ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Αλλάζουν όλα στη F1 από το 2026 – Νέα εποχή με ελαφρύτερα & «πράσινα» μονοθέσια

(10/10/2025)
Αλλάζουν όλα στη F1 από το 2026 –Νέα εποχή με ελαφρύτερα & «πράσινα» μονοθέσια

Αλλάζουν όλα στη F1 από το 2026 –Νέα εποχή με ελαφρύτερα & «πράσινα» μονοθέσια

Η FIA αποκάλυψε τους νέους κανονισμούς της Formula 1 για το 2026.
Επαναστατική υβριδική μονάδα ισχύος & manual boost για προσπεράσεις.
Ενεργή αεροδυναμική & νέα γεωμετρία.
Ελαφρύτερα μονοθέσια & 100% βιώσιμα καύσιμα.

autotriti team

Η FIA αποκάλυψε τους νέους κανονισμούς της Formula 1 για το 2026.

Η FIA παρουσίασε επίσημα τους τεχνικούς κανονισμούς που θα καθορίσουν τη Formula 1 από το 2026 και μετά, ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία του κορυφαίου μηχανοκίνητου σπορ. Οι αλλαγές στοχεύουν σε πιο θεαματικούς αγώνες, αύξηση της ασφάλειας, μείωση του βάρους και ουσιαστική στροφή προς τη βιωσιμότητα.
Στην καρδιά των νέων κανονισμών βρίσκεται η φιλοσοφία του «nimble car», δηλαδή ενός ελαφρύτερου, πιο ευέλικτου μονοθεσίου που επιτρέπει καλύτερο χειρισμό και πιο κοντινές μάχες στην πίστα. Τα αυτοκίνητα του 2026 θα είναι 30 κιλά ελαφρύτερα (768 κιλά συνολικά), με μικρότερες διαστάσεις – το μήκος μειώνεται κατά 20 εκατοστά και το πλάτος κατά 10 εκατοστά. Η παραγόμενη κάθετη δύναμη (downforce) θα μειωθεί κατά 30% και η αεροδυναμική αντίσταση (drag) κατά 55%, καθιστώντας τα μονοθέσια πιο αποδοτικά.
 

Επαναστατική υβριδική μονάδα ισχύος & manual boost για προσπεράσεις.

Οι νέοι κανονισμοί κινητήρων –που είχαν δημοσιευθεί αρχικά το 2022– σηματοδοτούν μια ριζική ανανέωση. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης θα αποδίδει 400 kW (544 ίππους), ενώ η ηλεκτρική ενέργεια θα αυξηθεί κατά 300%, φτάνοντας τα 350 kW (476 ίππους). Συνολικά, η ισορροπία ισχύος θα είναι 50% θερμική και 50% ηλεκτρική, με 100% συνθετικά καύσιμα που δεν απαιτούν τροποποίηση κινητήρα (drop-in fuel).
Η κατάργηση του MGU-H απλοποιεί τη μονάδα ισχύος, ενώ η ενέργεια ανά γύρο που ανακτάται στο φρενάρισμα θα διπλασιαστεί. Παράλληλα, εισάγεται το Manual Override Mode, ένα «boost» που προσφέρει στον οδηγό επιπλέον ηλεκτρική ισχύ για προσπέρασμα όταν βρίσκεται κοντά σε άλλο μονοθέσιο – μια εξέλιξη που υπόσχεται περισσότερο θέαμα.

Ενεργή αεροδυναμική & νέα γεωμετρία

Για πρώτη φορά, η Formula 1 θα εφαρμόσει ενεργή αεροδυναμική σε εμπρός και πίσω φτερά. Οι οδηγοί θα μπορούν να αλλάζουν ρύθμιση εν κινήσει – από το “Z-mode” (για στροφές) στο “X-mode” (για μέγιστη τελική ταχύτητα). Το εμπρός φτερό θα είναι 100 mm στενότερο, ενώ τα προστατευτικά των τροχών μπροστά θα αφαιρεθούν για καλύτερη ροή αέρα και λιγότερη «βρώμικη» αεροδυναμική πίσω από κάθε αυτοκίνητο.

Ελαφρύτερα μονοθέσια & 100% βιώσιμα καύσιμα.

Η FIA ενισχύει τις προδιαγραφές ασφάλειας, με ισχυρότερες δομές πρόσκρουσης, νέα πλευρική προστασία, και φωτεινά σήματα ERS για τα σταματημένα μονοθέσια. Το ρολ-μπαρ θα πρέπει πλέον να αντέχει δυνάμεις έως 20G, ενώ ο εμπρός απορροφητικός κώνος θα διαθέτει διπλή δομή για καλύτερη απορρόφηση ενέργειας. Στο περιβαλλοντικό μέτωπο, η Formula 1 θα περάσει σε καύσιμα πλήρως βιώσιμης προέλευσης, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν και σε συμβατικά αυτοκίνητα δρόμου. Ο στόχος είναι η ουδετερότητα άνθρακα (Net Zero Carbon) έως το 2030, σύμφωνα με τον οδικό χάρτη της FIA.
 
Ο Πρόεδρος της FIA, Mohamed Ben Sulayem, δήλωσε: «Καθορίζουμε το συναρπαστικό μέλλον της κορυφαίας μορφής μηχανοκίνητου αθλητισμού. Δημιουργήσαμε ελαφρύτερα, πιο ευκίνητα και τεχνολογικά προηγμένα μονοθέσια που αντικατοπτρίζουν όσα συμβαίνουν στον πραγματικό κόσμο.»
 Από την πλευρά του, ο CEO της Formula 1, Stefano Domenicali, τόνισε: «Οι νέοι κανονισμοί φέρνουν πιο συναρπαστικούς αγώνες και μια νέα γενιά υβριδικών κινητήρων που ανοίγουν δρόμο για τη χρήση βιώσιμων καυσίμων σε ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία.» 
Οι νέοι κανονισμοί θα επικυρωθούν επίσημα στις 28 Ιουνίου από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της FIA και θα ισχύσουν από τη σεζόν 2026, εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή για τη Formula 1, όπου η τεχνολογία, η απόδοση και η βιωσιμότητα θα συνυπάρχουν αρμονικά στην πίστα.
 

Toyota
pou xechorizoun ta linglong