Η διαφορά ανάμεσα σε μια σακαράκα και ένα vintage αμάξι βρίσκεται μόνο στο πως το βλέπεις και πως το διατηρείς. Μήπως είναι ώρα αυτό που έχεις να το καμαρώσεις;
Ποια είναι η διαφορά ανάμεσα στο παλιό, στο vintage και το κλασικό αυτοκίνητο; Και τι σχέση έχει αυτό με το δικό σου αμάξι που κυκλοφορεί κάθε μέρα τα τελευταία 20 χρόνια; Μήπως είναι ώρα να δούμε πως αυτό που έχεις γιατί αυτό μπορείς, να γίνει και αυτό που θες;
Μαζί με τα αρνητικά πρέπει να βρίσκουμε και τα θετικά. Ναι, η αγορά καινούργιου αυτοκινήτου στην Ελλάδα είναι δύσκολη. Τα αυτοκίνητα είναι ακριβά, οι τράπεζες δεν δίνουν δάνεια, οι μισθοί χαμηλοί, οι φόροι δυσβάσταχτοι. Και αυτά είναι αρνητικά.
Στα θετικά όμως, είμαστε πλέον από τις λίγες χώρες της Ευρώπης που δεν υπάρχουν περιορισμοί στο τι κινείται στους δρόμους, τι μπορεί να κυκλοφορεί στις πόλεις, και τελικά κανένα αυτοκίνητο δεν έχει απαγορευτεί από πουθενά. Που σημαίνει πως ότι έχεις, το πας παντού. Και αυτό το προνόμιο δεν το έχουν παντού στην Ευρώπη.
Γιατί εσύ μπορείς να πάρεις το παλιό σου μεν αμάξι, και να το κάνεις vintage. Ποια είναι η διαφορά; Η κατάστασή του. Όπως και με όλα τα vintage πράγματα, ανήκουν σε μια άλλη εποχή. Όπως και το αυτοκίνητό σου. Αν είναι πριν το 2000, μπορείς να το πεις και κλασσικό σε κάποιες χώρες, όμως δεν είναι όλα τα παλιά αυτοκίνητα κλασσικά. Μπορεί όμως να είναι vintage.
Πάρε μία Toyota Carina E. Δεν έχει τα χαρακτηριστικά για να γίνει κλασσική, ούτε σε 100 χρόνια. Όμως ένα τέτοιο αυτοκίνητο που είναι σε άψογη κατάσταση, δείχνει άποψη. Το vintage αυτοκίνητο στην Ευρώπη υπάρχει εδώ και πολλά χρόνια, όμως με τους περιορισμούς των παλιών Euro, αρχίζει να πιέζεται.
Και όχι, δεν χρειάζεται να είναι ούτε σπορ, ούτε διθέσιο, ούτε γρήγορο. Στο Παρίσι τα Clio πρώτης γενιάς σε άψογη κατάσταση δίνουν και παίρνουν. Το ίδιο και τα Ibiza πρώτης γενιάς, κι ας μην είναι Γαλλικά. Το κάθε μοντέλο έχει να δείξει αυτό που είναι, αρκεί να είναι συντηρημένο όπως του αξίζει. Ένα Passat B5 χτυπημένο σε κάθε πλευρά, με ξεθωριασμένους προφυλακτήρες και σάπια εξάτμιση είναι σακαράκα. Αν είναι «χαρτί» είναι vintage.
Όπως τα διαμερίσματα στο κέντρο, που σε όλη την Ευρώπη γίνονται ανάρπαστα, έτσι και τα παλιά αυτοκίνητα, σε άψογη κατάσταση. Στην Ελλάδα έχουμε ακόμη το προνόμιο να τα χρησιμοποιούμε παντού. Ναι, με κόστος στη χρήση λόγω υψηλής κατανάλωσης, και στη συντήρηση, όμως τώρα μπορούμε να τα οδηγούμε και από άποψη. Και ανάγκη, αλλά και άποψη. Γιατί αυτό έχουμε. Ένα vintage μοντέλο.
Τι λες; Μήπως είναι ώρα να αναβαθμίσεις το παλιό σου αυτοκίνητο σε vintage; Το μόνο που χρειάζεται είναι συντήρηση. Θα το κάνεις;