ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Γιατί οι Κινέζοι «αγαπούν» το 9: Ο αριθμός που στέφει τις ναυαρχίδες στην Κίνα

(23/9/2025)
Γιατί οι Κινέζοι «αγαπούν» το 9: Ο αριθμός που στέφει τις ναυαρχίδες στην Κίνα
2 Φωτογραφίες »

Γιατί το «9»; Υπάρχει πολιτισμικό υπόβαθρο.
Από MPV και SUV μέχρι και κανονικές λιμουζίνες.
Και το νέο κύμα ηλεκτρικών και δυτικότροπων μοντέλων ακολουθούν τον ίδιο κώδικα.
Οι μάρκες κερδίζουν εντός και εκτός της Κίνας με αυτή την κωδικοποίηση.
Πάντα βέβαια υπάρχει ο κίνδυνος να χαθεί το νόημα όσο τα μοντέλα αυξάνονται.

autotriti team

Γιατί το «9»; Υπάρχει πολιτισμικό υπόβαθρο

Στην Κίνα, οι αριθμοί μιλούν. Στα κινεζικά το 9 (jiǔ, 九) ομοηχεί με το «αιώνιο/διαρκές» (jiǔ, 久), έχει ιστορικούς «αυτοκρατορικούς» συνειρμούς (εννέα δράκοι, το 9 ως «αριθμός του Ουρανού»), κι έτσι φορτίζεται με κύρος και μακροημέρευση στοιχεία ιδανικά για να βαφτίσεις την κορυφή μιας γκάμας.  Το «9» δεν είναι απλώς ο μεγαλύτερος μονοψήφιος, είναι σύμβολο δύναμης, ενώ συνδέεται ιστορικά με τον αυτοκράτορα και τους «εννέα δράκους». Αυτή η πολιτισμική φόρτιση πέρασε αβίαστα στην αυτοκίνηση, όπου οι εγχώριες μάρκες χρησιμοποιούν το 9 για να «βαφτίσουν» τις ναυαρχίδες τους — τα πιο μεγάλα, ακριβά ή επιδεικτικά τεχνολογικά μοντέλα τους. 

Από MPV και SUV μέχρι και κανονικές λιμουζίνες

Η εικόνα είναι πανομοιότυπη από άκρη σε άκρη του κλάδου. Η Li Auto ορίζει το L9 ως «full-size» οικογενειακό flagship, πάνω από L7 και L8. Είναι το αυτοκίνητο με τις έξι θέσεις-σαλόνι, τα μαξιμαλιστικά καθίσματα-μασάζ και την τεχνολογία που η μάρκα διαφημίζει ως αιχμή του δόρατος. Με άλλα λόγια, το «9» σημαίνει κορυφή γκάμας — όχι απλώς άλλη μια έκδοση. Στην XPeng, το G9 που οδηγήσαμε πρόσφατα στην Γερμανία, συστήνεται επίσημα ως «flagship intelligent SUV». Κι όταν η εταιρεία μπήκε στην κατηγορία των MPV, το μοντέλο βαφτίστηκε X9 — πάλι με το 9 να υπογραμμίζει ότι πρόκειται για την premium, πολυθέσια - βιτρίνα της μάρκας που θα μπορούσε άνετα να χρησιμοποιηθεί στις Vip Transfer υπηρεσίες που προσφέρουν αρκετές εταιρίες στην χώρα μας. Η Denza (premium brand της BYD) που έχει έρθει στην Ευρώπη με το Denza Z9 GT  στοχεύει ευθέως στο κοινό της Porsche Panamera. Η ιστορική Hongqi —το brand-σύμβολο των κρατικών λιμουζίνων— έχει το Ε-HS9 ως πολυτελές ηλεκτρικό SUV μεγάλου μεγέθους, ενώ οι λιμουζίνες L9 εξυπηρετούν επίσημες μετακινήσεις υψηλών προσώπων. Η σύνδεση του «9» με κρατικό κύρος και τελετουργία είναι σχεδόν αυτονόητη σε αυτή την περίπτωση. 


Η ιστορική Hongqi —το brand-σύμβολο των κρατικών λιμουζίνων— έχει το Ε-HS9 ως πολυτελές ηλεκτρικό SUV μεγάλου μεγέθους.
2 Φωτογραφίες »

Η ιστορική Hongqi —το brand-σύμβολο των κρατικών λιμουζίνων— έχει το Ε-HS9 ως πολυτελές ηλεκτρικό SUV μεγάλου μεγέθους.

Και το νέο κύμα ηλεκτρικών και δυτικότροπων μοντέλων ακολουθούν τον ίδιο κώδικα

Ακόμη και οι νεότερες ή πιο «δυτικότροπες» μάρκες ακολουθούν τον κώδικα. Η Lynk & Co τοποθετεί το 09 ως «εμβληματική ναυαρχίδα» πάνω στην πλατφόρμα Volvo SPA, η Chery παρουσιάζει το Tiggo 9 ως flagship του οικογενειακού της δέντρου, παντού το 9 ερμηνεύεται ως «η κορυφή».  Στην αμιγώς ηλεκτρική σφαίρα, το «9» αποκτά και τεχνολογική χροιά. Το NIO ET9 λανσαρίστηκε ως «executive flagship», ένα τετράθυρο που συμπυκνώνει τη στοίβα καινοτομιών της μάρκας. Στο αντίθετο άκρο, η BYD με το premium sub-brand Yangwang χρησιμοποιεί το U9 για να βαφτίσει ένα «halo» hypercar που σπάει το ένα ρεκόρ πίσω από το άλλο, κρατώντας το 9 για το απόλυτο. 
 

Οι μάρκες κερδίζουν εντός και εκτός της Κίνας με αυτή την κωδικοποίηση

Τι κερδίζουν οι μάρκες; Πρώτον, ξεκάθαρη ιεραρχία προϊόντων: όταν ο καταναλωτής βλέπει 9 γνωρίζει πως μιλάμε για τη «μεγάλη πόρτα». Δεύτερον, πολιτισμικό υπόστρωμα που «μιλά» σε ντόπιο κοινό: το 9 φέρνει τύχη, διάρκεια, εξουσία — ακριβώς τα νοήματα που θέλεις να κολλήσουν πάνω σε ένα ακριβό, επιδεικτικό τεχνολογικό όχημα. Τρίτον, διεθνής «κωδικοποίηση» εύκολα μεταφράσιμη: ακόμα κι εκτός Κίνας, οι αγοραστές έχουν συνηθίσει ότι τα μεγάλα SUV/MPV παίρνουν μεγαλύτερο αριθμό.

Συνέχεια του άρθρου >>>