Γιατί να αφήσεις την ηλικία του αυτοκινήτου σου να σταθεί εμπόδιο στην χρήση του; Αν το σκεφτείς, ένα παλιότερο αυτοκίνητο κάνει ακριβώς τα ίδια πράγματα με ένα ολοκαίνουργιο απλά σε χαμηλότερο επίπεδο. Ή μάλλον σχεδόν τα ίδια. Τι μένει;
Ο «φθηνός» τρόπος να κάνεις το αμάξι σου να μοιάζει με τα καινούργια
Για πολλούς το αυτοκίνητο είναι απλά ένα μεταφορικό μέσο, οπότε η ηλικία του δεν έχει σημασία. Εξάλλου, αν ρίξεις μια ματιά στους δρόμους, καινούργια και παλιά αυτοκίνητα κάνουν ακριβώς την ίδια δουλειά, σε πάνε από το ένα σημείο στο άλλο. Τι διαφέρει όμως;
Σίγουρα η οικονομία σε καύσιμο, πιθανώς η άνεση και η ασφάλεια, και ασφαλώς η τεχνολογία. Για την τεχνολογία που έχει να κάνει με το πώς κινείται το αυτοκίνητο ίσως να μην μπορείς να κάνεις κάτι, για την τεχνολογία όμως με την οποία έρχεσαι σε επαφή μέσα στο αυτοκίνητο, κάτι γίνεται. Γιατί μπορείς να αλλάξεις το ηχοσύστημα, μετατρέποντάς το σε αυτό που λέμε σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας (σ.σ. infotainment που λέμε και στα ελληνικά).
Η ιδέα ενός νέου ηχοσυστήματος συνδέεται συνήθως με την απόδοση και την έντασή του, όμως εδώ δε μιλάμε για κάτι τέτοιο. Μιλάμε για μια μονάδα με την οποία θα αντικατασταθεί το εργοστασιακό ή προηγούμενο ηχοσύστημα και θα προσθέσει όλες τις λειτουργίες που έχουν τα νέα αυτοκίνητα.
Σήμερα δεν σε απασχολεί το GPS και ο πλοηγός, γιατί θες στη μονάδα να συνδέεις το κινητό σου με Android Auto ή Apple CarPlay και να έχεις πρόσβαση στις λειτουργίες, τα περιεχόμενα και τις εφαρμογές του από το αυτοκίνητό σου.
Θες ακόμη να έχεις νέες λειτουργίες, όπως κάμερα οπισθοπορείας με ενδείξεις για το παρκάρισμα και σίγουρα θες να έχεις μια μεγάλη, ωραία ευκρινή και λειτουργική οθόνη.
Εντάξει, υπάρχουν περιορισμοί σε σχέση με τα νέα αυτοκίνητα. Στα καινούργια η κεντρική οθόνη είναι κέντρο ελέγχου όλων των συστημάτων, από τον υπολογιστή ταξιδίου μέχρι τον κλιματισμό και από τις ρυθμίσεις των φώτων μέχρι τη θέση των καθισμάτων. Αυτά φυσικά δεν υπάρχουν σε ένα ηχοσύστημα το οποίο δεν μπορεί να «μιλήσει» με τα άλλα υποσυστήματα του αυτοκινήτου.
Είναι όμως η επόμενη καλύτερη λύση για ένα αυτοκίνητο που ποτέ δεν είχε τέτοιο κέντρο ελέγχου, γιατί με ένα νέο ηχοσύστημα αποκτάς το 80% των λειτουργιών που κάνουν ένα καινούργιο αμάξι να δείχνει καινούργιο.
Το ερώτημα βέβαια είναι πόσα λεφτά θες να δώσεις. Ο συνδυασμός παλιό αυτοκίνητο με καινούργιο ηχοσύστημα μπορεί να κάνει το κόστος της αναβάθμισης συγκρίσιμο με την αξία του αυτοκινήτου. 500 ευρώ ηχοσύστημα σε αμάξι 2.000 ευρώ ακούγεται πολύ.
Όμως, αν μπορείς να το κάνεις, γιατί όχι; Τι σημασία έχει η σύγκριση αυτή όταν αυτό που έχει σημασία είναι η πραγματική αξία που προσθέτει το ηχοσύστημα στην καθημερινότητά σου και στη χρήση του αυτοκινήτου σου; Τι λες; Δεν αξίζει;