Ποιος θα το φανταζόταν, ότι μια εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών για τον Β Παγκόσμιο Πόλεμο, θα έφτανε να κατασκευάσει ένα από τα πιο θρυλικά αυτοκίνητα στον κόσμο;
autotriti team
Ο «πρίγκιπας» που έγινε... Nissan
Η ιστορία της Nissan και τις Prince Motor Company είναι εντυπωσιακή. Το 1966 η ιαπωνική εταιρεία Prince Motor Company, αφομοιώθηκε από την Nissan και μαζί της και κάποια θρυλικά αυτοκίνητα.
Πώς, όμως, φτάσαμε ως εδώ, και στο 2023, όπου η Nissan αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες και διασημότερες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο;
Η ιστόρια ξεκινά από το 1924, όπου η Ishikawajima Shipyards, επέκτεινε τις δραστηριότητές της στην κατασκευή αεροσκαφών και προμήθευε τον Ιαπωνικό στρατό με εκπαιδευτικά αεροσκάφη. Ήταν τόσο επιτυχημένη σε αυτό τον τομέα, που το 1936, ο στρατός εξαγοράζει εξ ολοκλήρου την εταιρεία, μετονομάζοντάς την σε Tachikawa Aircraft Company, προς τιμήν της πόλης στην οποία βρισκόταν το εργοστάσιό της.
Μετά τον πόλεμο
Μετά τον Β Παγκόσμιο Πόλεμο , και την νίκη των συμμαχικών δυνάμεων, όπου και η Ιαπωνία βρέθηκε υπό συμμαχική κατοχή, απαγορευόταν η κατασκευή νέων αεροσκαφών κι έτσι η Tachikawa συγχωνεύθηκε με την Nakaima, μιαν άλλη αεροπορική, σχηματίζοντας την Fuji Sangyo.
Το 1947 η εταιρεία ξεκίνησε την κατασκευή αυτοκινήτων, και μάλιστα δημιούργησαν κι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το Tama ή "Φάντασμα", το οποίο αποτελούσε πραγματική πρωτοπορία για την εποχή. Το 1950 ξεκινά και πάλι η παραγωγή αεροσκαφών και το 1952 το κομμάτι των αυτοκινήτων γίνεται θυγατρική και μετονομάζεται σε Tama Motor Company, ώσπου 2 χρόνια αργότερα, αλλάζει και πάλι όνομα, σε Prince Motor Company και ανεξαρτητοποιείται πλήρως.
Prince Motor Company
Η νέα εταιρεία, που πήρε το όνομά Prince Motor Company, προς τιμήν της στέψης του Akihito ως επίσημος διάδοχος του θρόνου της Ιαπωνίας, ξεκινά να παράγει και πιο συμβατικά αυτοκίνητα, ώστε να είναι ανταγωνιστική στην αγορά των βενζινοκινητήρων, σχεδιάζοντας παράλληλα και πολυτελή μοντέλα, με το πρώτο της να είναι το γνωστό και θρυλικό Skyline, το 1957, με κινητήρα 1,5 λίτρων και 60 ίππων.
Το 1959 γίνεται η κατασκευή και του πρώτου μοντέλου Gloria, βασισμένου στο σασί του πρώτου Skyline (ALSI), με έναν τετρακίλυνδρο κινητήρα 1,9 λίτρων. Η δεύτερη γενιά των Gloria έρχεται το 1962 με τα Gloria S40 και S44, με διάφορες επιλογές κινητήρων, συμπεριλαμβανομένου και ενός νέου, για την εποχή, εξακύλινδρου μοτέρ.
Το 1963, με την επιτυχία της δεύτερης γενιάς Skyline, ξεκινά και η παραγωγή του Skyline GT, ο οποίος "φορά" το εξακύλινδρο μοτέρ της Gloria, με τα 100 άλογα, και γεννιέται ένας θρύλος.
Μετάβαση στη Nissan
Φτάνουμε στο 1966 και στο τέλος της ιστορίας της Prince Motor Company, όπου και εξαγοράζεται από την Nissan, μέλος του τότε Datsun γκρουπ. Με τη βοήθεια των πραγματογνωμόνων μηχανικών της Prince και των χαρακτηριστικών που έφεραν στο τραπέζι, ισχύς σε ελαφριά μα γερά σασί, η Nissan γεννά μια ακόμη θρυλική σειρά αυτοκινήτων, τη σειρά Z.
Έτσι, λοιπόν, η Nissan κερδίζει πολλά από τη συγχώνευση και τα μοντέλα των σειρών Skyline και Z αποκτούν φήμη κλασσικών μοντέλων, συνεχίζοντας για δεκαετίες, ενώ πάνω στο GT πατά και δημιουργείται το γνωστό GTR, που γράφει τη δική του ιστορία.