Γιατί όλα τα αμάξια πρέπει να δείχνουν σα να έχουν βγει από το ίδιο βαρετό καλούπι για να αρέσουν; Γιατί «κράζουμε» τους πειραματισμούς ενώ στην πραγματικότητα τρώμε σχεδιαστικά το ίδιο «φαγητό» εδώ και 30-40 χρόνια;
«Θάβεις» οτιδήποτε διαφορετικό ενώ «τρως» τα ίδια σχέδια 40 χρόνια
Ποιο αμάξι σου αρέσει αλήθεια; Πόσο ίδιο είναι με την προηγούμενη γενιά του; Πόσο ίδιο είναι με το μέσο όρο της κατηγορίας του; Πόσο ίδιο είναι με αυτό που σου άρεσε πριν από αυτό; Πόσο ίδιο πρέπει να είναι ένα αμάξι για να σου αρέσει, και γιατί δεν σου αρέσει κάτι τελείως διαφορετικό;
Τι ιδέα έχεις για το Citroen Oli; Αυτό το παράξενο λίγο από SUV λίγο από περίπτερο, λίγο από Ami αλλά σίγουρα σαν τίποτε άλλο που έχεις ξαναδεί. Και τι ιδέα έχεις για το Audi A6. Που λίγο πολύ το ίδιο από την πρώτη γενιά με το όνομα Α6;
Βλέπεις το γούστο σου, ναι, το δικό σου γούστο, διαμορφώνει την αγορά. Όταν κάτι όσο φρέσκο και διαφορετικό όσο το Oli δεν τολμά να παίξει ούτε δύο ώρες πρώτο σε ένα σάιτ, οι κατασκευαστές δεν θα τολμήσουν τίποτα σαν και αυτό.
Ε και, καλύτερα. Και μπορεί όντως να είναι έτσι. Μπορεί όντως το Oli να μην είναι απλά «όχι για όλους» αλλά να είναι πραγματική μάπα. Μπορεί και η Citroen να το ξέρει και γι αυτό να δοκιμάζει τα νερά και να το βγάζει μόνο ως πρωτότυπο. Μπορεί να είναι έτσι. Όμως το πρόβλημα δεν είναι ότι δεν αρέσει το Oli. Το πρόβλημα είναι ότι αρέσει το Α6.
Και φυσικά γιατί να μην αρέσει. Είναι αμαξάρα. Ειδικά σε εκδόσεις S ή RS, «τα σπάει». Θηρίο. Ούτε φυσικά υπάρχει σύγκριση με το Oli, σε κανέναν απολύτως τομέα. Το ένα είναι αυτοκίνητο, και το άλλο μια ιδέα, πιθανώς όχι η καλύτερη.
Εξάλλου αυτό που πουλάει αποδεδειγμένα, δεν μπορεί να είναι κακή ιδέα. Δεν σημαίνει όμως ότι πρέπει να καθορίσει και το γούστο σου, ή το πόσο είσαι ανοιχτός σε κάτι διαφορετικό από την ίδια μπριζόλα με πατάτες τηγανητές κάθε φορά. Και την καλύτερη μπριζόλα την βαριέσαι.
Και έτσι φτάνουμε σε μια αυτοκινητοβιομηχανία που βρίσκεται μετά από πολλά χρόνια σε ένα σταυροδρόμι. Από τη μία η μπριζόλα, από την άλλη κάτι άλλο. Η ριζική απόρριψη οτιδήποτε άλλου εκτός από μπριζόλα αυτή τη στιγμή θα κάνει την επόμενη μέρα βαρετή.
Δες τι κάνουν οι ιάπωνες. Πόσα διαφορετικά σχέδια έχει η Honda στη γκάμα της, από το ηλεκτρικό e, και όλα τα μοντέλα της μέχρι το CR-V, τίποτε δεν μοιάζει με τίποτα. Ο πειραματισμός μας δίνει μοναδικά αυτοκίνητα. Δες την Kia και τη γκάμα της. Την Nissan, ή την Peugeot. Μιλάμε για πολλές μάρκες, mainstream ή premium, κάνουν τους πειραματισμούς τους.
Εντάξει, μπορεί το Oli να μην έχει καμία ελπίδα στην Ελλάδα, και ίσως ακόμη να είναι απλά κακή ιδέα, όμως μήπως είναι ώρα να αφήσουμε την μπριζόλα στην άκρη και να δούμε τι μπορεί να κάνει από δω και πέρα η αυτοκινητοβιομηχανία, αντί να αναζητάμε και πάλι τι έκανε στο παρελθόν και μέχρι τώρα; Τι λες; Είναι το γούστο σου έτοιμο να δεχτεί και κάτι λίγο πιο πικάντικο;