Τα αμάξια γίνονται υπολογιστές με ρόδες. Γι`αυτό θέλουμε σχεδίαση από τα παλιά!
Το αυτοκίνητο μεταμορφώνεται σε έναν υπολογιστή με ρόδες. Οι κινητήρες αλλάζουν από εσωτερική καύση σε ηλεκτρισμό. Οι οθόνες αντικαθιστούν τα όργανα στον πίνακα, το πεντάλ του φρένου εξαφανίζεται και το αυτοκίνητο δε μοιάζει σε τίποτα με αυτό που ξέραμε. Μήπως η σχεδίαση πρέπει τουλάχιστον να μας θυμίζει για τι μιλάμε;
Η απόσταση που έβαλαν τα ηλεκτρικά ανάμεσα σε οδηγούς και αυτοκίνητα δεν μετριέται μόνο στην αύξηση δεκάδων χιλιάδων ευρώ στην τιμή τους. Η απόσταση αυτή γίνεται κάθε μέρα και πιο αγεφύρωτη γιατί οι οδηγοί δεν βλέπουν στα καινούργια αυτοκίνητα αυτό που τόσα χρόνια έμαθαν να αναγνωρίζουν ως αυτοκίνητο.
Είτε μιλάμε για την καμπίνα, είτε για τους κινητήρες, είτε για τον χειρισμό, το αυτοκίνητο μέσα σε 10 χρόνια αλλάζει και θα αλλάξει τόσο που για ένα μεγάλο μερίδιο της αγοράς θα γίνει αγνώριστο. Και αυτό αποξενώνει όλους αυτούς τους οδηγούς από το αυτοκίνητο που αγάπησαν, οδήγησαν και αγόρασαν. Τι μένει για να τους «κρατήσει»; Η σχεδίαση.
Σαφώς, η «διαστημική» τεχνολογία θέλει και «διαστημική» σχεδίαση, και έτσι βλέπουμε ένα σωρό νέα μοντέλα να έχουν μπει σε μια λογική ντιζάιν που δε μοιάζει σε τίποτε με αυτό που κάποτε ήταν, ή έμοιαζε με αυτοκίνητο.
Από την λιτή γραμμή των μοντέλων της VW μέχρι τα πιο εξεζητημένα Kia και ενδιάμεσα όλα τα ηλεκτρικά που είναι ολοκαίνουργια από κάθε άποψη, ξεχωρίζουν οι ρετρό πινελιές, που παραπέμπουν σε αυτοκίνητα που ξέρουμε, αναγνωρίζουμε και τελικά θέλουμε. Το ρετρό σήμερα μιλάει αμέσως σε αυτούς τους οδηγούς που νιώθουν απομονωμένοι και περιθωριοποιημένοι, και δεν μπορούν να ταυτιστούν με κανένα αυτοκίνητο της αγοράς.
Και το βλέπουμε σε κάθε ρετρό λανσάρισμα. Από το Honda e που κάνει μπαμ όπου εμφανίζεται ή το ID. Buzz της VW, που παρότι δε μοιάζει και πολύ με το T1/T2 του παρελθόντος, ακόμη και η αναφορά βοηθάει, μέχρι το Renault 5 που ετοιμάζεται, και φυσικά την κίνηση της Peugeot να έχει σαφείς ομοιότητες μεταξύ του 208 και του 205 της δεκαετίας του 80.
Το βλέπουμε επίσης σε όσους θέλουν να τραβήξουν τα βλέμματα πάνω τους, με τα λεγόμενα restomods, δηλαδή ανακατασκευές παλιών, συμβατικών αυτοκινήτων σε ηλεκτρικές εκδόσεις, με νέα τεχνολογία.
Το ρετρό αυτή τη στιγμή είναι πιο σημαντικό από ποτέ γιατί ο κόσμος μπορεί σε αυτό να βρει επαφή με την ραγδαία αλλαγή στο αυτοκίνητο και να ταυτιστεί τόσο ώστε να την ακολουθήσει. Θα είναι χρήσιμο οι κατασκευαστές να αντλήσουν από το παρελθόν τους, ένδοξο και λαμπρό, ή και όχι, και να μας δώσουν μοντέλα που να μπορούμε να αναγνωρίσουμε στο πλήθος των «ίδιων» ηλεκτρικών, με τα οποία μπορούμε να συνδεθούμε και τα οποία μπορούμε τελικά να αγοράσουμε.
Τι λες; Δεν είναι το ρετρό προτιμότερο αυτή τη στιγμή από τα ολοκαίνουργια σχέδια; Δε θα κάνει τη μετάβαση σε υβριδικά και ηλεκτρικά πιο εύκολη; Και τελικά εσύ θα προτιμούσες ένα ρετρό από ένα ολοκαίνουργιο σχέδιο; Τι λες;