνο» αυτά τα μέρη πάνω τους, τότε ναι, θα ήταν ίδια, και η τιμή θα έπρεπε και αυτή να είναι ίδια.
Άλλες λαμαρίνες και χρόνος παραγωγής
Όμως όταν δύο μοντέλα απευθύνονται σε άλλες κατηγορίες της αγοράς, ένα μπάτζετ και ένα premium, το πράγμα αλλάζει από κει και πέρα πολύ. Για αρχή, τα υλικά όλων των επιφανειών. Δεν είναι όλες οι λαμαρίνες ίδιες, και έτσι ένα premium μοντέλο κάνει περισσότερη χρήση χάλυβα υπερυψηλής ακαμψίας, σε σχέση με ένα budget που έχει βασικά κοινό χάλυβα.
Αυτό έχει και αντίκτυπο στη σχεδίαση των θόλων. Περισσότερη (φθηνή) λαμαρίνα για το budget μοντέλο, περισσότερη σφυρηλάτηση για την πολύπλοκη σχεδίαση της ακριβής λαμαρίνας με μεγαλύτερους θόλους για το premium. Γενικά όσο πιο σύνθετη και σμιλευμένη η σχεδίαση, τόσο ακριβότερη γίνεται η παραγωγή συνολικά, άρα το budget μοντέλο θα είναι και πιο λιτό σε όλα του.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »