Στάχτη στα μάτια να παρουσιάζουν τα ηλεκτρικά πριν τις βενζίνες;

Στάχτη στα μάτια να παρουσιάζουν τα ηλεκτρικά πριν τις βενζίνες;

6.156 Επισκέψεις στο άρθρο (3/12/2023)

- Παλιότερα, πρώτα έβγαιναν τα αμάξια με «κανονικά» μοτέρ και αργότερα τα ηλεκτρικά
- Δύο καινούργια μικρά (Citroen C3 και Fiat 600) παρουσιάστηκαν πρώτα ως ηλεκτρικά
- Jeep Avenger: Πρώτα ηλεκτρικό, μετά βενζίνη & τέλος το mild hybrid
- Οι μάρκες πιέζονται να πουλήσουν ηλεκτρικά λόγω ρύπων, αλλά πώς θα βγάλουν κέρδος όταν πουλάνε λιγοστά ηλεκτρικά;

Παλιότερα, πρώτα έβγαιναν τα αμάξια με «κανονικά» μοτέρ και αργότερα τα ηλεκτρικά

Μέχρι λίγα χρόνια πίσω, οι παρουσιάσεις καινούργιων αυτοκινήτων συνήθως είχαν ως highlight τους νέους κινητήρες (βενζίνη, diesel, υβριδικό ή άλλο) του κάθε μοντέλου, πέρα από τις λοιπές τεχνολογίες. Και δώστου λίστες με τεχνικά χαρακτηριστικά από κυβισμό και ιπποδύνμαη, μέχρι διάμετρο και διαδρομή εμβόλου, εκκεντροφόρους, χρονισμούς κλπ.. Κάπου εκεί μέσα στο χαμό, προς το τέλος σχεδόν πάντα, υπήρχε και μια παράγραφος για την ηλεκτρική έκδοση του μοντέλου, χωρίς πολλά πολλά. Ποιος νοιαζόταν άλλωστε για το ηλεκτρικό «τάδε» αμάξι; Ασε που το ηλεκτρικό μπορεί να μην παρουσιαζόταν καν μαζί με το «κανονικό» μοντέλο και να έβγαινε σε δεύτερο χρόνο, μόνο του.

Δύο καινούργια μικρά (Citroen C3 και Fiat 600) παρουσιάστηκαν πρώτα ως ηλεκτρικά

Ωστόσο αυτό φαίνεται πως αλλάζει σιγά σιγά. Τα 2 ολοκαίνουργια μικρά του ομίλου Stellantis (σ.σ. υπερ-όμιλος που δημιουργήθηκε από τη συγχώνευση των Peugeot-Citroen & Fiat-Chrysler), τα Fiat 600e και Citroen e-C3, παρουσιάστηκαν πρώτα ως ηλεκτρικά και μάλιστα σε εντυπωσιακές εκδηλώσεις που το autotriti ήταν «παρών». Εκεί δεν έγινε κάποια αναφορά στα μοντέλα βενζίνης, αν και ξέραμε πως ακολουθούν. Στην περίπτωση του Fiat 600 ήδη έχει ανακοινωθεί το mild hybrid βενζίνης, ενώ το ίδιο γνωρίζουμε πως θα γίνει για το C3 βενζίνης μετά την άνοιξη του 2024.

Jeep Avenger: Πρώτα ηλεκτρικό, μετά βενζίνη & τέλος το mild hybrid

Το ίδιο ακριβώς έγινε και με το Avenger, το μικρό SUV της Jeep, που κυκλοφορεί από το καλοκαίρι ως ηλεκτρικό στην Ελλάδα (δες εδώ τη δοκιμή του), ενώ η βενζινοκίνητη έκδοση μαζί με την τιμή της ανακοινώθηκε αργότερα. Μάλιστα, μόλις σήμερα μάθαμε και για την άφιξη του mild hybrid Avenger e-Hybrid με ήπια υβριδικό turbo κινητήρα βενζίνης ισχύος 100 ίππων, αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο, η τιμή του οποίου θα ανακοινωθεί μέχρι τα τέλη της χρονιάς.

Οι μάρκες πιέζονται να έχουν ηλεκτρικά λόγω ρύπων, αλλά πώς θα τα βγάλουν πέρα όταν πουλάνε λιγοστά ηλεκτρικά;

Αν ψάχνετε εξήγηση σε αυτό, υπάρχει μια λογική. Οι εταιρείες πιέζονται από τις νόρμες για τους ρύπους να έχουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη γκάμα τους. Όμως, δεν ξεχνάνε την βενζίνη γιατί είναι δύσκολο να επιβιώσουν οικονομικά, αποκλειστικά από τα ηλεκτρικά, κυρίως λόγω χαμηλής ζήτησης. Γι΄ αυτό καταφεύγουν σε υβριδικές λύσεις (Plug-in, mild ή full hybrid), ενώ θα μπορούσε να σκεφτεί κάποιος πως δεν αποκλείεται να παρουσιάζουν πρώτα τα ηλεκτρικά τους σε μια προσπάθεια να δείξουν καλό πρόσωπο.

Τελικά τι λες; Μας ρίχνουν στάχτη στα μάτια οι εταιρείες παρουσιάζοντας πρώτα τα ηλεκτρικά και μετά τις βενζίνες; Ή είναι μια κίνηση που δείχνει το μέλλον της αυτοκίνησης και η βενζίνη φεύγει και δεν γυρίζει πίσω;

home pro
ETRANSIT VS ESPRINTER