ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
To Peugeot 508 με τον πετρελαιοκινητήρα προσφέρει εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση σε σχέση με τον βενζινοκινητήρα.
8 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

To Peugeot 508 με τον πετρελαιοκινητήρα προσφέρει εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση σε σχέση με τον βενζινοκινητήρα.

Δοκιμή: Peugeot 508 e-HDi FAP Start&Stop Pilotee

(19/1/2012)

Ακόμα ένα παράδειγμα πετρελαιοκίνητου μοντέλου που προσφέρει όλα τα πλεονεκτήματα του αντίστοιχου βενζινοκίνητου. Το 508 το καταφέρνει με HDi κινητήρα και ημιαυτόματο κιβώτιο.

Ο ενθουσιασμός, τουλάχιστον από τη μεριά του ειδικού τύπου, που συνόδεψε την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης, δικαιώνεται κάθε φορά που δοκιμάζουμε εκ νέου ένα γνωστό μοντέλο στην πετρελαιοκίνητη έκδοσή του. Ένα συναίσθημα που επαναλήφθηκε και με τη δοκιμή της diesel έκδοσης του νέου Peugeot 508 που έφτασε στα χέρια μας. Πρόκειται για ένα μοντέλο που εκτός από τον κινητήρα του, βασίζεται εξίσου σε μία σειρά τεχνολογιών για να φτάσει στο επιθυμητό αποτέλεσμα που, επί του προκειμένου, δεν είναι άλλο από την οικονομία καυσίμου. Το νούμερα των 4,2 λτ./100 χλμ. μέσης εργοστασιακής κατανάλωσης και των 109 γρ./χλμ. είναι από μόνα τους εντυπωσιακά για ένα όχημα με μήκος 4,8 μέτρων και με βάρος που αγγίζει τον 1,5 τόνο.

Στο δρόμο, το αυτοκίνητο δεν μπορεί να κρύψει τον όγκο του, αλλά παραμένει άνετο στις περισσότερες των περιπτώσεων.

Στο δρόμο, το αυτοκίνητο δεν μπορεί να κρύψει τον όγκο του, αλλά παραμένει άνετο στις περισσότερες των περιπτώσεων.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Έχει τον τρόπο του
Για να πετύχει τους σκοπούς του… το 508 έχει ένα μακρόσυρτο διακριτικό, όσον αφορά στην έκδοση της δοκιμής, που το κάθε στοιχείο του αντιστοιχεί και σε μία τεχνολογία. Έτσι ο πετρελαιοκινητήρας του 1,6 λίτρου έχει τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, και σύστημα ψεκασμού common rail για μια απόδοση που φτάνει τους 112 ίππους και τα 270 Nm ροπής (ή 285 στη λειτουργία overboost). Το μοτέρ αυτό συνδυάζεται με λειτουργία Start&Stop, η αντλία λαδιού είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενη και λειτουργεί μόνο κατΆ ανάγκη, το ίδιο ισχύει και για το ηλεκτρο-υδραυλικό σύστημα διεύθυνσης, το οποίο παύει να λειτουργεί όταν δεν χρησιμοποιείται (πχ. στη θέση γύρω από την ευθεία). Παράλληλα, η μπαταρία του οχήματος διαθέτει το λεγόμενο Volt Control (που ορίζει τη μικροϋβριδική τεχνολογία e-HDi), που απενεργοποιεί το δυναμό κατά την επιτάχυνση και επιτρέπει την επαναφόρτισή της κατά το φρενάρισμα. Όλα αυτά συνδυάζονται με το ημιαυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων (Pilotee) για να δώσουν τα εξαιρετικά νούμερα κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων για την καθαρότητα των οποίων φροντίζει το φίλτρο κατακράτησης μικροσωματιδίων αιθάλης (FAP) που συμπληρώνει το πακέτο.

Η… οικονομία στην πράξη
Στην πράξη έχουμε να κάνουμε με ένα μεγάλο οικογενειακό αυτοκίνητο που δεν καίει υπερβολικά, ενώ μπορεί και εκπληρώνει το μεγαλύτερο μέρος των «υποχρεώσεών» του. Έτσι το diesel 508 παραμένει άνετο στο μεγαλύτερο μέρος των περιπτώσεων, αφού η ανάρτησή του επιτρέπει καλή ποιότητα κύλισης, αλλά είναι σχετικά σκληρή πάνω από εγκάρσιες ανωμαλίες. Αυτό του δίνει το πλεονέκτημα ότι δε γέρνει πολύ στις στροφές και δεν πλέει στις αλλαγές πορείας, όπου όμως ο όγκος και το βάρος του δεν του επιτρέπουν ιδιαίτερα «αθλητική» συμπεριφορά. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι αυτή δεν είναι ασφαλής. Το τιμόνι έχει καλή αίσθηση και απόκριση στις εντολές, ενώ πολύ καλή απόδοση έχουν και τα φρένα. Ο κινητήρας έχει τη ροπή και τις δυνατότητες, αλλά «πνίγεται» από το μέτριο σε λειτουργία αυτόματο κιβώτιο. Δυστυχώς, αυτό είναι η μόνη παραφωνία στο ολοκληρωμένο σύνολο, αφού οι αλλαγές γίνονται με κόμπιασμα, η ημιαυτόματη φύση του δεν του επιτρέπει να λειτουργεί αυτονόητα σε κινήσεις μανούβρας (δεν φρενάρει μόνο του σε ανηφοριές, αργεί να εμπλέξει την πρώτη σχέση), ενώ η χειροκίνητη λειτουργία (που γίνεται και από τα paddles στο τιμόνι) δεν είναι πάντα πολύ εύχρηστη. Η ραθυμία του κιβωτίου αντικατοπτρίζεται στις επιδόσεις, με το 0-100 να είναι ελαφρώς αργό και τις ρεπρίζ να κινούνται στο μέσο όρο, δεδομένου ότι αξιολογούνται με kickdown.

Στο δια ταύτα…
…βέβαια το 508 e-HDi δεν παύει να αποτελεί ένα άνετο και πολυτελές μεσαίο μοντέλο. Στο εσωτερικό του, η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή, ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας πλήρης από τη βασική έκδοση και οι χώροι για επιβάτες (κυρίως) και για αποσκευές (δευτερευόντως) ανάμεσα στα πλεονεκτήματά του. Με δεδομένο ότι αντίστοιχη ροπή, καλύτερες επιδόσεις, αλλά χειρότερη κατανάλωση βρίσκεις, στα ίδια λεφτά περίπου, μόνο αν αγοράσεις το 1,6 THP βενζίνης, το μοντέλο της δοκιμής είναι η προφανής επιλογή στη γκάμα του 508, δεδομένων των χαμηλών πάγιων εξόδων του.

&&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&&
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.)
1,560
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)*
112/3.600
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)*
270-285/1.750-2.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
12.6
60-100 χλμ./ώρα με kickdown (δλ.) 
7.2
80-120 χλμ./ώρα με kickdown (δλ.) 
9.6
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα)*
194
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)*
4.2
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)*
109
Βάρος (κιλά)
1,425
*Εργοστασιακές τιμές


&&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&& &&&&
Εξοπλισμός
ESP + ASR
σ
Αερόσακος οδηγού/συνοδηγ.
σ/σ
Αερόσακοι κεφαλής
σ
Αερόσακοι πλευρικοί
σ
Αερόσακος γονάτων οδηγού
-
Ηλ. παράθυρα εμπρός/πίσω
σ/σ
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
σ
Κλιματισμός
σ
Ηχοσύστημα
σ
Ζάντες αλουμινίου
σ
Τιμή (ευρώ)
26,980
Τιμή με απόσυρση (ευρώ)
25,550
Τιμή & με εκπτώσεις
25,006
σ: στάνταρ, π: προαιρετικός, -: δε διατίθεται
Autotriti.gr
LINGLONG VS VREDESTEIN