Και όμως το μαύρο μόνο... κυριλέ δεν είναι στην Ελλάδα!
Αν το σκούρο χρώμα και ακόμη περισσότερο το μαύρο, κάνουν το αυτοκίνητο να δείχνει πιο «κυριλέ», τότε πρέπει να είσαι έτοιμος να δεχτείς τους περιορισμούς και τα προβλήματα που δημιουργεί ένα τέτοιο αυτοκίνητο στην Ελλάδα. Είσαι;
Πες έναν καλό λόγο γιατί μπορεί να αγοράσεις σκούρο ή μαύρο αυτοκίνητο στην Ελλάδα; Με πρώτη ματιά δεν υπάρχει κανένας, και θα έλεγε κανείς πως κάθε τέτοιο αυτοκίνητο που βλέπεις στο δρόμο πρέπει να είναι μεταχειρισμένο εισαγωγής από βόρεια χώρα. Γιατί ποιος στα καλά του θα αγόραζε μαύρο αμάξι στην Ελλάδα;
Το σκούρο χρώμα έχει δύο βασικά κακά. Τρία δηλαδή, αλλά το τρίτο πολύς κόσμος δεν θα το προσέξει. Τα δύο βασικά έχουν να κάνουν με δύο ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της χώρας μας. Από τη μία φυσικά είναι η ζέστη που πλέον έχουμε τουλάχιστον τρεις μήνες το χρόνο.
Οι μετρήσεις του AutoΤρίτη αλλά και τρίτων οργανισμών, δείχνουν πως τα μαύρα αυτοκίνητα ζεσταίνονται σημαντικά περισσότερο κάτω από τον ήλιο, κάτι που έχει με τη σειρά του μια σειρά επιπτώσεων. Φυσικά η καμπίνα θέλει περισσότερη δουλειά για να δροσίσει, που σημαίνει πως το κλιματιστικό πρέπει να λειτουργεί περισσότερο, με ότι επίπτωση έχει αυτό στην απόδοση και αποδοτικότητα του κινητήρα, και άρα τους ρύπους, την κατανάλωση και τις επιδόσεις.
Όμως αυτό είναι μόνο το ένα πρόβλημα που δημιουργεί η ζέστη. Γιατί η ζέστη δημιουργεί και διαστολές σε όλα τα υλικά. Για τις μεταλλικές επιφάνειες αυτό δεν είναι τόσο μεγάλο πρόβλημα, αφού οι βαφές αντέχουν τις συστολο-διαστολές τους χωρίς να κρακελάρουν (πολύ). Είναι όμως πρόβλημα για την καμπίνα. Οι διαστολές από τη ζέστη (και οι συστολές κατόπιν από τον κλιματισμό), έχουν αντίκτυπο στην συναρμογή, κάτι που με τη σειρά του μπορεί να δημιουργήσει τριγμούς και μάλιστα μόνιμους.
Τα υλικά της καμπίνας όταν εκτίθενται σε υψηλές θερμοκρασίες μπορούν να παράγουν οσμές. Στα παλιότερα αυτοκίνητα αυτό είναι πιο έντονο, ενώ η υψηλότερη θερμοκρασία ανακινεί και τη σκόνη, κάνοντας το εσωτερικό ακόμη πιο ανυπόφορο.
Αν η ζέστη δεν πτοεί, το δεύτερο πρόβλημα είναι η βρώμα και τα γδαρσίματα. Ένα σκούρο χρώμα φαίνεται πολύ πιο βρώμικο από ένα ανοιχτό, ενώ τα γδαρσίματα «δείχνουν» πάνω του πολύ περισσότερο από ότι σε ένα άλλο. Είναι δηλαδή «συνταγή» για την Ελλάδα που τα αυτοκίνητα είναι βασικά βρώμικα και χιλιοχτυπημένα, για να δείχνει το αυτοκίνητο πιο χάλια απΆότι είναι.
Και αυτό είναι και η ειρωνία, αφού τα σκούρα και μαύρα αυτοκίνητα επιλέγονται από ανθρώπους που θέλουν να «δείχνουν» πιο κυριλέ. Ένα βρώμικο και χτυπημένο αμάξι χάνει αμέσως αυτό το πλεονέκτημα. Ακόμη περισσότερο, ένα σκούρο αμάξι κρύβει συχνά και τη λεπτομέρεια στη σχεδίαση. Είναι και ο λόγος που οι κατασκευαστές αποφεύγουν τα σκούρα χρώματα όταν λανσάρουν νέα μοντέλα.
Εσύ λοιπόν τι λόγο βρήκες για να αγοράσεις σκούρο αυτοκίνητο; Είναι το «κυριλέ» τόσο σημαντικό; Δε σε νοιάζει που ψήνεται το καλοκαίρι και θέλει πλύσιμο κάθε δεύτερη μέρα; Τι λες; Έχεις έναν λόγο να το πάρεις σκούρο;