«Στη Ρωσία λένε συνέχεια: «Αφεντικό, αποφάσισε εσύ, αλλά εγώ αυτό δεν το δέχομαι.» Γκέρχαρντ Χίλγκερτ

Ωραία δουλειά μέσα: ακριβό δέρμα, κομψό ξύλο και ένα εννιάρι αυτόματο κιβώτιο το οποίο η φίρμα έχει εξελίξει μόνη της.

Αυτό είναι το Aurus Senat Aπό τον Ιανουάριο του 2019 είναι διαθέσιμη η πολιτική έκδοση (5,63 μ. μήκος, 598 ίπποι, Τετρακίνηση). Η κατασκευή γίνεται στη Ρωσία ενώ σε περίπτωση βλάβης υπάρχει ομάδα από «flying doctors» που έρχονται για βοήθεια – ένα στοιχείο που θυμίζει Rolls-Royce και ίσως όχι το μόνο.

Η επιμηκυμένη εκδοχή του Senat φτάνει τα 6,63 μέτρα. Μία Mercedes Maybach είναι 1,17 μ. πιο κοντή.

Τα ελαστικά διάστασης 255/55 σε ζάντες 20 ιντσών δείχνουν ωραία. Ωστόσο, ο «λασπωτήρας» έχει όντως θέση εκεί;

Ο κ. Χίλγκερτ στο πλαίσιο της παρουσίασης της Aurus στη Μόσχα: αριστερά του είναι ο Υπουργός Βιομηχανίας, Ντένις Μαντούροφ.

Ο Πούτιν σε ρόλο κινητού promoter: Για τη συνάντηση με τον Τραμπ στο Ελσίνκι ο Βλαντιμίρ Πούτιν εμφανίστηκε με την Aurus. Επάνω είναι μια φωτογραφία από το Μάιο στη Μόσχα και αριστερά μια συνάντηση με τον Πρίγκηπα-διάδοχο του θρόνου στο Αμπου Ντάμπι.

Συνέντευξη: Ο άνθρωπος που φτιάχνει τις λιμουζίνες του Πούτιν

9.753 Επισκέψεις στο άρθρο

«Εγώ φτιάχνω τις λιμουζίνες του Προέδρου Πούτιν» Ο Γερμανός Γκέρχαρντ Χίλγκερτ είναι πρόεδρος της ρωσικής εταιρείας αυτοκινήτων, Aurus. Πελάτης του είναι το Κρεμλίνο!

Η Ρωσία μπορεί να υπερηφανεύεται ότι έχει μια καινούρια φίρμα αυτοκινήτων. Το όνομά της είναι «Aurus» και φτιάχνει την προεδρική λιμουζίνα του Πούτιν. Το μοντέλο Senat έχει βαριά θωράκιση, τις πρέπουσες διαστάσεις (μήκος 6,63 μέτρα) και κρύβει κάτω από το καπό, 598 ίππους. Η εξέλιξη της λιμουζίνας ήταν  μια κρατική υπόθεση, αφού η ρωσική κυβέρνηση δεν ήθελε πλέον να μετακινείται με Mercedes S-Class ενώ ταυτόχρονα ήθελε να δείξει ότι η αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας δε σταματά στη Lada. 

Μπήκε στοπ στη γερμανική βοήθεια λοιπόν, αλλά όχι εντελώς:Αρχηγός της Aurus είναι ο Γκερχαρντ Χίλγκερτ, ένας πρώην μάνατζερ της Daimler στη Ρωσία. Η επίσημη έναρξη για την εταιρεία θα γίνει στις αρχές του 2019, φυσικά ξεκινώντας από την τοπική αγορά. 

Ερ.: Κύριε Χίλγκερτ, πόσο συχνά έχετε επικοινωνήσει με τον Βλαντίμιρ Πούτιν, σχετικά με τις επιθυμίες του γύρω από τη νέα προεδρική λιμουζίνα. 
Απ.: «Η αλήθεια είναι… ποτέ»

Ερ.: Είστε αληθινά φορέας μυστικών του Ρωσικού κράτους; 
Απ.: Προσωπικά δεν εμπλέκομαι στην εξέλιξη και παραγωγή των πιο ευαίσθητων περιοχών του αυτοκινήτου. 
Ωστόσο, βρίσκομαι στη Ρωσία από το 1998 και έχω παραδώσει πολλά προεδρικά αυτοκίνητα στο γκαράζ του Κρεμλίνου - κυρίως Mercedes S-Class τότε βέβαια αλλά και άλλα μοντέλα. 

Ερ.: Έχετε συναντήσει ποτέ τον Πούτιν; 
Απ.: Ναι, δύο φορές κιόλας. Ήταν μόλις είχα αρχίσει να μαθαίνω ρώσικα και εκείνος μου είπε: ας μιλήσουμε καλύτερα γερμανικά. Ήταν κι ο ίδιος εξάλλου για πολλά χρόνια στη Γερμανία. 

Ερ.: Ναι, στην KGB στη Δρέσδη. Πώς επηρεάζουν τη δική σας επαφή οι σχέσεις Ρωσίας-Γερμανίας; 
Απ.: Σε άλλα επίπεδα μπορεί να παίζουν ρόλο οι σχέσεις. Προσωπικά πάντως έχω δει πολλούς ξένους να αντιμετωπίζονται πάρα πολύ φιλικά, κάτι που είδαμε εξάλλου και στο πρόσφατο Παγκόσμιο Κύπελλο το καλοκαίρι που μας πέρασε. 

Ερ.: Μετά από τη θητεία σας στη Mercedes προσληφθήκατε στον Ρωσικό όμιλο Sollers, ο οποίος έχει πολλές κοινοπραξίες και με δυτικές εταιρείες. Και είστε ακόμη στο συμβούλιο. Ποιος είναι ο ρόλος σας; 
Απ.: Τότε, την περίοδο της κρίσης 2008/2009 είχα βοηθήσει στην εξαγορά και εξυγίανση διαφόρων εταιρειών. Στο ίδιο πλαίσιο έγιναν και συνεργασίες με τη Ford, τη Mazda και την Isuzu. H κυβέρνηση προωθούσε τότε τις άμεσες επενδύσεις από το εξωτερικό σε τοπικές εταιρείες, βοηθώντας σε διάφορους τομείς και κυρίως σε εκτελωνισμούς. Παρόλα αυτά δεν υλοποιήθηκαν τότε όλες οι υποσχέσεις.  

Ερ.: Και τι συνέβη; 
Απ.: Υπήρξε συμφωνία ένα σεβαστό ποσοστό των εξαρτημάτων ενός οχήματος να προέρχεται από την τοπική αγορά ώστε να αποκτήσουν πρόσβαση στην τεχνογνωσία και οι ρωσικές εταιρείες. Αλλά αυτό δεν εξελίχτηκε μέχρι το επιθυμητό επίπεδο. Το 2013 λοιπόν προέκυψε η πρόταση να δημιουργηθεί μια σπονδυλωτή πλατφόρμα, στην οποία βασίζεται σήμερα η Aurus. Εγώ ήμουν μαζί και στις πρώτες συζητήσεις που είχαν γίνει με την Porsche Engineering.

Ερ.: Tι εξέλιξε η Porsche για την Aurus;  
Απ.: Προπαντός, τον κινητήρα. Και, επί τη ευκαιρία, να πω ότι είμαι πολύ χαρούμενος που είναι μαζί μας σε αυτό η Porsche. Το αυτόματο κιβώτιο ωστόσο είναι μια ρωσική εξέλιξη. Η Aurus Ltd είναι μια συνεργασία ανάμεσα στην κατασκευάστρια Sollers και το Ερευνητικό Ινστιτούτο Αυτοκινήτου της Μόσχας. Ο πρόεδρος Πούτιν εμφανίστηκε για πρώτη φορά με τη νέα κρατική λιμουζίνα του στις 7 Μαΐου 2018. Αργότερα, η Aurus θέλει, να φτιάξει και ένα SUV πάνω στην ίδια πλατφόρμα. Αρχικά η παραγωγή θα ανέρχεται σε 150 αυτοκίνητα ετησίως, με τα μοντέλα να βγαίνουν από ένα μικρό εργοστάσιο στη Μόσχα. Έως το 2021 σχεδιάζουμε ένα νέο εργοστάσιο, το οποίο θα φέρει την ετήσια παραγωγή στις 5.000 μονάδες.  

Ερ.: Πώς σκοπεύετε να καταστήσετε ένα ρωσικό αυτοκίνητο, ελκυστικό για το δυτικό κόσμο, με δεδομένο ότι το δικό σας μοιάζει πολύ με μια Rolls-Royce; 
Απ.: Σχεδιαστικά θέλαμε να δώσουμε την εντύπωση της τοπ ποιότητας. Τώρα θα πρέπει να αποδείξουμε ότι και η τελική ποιότητα είναι αυτή που πρέπει. Αυτό συζητάμε και με τους συνεργάτες μου σε καθημερινή βάση. Οι αρμοί πρέπει να είναι τέλειοι, η ποιότητα της βαφής να είναι τοπ και τα τμήματα στο εσωτερικό να ταιριάζουν. Πρόκειται για κάτι πολύ απλό και ταυτόχρονα πολύ δύσκολο. Συχνά λέγεται ότι για το σχέδιο αυτό τα χρήματα ξοδεύονται αφειδώς. Αλλά αυτό δεν είναι έτσι. Εξάλλου, εδώ τον πρώτο λόγο έχει το κράτος, διότι οι ιδιωτικές επενδύσεις απουσιάζουν. Και έτσι το δημόσιο προωθεί τέτοια σχέδια μέσω επιδοτήσεων σε ερευνητικά ινστιτούτα. Ωστόσο, το δικό μας σχέδιο έχει ιδιωτικοποιηθεί και ήδη είμαστε σε καλές επαφές με επενδυτές. 

Ερ.: Πόσο διαφορετική είναι η δουλειά στη Ρωσία; 
Απ.: Η ρωσική νοοτροπία είναι να λες: «Αφεντικό, αποφάσισε εσύ, αλλά εγώ δεν πρόκειται να κάνω κάτι. Κι εγώ ρωτάω: ποια είναι η άποψή σου; Αν υποστηρίζεις την άποψή σου, τότε θα πρέπει να την κάνεις και πράξη. Αλλά θα έχεις και την ευθύνη για τις συνέπειες.»

Ερ.: Πλέον όμως δε μένετε πολύ στη Ρωσία…
Απ.: Όχι, το 2014, μετά από 16 χρόνια στη Ρωσία επέστρεψα στην πατρίδα μου τη Γερμανία. Και πλέον πηγαινοέρχομαι. Αλλά οι δυνατότητες της επικοινωνίας είναι ουτως ή άλλες ίδιες. 

Ερ.: Πόσο μεγάλο είναι τελικά το πρότζεκτ;
Απ.: Συνολικά εμπλέκονται γύρω στα 1.000 άτομα στο Ινστιτούτο και σε αυτούς προστίθεται το δυναμικό των μηχανικών, περίπου 150 συνεργάτες εξέλιξης και προμηθευτές. Μέχρι στιγμής, χωρίς να συνυπολογίζονται τα οχήματα των δοκιμών, έχουμε κατασκευάσει 18 αυτοκίνητα. 

Ερ.: Τα οποία είναι προπαραγωγής…
Απ.: Ισχύει. Και το κυβερνητικό γκαράζ, όπως αποκαλούμε το χώρο στάθμευσης στο Κρεμλίνο, είναι ένας από τους πιο καλούς και ευχαριστημένους πελάτες μας. Είχαν πάρει εξάλλου τα πρωτότυπα από πολύ νωρίς. Έχουν και δικό τους κέντρο δοκιμών στη Μόσχα.  

Ερ.: Γιατί όμως το Aurus πρέπει να έχει τόσο άσχημους λασπωτήρες πίσω; 
Απ.: Κι όμως, είναι πράγματι απαραίτητοι, διότι προστατεύουν το αυτοκίνητο. Σε παλιότερες S-Class που οδηγούσα ιδιωτικά στη Ρωσία είχαν διαβρωθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό τόσο τα αμορτισέρ όσο και τα ελατήρια. Κι αυτό δεν είναι θέμα αστοχίας υλικού αλλά της έλλειψης προστασίας απέναντι στο πολύ σκληρό και επιθετικό αλάτι που χρησιμοποιείται το χειμώνα στους δρόμους εδώ.  

Ερ.: Μαθαίνουμε ότι στις επαγγελματικές συναντήσεις στη Ρωσία κυκλοφορεί πολύ αλκοόλ. Εσείς πόσο βότκα αντέχετε; 
Απ.: Πραγματικά καθόλου. Προτιμώ κόκκινο κρασί από τη Γεωργία. Να το δοκιμάσετε, είναι εξαιρετικό. 

Ερ.: Ευχαριστώ πολύ!
Απ.: Παρακαλώ! 

ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ - Γκέρχαρντ Χίλγκερτ
Γεννήθηκε το 1949 στο Κόμπλεντς. Από το 1981 εργαζόταν στη Mercedes-Benz, το 2004 έγινε επικεφαλής της φίρμας στη Ρωσία, ενώ από το 2007 ανέβηκε στην κορυφή του ομίλου της Sollers (σ.σ. UAZ). Zει στην πόλη Έλσμπεργκ, στη Γερμανία, όπου είναι και δήμαρχος. 

Αυτό είναι το Aurus Senat
Aπό τον Ιανουάριο του 2019 είναι διαθέσιμη η πολιτική έκδοση (5,63 μ. μήκος, 598 ίπποι, Τετρακίνηση). Η κατασκευή γίνεται στη Ρωσία ενώ σε περίπτωση βλάβης υπάρχει ομάδα από «flying doctors»  που έρχονται για βοήθεια – ένα στοιχείο που θυμίζει Rolls-Royce και ίσως όχι το μόνο. 

Mercedes
test center