Πως έγινε η δοκιμή & τι κάνει το φωτόμετρο;

59.987 Επισκέψεις στο άρθρο (6/1/2023)
Το φωτόμετρο είναι η συσκευή μέτρησης της έντασης του φωτός σε lumen, με το οποίο πραγματοποιήσαμε την μέτρηση από σημείο σε σημείο.
3 Φωτογραφίες »

Το φωτόμετρο είναι η συσκευή μέτρησης της έντασης του φωτός σε lumen, με το οποίο πραγματοποιήσαμε την μέτρηση από σημείο σε σημείο.

Πώς έγινε η δοκιμή;

Για τη δοκιμή επιλέξαμε ένα μέρος χωρίς φωτορύπανση και όλα τα μοντέλα τοποθετήθηκαν στο ίδιο ακριβώς σημείο που είχαμε οριοθετήσει. Εκεί καθαρίσαμε καλά τα φωτιστικά σώματα, ώστε να μην εμποδίζεται από τίποτα η διάχυση του φωτός και ρυθμίσαμε τη σκάλα των προβολέων στο σημείο «0», δηλαδή στη θέση που χρησιμοποιούμε όταν το αυτοκίνητο, δεν μεταφέρει βάρος.

Για να αξιολογήσουμε την ορατότητα μπροστά τοποθετήσαμε μέσα στη λωρίδα κυκλοφορίας από τα 15 έως τα 30 μέτρα διαγωνίως 5 κορίνες σε απόσταση μεταξύ τους τριών μέτρων (15, 18, 21, 24, και 27 μέτρα). Για την αξιολόγηση χρησιμοποιήσαμε το φωτόμετρο, το οποίο τοποθετήσαμε σε ύψος 70 εκ. από το έδαφος και μετρήσαμε πόσα lumen ήταν η ένταση σε κάθε σημείο (κορίνα).

Για να αξιολογήσουμε την ορατότητα τοποθετήσαμε από τα 15 έως τα 30 μ. διαγωνίως 5 κορίνες, ένα παιδικό καρότσι στα 30 μ., μια πινακίδα «STOP» στα 35 μ., στα 55 μέτρα ένα προειδοποιητικό τρίγωνο, στα 60μ. μια παλέτα και άλλη μία κορίνα στα 70 μ..
3 Φωτογραφίες »

Για να αξιολογήσουμε την ορατότητα τοποθετήσαμε από τα 15 έως τα 30 μ. διαγωνίως 5 κορίνες, ένα παιδικό καρότσι στα 30 μ., μια πινακίδα «STOP» στα 35 μ., στα 55 μέτρα ένα προειδοποιητικό τρίγωνο, στα 60μ. μια παλέτα και άλλη μία κορίνα στα 70 μ..


Για να αξιολογήσουμε την ορατότητα στα δεξιά, τοποθετήσαμε μια πινακίδα «STOP» στα 35 μέτρα από το αυτοκίνητο, σε ύψος 2,20 μέτρα, όσο δηλαδή είναι και σε δρόμο εντός πόλης. Στα 55 μέτρα τοποθετήσαμε ένα προειδοποιητικό τρίγωνο με ανακλαστήρες, ενώ η μέτρησή μας έφτανε μέχρι και τα 70 μ. όπου τοποθετήσαμε μια τελευταία κορίνα.

Αντίστοιχα στην αριστερή πλευρά τοποθετήσαμε ένα παιδικό καρότσι στα 30 μέτρα και μια παλέτα χωρίς ανακλαστικά μέρη στα 60 μέτρα. 

Δύο δοκιμαστές στις εμπρός δύο θέσεις, αλλά και εξωτερικοί παρατηρητές κατέγραφαν πόσο καλά βλέπουν τα εμπόδια, καθώς και τις λοιπές πληροφορίες σχετικά με τη δέσμη και τη φωτεινότητα του παραγόμενου φωτός.
 

Ο ρόλος των φωτιστικών σωμάτων

Οι προβολείς της μεσαίας σκάλας σε όλα τα αυτοκίνητα φωτίζουν ασυμμετρικά. Το αριστερό φανάρι (σ.σ. στα αριστεροτίμονα αυτοκίνητα) προσφέρει μεγαλύτερη ένταση φωτός μπροστά από το αυτοκίνητο, ενώ το δεξί διαχέει το φως σε μεγαλύτερη απόσταση. Η έντονη φωτεινότητα μπροστά εξυπηρετεί ώστε στα αστικά περιβάλλοντα να μην επηρεάζεται η φωτεινότητά του από τα φώτα γύρω-γύρω (φωτεινές επιγραφές, φωτισμός δρόμου, φώτα άλλων αυτοκινήτων κ.ο.κ.) ή τις αντανακλάσεις αυτών, ενώ αντίστοιχα στον ανοιχτό δρόμο δεν τυφλώνονται οι αντίθετα διερχόμενοι οδηγοί. Από την άλλη, το μεγαλύτερο εύρος του δεξιού προβολέα δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να αντιληφθεί πιο νωρίς κάποιον κίνδυνο που «έρχεται» από την αντίθετη από αυτόν πλευρά σε όλες τις συνθήκες. 
 

Τι κάνει το φωτόμετρο

Το φωτόμετρο είναι η συσκευή μέτρησης της έντασης του φωτός που δέχεται μια κάθετη στη δέσμη επιφάνεια. Η μονάδα μέτρησης είναι το lumen, το οποίο συμβολίζεται με lm. Με αυτό είχαμε την μέτρηση από σημείο σε σημείο, όμως όπως είπαμε το αποτέλεσμα αξιολογήθηκε και από τον ανθρώπινο παράγοντα σε κάθε σημείο και αυτοκίνητο.

Σελίδα 1Mega Test Φώτων σε 13 οικογενειακά SUV
Σελίδα 2Σύγκριση από τη θέση του οδηγού & από ψηλά
Σελίδα 3Audi Q3 Sportback
Σελίδα 4Cupra Formentor
Σελίδα 5DS7 Crossback
Σελίδα 6Ford Kuga
Σελίδα 7Honda HR-V
Σελίδα 8Hyundai Tucson
Σελίδα 9Jeep Compass
Σελίδα 10Kia Sportage
Σελίδα 11Mercedes GLA
Σελίδα 12Nissan Qashqai
Σελίδα 13Peugeot 3008
Σελίδα 14Renault Arkana
Σελίδα 15Toyota C-HR
Σελίδα 16Volkswagen Tiguan
Σελίδα 17Πως έγινε η δοκιμή & τι κάνει το φωτόμετρο;
Σελίδα 18Βαθμολογία & συμπεράσματα
test center
SEAT