Τιμές Αυτοκινήτων ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Επανάσταση: Ο νέος 2λιτρος 324 ίππων της Stellantis θα σώσει τη βενζίνη

(31/10/2025)
Επανάσταση: Ο νέος 2λιτρος 324 ίππων της Stellantis θα σώσει τη βενζίνη
2 Φωτογραφίες »

Νέος πανίσχυρος 4κύλινδρος κινητήρας με νούμερα που θυμίζουν… 6κύλινδρο.
Καίει 10% λιγότερο μα αποδίδει 20% περισσότερο από τον προκάτοχό του.
Επανάσταση στην ανάφλεξη με 2 μπεκ και 2 μπουζί. Τεχνολογία κατευθείαν από τους αγώνες!
Επανάσταση και στο turbo που προσφέρει το 90% της ροπής από το… «ρελαντί».

autotriti team

Νέος πανίσχυρος 4κύλινδρος κινητήρας με νούμερα που θυμίζουν… 6κύλινδρο.

Η Stellantis επιμένει στην βενζίνη. Μπορεί να προσφέρει ήδη κάθε μορφή κινητήρα, από 3κύλινδρους βενζινοκινητήρες έως plug-in υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, ωστόσο φαίνεται πως δίνει ψήφο εμπιστοσύνης στα θερμικά μοτέρ, με έναν ολοκαίνουργιο 4κύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα, με χωρητικότητα 2 λίτρων και επιδόσεις που θυμίζουν… 6κύλινδρο. Πρόκειται για τον Hurricane 4 Turbo που για αρχή θα εξοπλίζονται μοντέλα της Maserati και της Jeep, αλλά στόχος είναι η χρήση του από περισσότερες μάρκες του υπερ-ομίλου. Πρώτο μοντέλο που θα τον «φορέσει» θα είναι το νέο Jeep Grand Cherokee, που θα δούμε την ερχόμενη χρονιά.

Καίει 10% λιγότερο μα αποδίδει 20% περισσότερο από τον προκάτοχό του

Στον τομέα των επιδόσεων, ο νέος κινητήρας θα αποδίδει 324 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 480 Nm μεταξύ 3.000 και 4.500 σ.α.λ.. Αντικαθιστώντας τον επίσης 2λιτρο DOHC I-4, ο Hurricane 4 Turbo θα προσφέρει αυξημένη κατά 20% ισχύ, ενώ πετυχαίνει και 10% χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Για να το πετύχει αυτό κάνει χρήση πολλών hi-end τεχνολογιών που έρχονται απευθείας από τον motorsport τομέα του ομίλου.


Ο δευτερεύον χώρος καύσης του κάθε κυλίνδρου.
2 Φωτογραφίες »

Ο δευτερεύον χώρος καύσης του κάθε κυλίνδρου.

Επανάσταση στην ανάφλεξη με 2 μπεκ και 2 μπουζί. Τεχνολογία κατευθείαν από τους αγώνες!

Αρχικά μιλάμε για ένα νέο in-house αλουμινένιο μπλοκ, με 24% πιο χοντρά χιτόνια από τον προκάτοχό του και μια πολύ λεπτή επίστρωση αλουμινίου στους κυλίνδρους που πετυχαίνει μειωμένες τριβές και άρα αυξημένη αξιοπιστία σε βάθος χρόνου. Ο μεταβλητός χρονισμός επιτυγχάνεται ηλεκτρονικά, για μειωμένες δονήσεις, θόρυβο μα και απώλειες.

Το… ζουμί ωστόσο του νέου αυτού κινητήρα βρίσκεται στην κεφαλή. Εκεί υπάρχουν 2 μπεκ και δύο μπουζί σε κάθε κύλινδρο, που επιτρέπουν την επαναστατική τεχνολογία παθητικής ανάφλεξης TJI (turbulent jet ignition), απευθείας από αγώνες ταχύτητας υψηλού επιπέδου. Πιο συγκεκριμένα, μια μικρή ποσότητα μείγματος εισέρχεται από το ένα μπεκ με τεράστια πίεση (350 bar) σε έναν μικροσκοπικό χώρο καύσης πάνω από το μπουζί που βρίσκεται στο κέντρο του κυλίνδρου, και το οποίο προ-αναφλέγεται πριν ακόμα το έμβολο βρεθεί στο άνω νεκρό σημείο. Στην συνέχεια το μπεκ του άμεσου ψεκασμού ψεκάζει το κυρίως μείγμα το οποίο αναφλέγεται στον σωστό χρόνο. Η παραπάνω διαδικασία επιτρέπει άψογη καύση χωρίς απώλειες και πειράκια, με συμπίεση 12:1 χρησιμοποιώντας απλή αμόλυβδη.

Επανάσταση και στο turbo που προσφέρει το 90% της ροπής από το… «ρελαντί»

Και αν όλα τα παραπάνω φαντάζουν… λεπτομέρειες, οι μηχανικοί της Stellantis αποφάσισαν να ξεπεράσουν τον εαυτό τους και στην κατασκευή-λειτουργία του Turbo. Πρόκειται για μια αλουμινένια τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας περιορισμένου μεγέθους μα υψηλών δυνατοτήτων. Η πίεση λειτουργίας της φτάνει τα 2,4 bar. Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με το υδρόψυκτο intercooler και την ηλεκτρική τρόμπα νερού, της επιτρέπουν να… «σπουλάρει» από χαμηλά και να προσφέρει το 90% της διαθέσιμης ροπής μόλις από τις 2.600 σ.α.λ., χωρίς όμως απώλειες στις ψηλότερες στροφές. Θυμίζουμε άλλωστε πως η μέγιστη ροπή προσφέρεται από το παραπάνω σύνολο έως και τις 4.500 στροφές ανά λεπτό.

Με τον κινητήρα αυτό, η Stellantis δείχνει πως το μέλλον μπορεί να είναι ΚΑΙ βενζινοκίνητο, μιας και πρόκειται να τον χρησιμοποιήσει είτε σκέτο, είτε συνδυαζόμενο με plug-in υβριδικό σύστημα.

Hyundai
sprinter