To Toyota GR86 πέρασε σε πωλήσεις το Prius το 2023
2 Φωτογραφίες »

To Toyota GR86 πέρασε σε πωλήσεις το Prius το 2023

1.609 Επισκέψεις στο άρθρο (26/1/2024)

- Χρονιά ρεκόρ το 2023 για την Toyota
- Το GR86 έκανε πάνω από 1.000 περισσότερες πωλήσεις
- Κύριος λόγος η απόσυρση του GR86 από την Ευρώπη το 2025
- Ίσως το GR86 πετύχει ακόμη περισσότερες πωλήσεις το 2024

Χρονιά ρεκόρ το 2023 για την Toyota

Η Toyota σημείωσε ρεκόρ πωλήσεων το 2023 στις ευρωπαϊκές αγορές, με πάνω από 1.170.000 συνολικές πωλήσεις (συμπεριλαμβανομένων και αυτών της Lexus). Το Yaris Cross ήταν το δημοφιλέστερο μοντέλο αγγίζοντας σχεδόν τις 200.00 πωλήσεις, ακολουθούμενο από την Corolla και το C-HR. Σημαντικά επιτεύγματα για την ιαπωνική εταιρία. Μα αν κάτι προξένησε ιδιαίτερο ενδιαφέρον, δεν είναι μόνο ο μεγάλος αριθμός πωλήσεων, αλλά και ποια μοντέλα προτίμησαν οι αγοραστές. Το σπορ μοντέλο GR86, για παράδειγμα, προτιμήθηκε πολύ περισσότερο συγκριτικά με το Plug-in υβριδικό Prius. Πώς, όμως, ένα σπορ βενζινοκίνητο διθέσιο της Toyota σημείωσε μεγαλύτερο όγκο πωλήσεων αντί ενός υβριδικού με μεγαλύτερους χώρους και ανέσεις;

Το GR86 έκανε πάνω από 1.000 περισσότερες πωλήσεις

Τo GR86 σημείωσε 4.041 πωλήσεις στην Ευρώπη το 2023. Το Prius σημείωσε μόλις 2.755. Υπάρχουν αρκετοί λόγοι που μπορούμε να σκεφτούμε γιατί συμβαίνει αυτό, αλλά ας αρχίσουμε με τα βασικά: Το Prius πουλιέται μόνο ως Plug-in υβριδικό, με την αυτοφορτιζόμενη εκδοχή του να μην είναι διαθέσιμη στην ήπειρο μας (και η οποία μπορεί να ήταν προτιμότερη για πολλούς αγοραστές). Έπειτα, θυμίζουμε πως οι παραγγελίες του Prius ξεκίνησαν το 2023 προς τα τέλη της άνοιξης. Κυριότερος λόγος όμως σύμφωνα με πολλούς είναι το γεγονός πως το GR86 έχει τις μέρες του μετρημένες στην Ευρώπη.  

Κύριος λόγος η απόσυρση του GR86 από την Ευρώπη το 2025

Το 2021, η Toyota είχε ανακοινώσει ότι θα πουλούσε την δεύτερη γενιά του GR86 μέχρι και το τέλος του 2024. Ο λόγος; Οι αυστηρότεροι κανονισμοί που θα τεθούν σε ισχύ από το 2025. Η Toyοta είχε δηλώσει πως για να μπορέσει να το πουλήσει στην Ευρώπη, με την νέα νομοθεσία, το μοντέλο θα έπρεπε να «επανασχεδιαστεί πλήρως». Γεγονός που όχι μόνο θα κόστιζε πολλά στην ιαπωνική εταιρία, αλλά θα «αλλοίωνε» και «τον δυναμικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου».

Ίσως το GR86 πετύχει ακόμη περισσότερες πωλήσεις το 2024

Με την προοπτική του τέλους, οι Ευρωπαίοι συμπολίτες μας φαίνεται πως «έτρεξαν» να αγοράσουν ένα GR86 πριν χάσουν την ευκαιρία τους. Αν η υπόθεση αυτή στέκει, μάλλον θα δούμε ακόμα περισσότερες πωλήσεις του σπορ αυτού διθέσιου το 2024 - το τελευταίο έτος που θα πουληθεί το GR86 στην Γηραιά Ήπειρο. 

test center
KIA