Κινητήρες & οδική συμπεριφορά

62.744 Επισκέψεις στο άρθρο (17/9/2021)
O high-tech ατμοσφαιρικός 1,5 VVt-iE του Yaris έχει άριστη απόκριση και σπουδαία οικονομία, με γραμμική και πολιτισμένη λειτουργία.
6 Φωτογραφίες »

O high-tech ατμοσφαιρικός 1,5 VVt-iE του Yaris έχει άριστη απόκριση και σπουδαία οικονομία, με γραμμική και πολιτισμένη λειτουργία.

Κινητήρες: 208 για επιδόσεις, Yaris για οικονομία, στη μέση το i20

Πολιτισμένος όσον αφορά τα λειτουργικά του χαρακτηριστικά είναι ο τρικύλινδρος T-GDI κινητήρας του i20.
6 Φωτογραφίες »

Πολιτισμένος όσον αφορά τα λειτουργικά του χαρακτηριστικά είναι ο τρικύλινδρος T-GDI κινητήρας του i20.

Περνώντας στους κινητήρες των δημοφιλέστερων μικρών, η Toyota διαφοροποιείται συγκριτικά με την πλειοψηφία των κατασκευαστών που προκρίνουν ως λύση τα τούρμπο μοτέρ, εξοπλίζοντας το Yaris με έναν 1.500άρη 3κύλινδρο κινητήρα που αποδίδει 125 ίππους. Από την πλευρά του, το i20 στηρίζεται στον τρικύλινδρο τούρμπο 1,0 λτ., T-GDI τεχνολογίας smartstream ο οποίος αποδίδει 100 ίππους με 175 Nm ροπής, ενώ το 208 χρησιμοποιεί τον 1,2 λίτρων PureTech υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα με απόδοση 100 ίππους και 205 Nm ροπής.

Στην πράξη το μοτέρ του 208, όντας πιο πλούσιο σε ροπή παρουσιάζει καλύτερες τιμές επιδόσεων εν κινήσει εκμεταλλευόμενο καλύτερα το 6τάχυτο πυκνής κλιμάκωσης κιβώτιό του και παρουσιάζει πολύ καλή απόκριση χαμηλά, όμως συνολικά το σύνολο του Yaris είναι πιο πολιτισμένο στη λειτουργία του μη θυμίζοντας 3κύλινδρο σε καμία περίπτωση, ενώ λόγω της αυξημένης ισχύς του διακρίνεται για τις καλύτερες επιδόσεις από στάση που προσφέρει. Τώρα, όσον αφορά στο σύνολο του i20 διακρίνεται επίσης για την πολιτισμένη λειτουργία και την ελαστικότητά του στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, ωστόσο η αραιή κλιμάκωση του 6τάχυτου κιβωτίου το καθιστά πιο αργό στις ρεπρίζ από το 208. Η μέση κατανάλωση του μικρού της Hyundai κυμαίνεται γύρω στα 7,5 λτ./100 χλμ., πιο τσιμπημένη συγκριτικά με τα 6,0 και 6,1 λτ./100 χλμ. για τα Υaris και 208 αντίστοιχα. Τέλος, να αναφέρουμε ότι και τα τρία μοντέλα δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας.

Στο δρόμο: Μικρά μόνο στο μάτι, τρομερή η ευελιξία του Yaris
Παρά το γεγονός ότι πρόκειται για αυτοκίνητα πόλης, τα τρία μικρά έχουν διευρυμένο πεδίο δράσης χωρίς ιδιαίτερους περιορισμούς. Το Hyundai i20 είναι αρκετά στιβαρό στον ανοιχτό δρόμο και χωρίς να επηρεάζεται από πλευρικούς ανέμους θα ταξιδέψει χωρίς να σας κουράσει. Διαθέτει μια ευχάριστη σφιχτή αίσθηση από την ανάρτησή του, η οποία χωρίς να λειτουργεί εις βάρος της άνεσης, περιορίζει σημαντικά τις κλίσεις και δίνει μεγαλύτερα περιθώρια στην πρόσφυση, αν και θα θέλαμε καλύτερη αίσθηση από το τιμόνι.

Σε αυτό το κομμάτι, επένδυσε σημαντικά η Toyota με το νέο Yaris, και όντως καταφέρνει να ξεχωρίζει για την οδηγική του ταυτότητα διαμορφώνοντας ένα σταθερό και «σφιχτό» σύνολο, το οποίο προβάλλει πιο οδηγοκεντρικό χαρακτήρα από ποτέ. Οι κλίσεις του είναι σωστά ζυγισμένες, το τιμόνι έχει εξαιρετική απόκριση και ικανοποιητική πληροφόρηση και η συμπεριφορά του είναι απόλυτα προβλέψιμη και προοδευτική.

Δυναμικό στο δρόμο και ευχάριστο είναι από τη μεριά του και το Peugeot 208, το οποίο έχει καλύτερο μπροστινό σύστημα και παράλληλα η ανάρτησή του απορροφά καλά τις ανωμαλίες του δρόμου. Ειδικά στη συγκεκριμένη έκδοση, ο κινητήρας βοηθάει στην ανάδειξη αυτών των χαρακτηριστικών.

Τέλος, εξίσου καλά –φυσικά- τα καταφέρνουν και στα αστικά τους καθήκοντα, με το Yaris να ξεχωρίζει λόγω του μικρότερου κύκλου στροφής, με μόλις 9,8 μ. και την ευκολία στο χειρισμό του. 

Σελίδα 1Hyundai i20 Vs Peugeot 208 Vs Toyota Yaris
Σελίδα 2Value for money & Εσωτερικό-Χώροι
Σελίδα 3Κινητήρες & οδική συμπεριφορά
Σελίδα 4Τι επιλέγουν οι 3 τύποι του AutoΤρίτη
Σελίδα 5Μετρήσεις & τεχνικά χαρακτηριστικά
Mercedes
skoda