
Το εξαιρετικό τιμόνι είναι ίσως το καλύτερο σε «γήινο» ηλεκτρικό μοντέλο που έχουμε συναντήσει. Δεν είναι μόνο η αμεσότητα και η ακρίβεια, είναι η αίσθηση και η πλούσια πληροφόρηση που προσφέρει, κάνοντας τον οδηγό να νιώθει τα χέρια του συνδεδεμένα με τους μπροστινούς κινητήριους τροχούς.
Τα μπάκετ καθίσματα Spiga της Sabelt (έξτρα που αν και ακριβό θα επιλέγαμε με κλειστά μάτια αν είσαι άνω του μ.ο. αναστήματος) σε βάζουν με το καλημέρα στο νόημα καθηλώνοντάς σε στην εξαιρετική θέση οδήγησης.

Το μηχανικά ελεγχόμενο εμπρός διαφορικό Torsen, που για πρώτη φορά μπαίνει σε ηλεκτρικό μοντέλο, στην ουσία επιτρέπει στον οδηγό να έχει τον απόλυτο έλεγχο του εμπρός και κυρίως του πίσω άξονα, απλώς και μόνο με το άσε-πάτα στο πεντάλ ισχύος, προσφέροντας αστείρευτα περιθώρια πρόσφυσης ακόμα και υπό έντονη πίεση.
Μετά είναι το εξαιρετικό τιμόνι, ίσως το καλύτερο σε «γήινο» ηλεκτρικό που έχουμε συναντήσει. Δεν είναι μόνο η αμεσότητα και η ακρίβεια, είναι η αίσθηση και η πλούσια πληροφόρηση που προσφέρει κάνοντας τον οδηγό να νιώθει τα χέρια του συνδεδεμένα με τους μπροστινούς κινητήριους τροχούς. Και εκεί που λες πως στην πρώτη στροφή αν δεν είσαι προσεκτικός με την παροχή ισχύος η υποστροφή θα δημιουργήσει προβλήματα, έρχεται το ειδικά εξελιγμένο TorSen «D» διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης να πάρει την κατάσταση επ΄ώμου. Πρόκειται για την τέταρτη γενιά του μηχανικού διαφορικού και την πρώτη ενσωμάτωση σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το οποίο διατηρεί ναι μεν τις βασικές αρχές λειτουργίας ενός Torsen, αλλά κάνει το κάτι παραπάνω. Τι είναι αυτό; Στην ουσία επιτρέπει στον οδηγό να έχει τον απόλυτο έλεγχο του εμπρός και κυρίως του πίσω άξονα, απλώς και μόνο με το άσε-πάτα στο πεντάλ ισχύος, προσφέροντας αστείρευτα περιθώρια πρόσφυσης ακόμα και υπό έντονη πίεση, κάτι που διαπιστώσαμε καθ΄ όλη τη διάρκεια της δοκιμής. Μάλιστα δεν ελαχιστοποιεί απλά την υποστροφή, αλλά μειώνει στο ελάχιστο τις παρεμβάσεις των συστημάτων ελέγχου ευστάθειας και πρόσφυσης, καθώς και τους κραδασμούς στο τιμόνι. Σε συνδυασμό με την μηχανική πρόσφυση που εξασφαλίζουν οι τροχοί των 20 ιντσών και τη σκληρή ανάρτηση (γόνατα McPherson μπροστά και ημιάκαμπτος με ράβδο στρέψης πίσω) η κλίση είναι ελάχιστη και το κράτημα εντυπωσιακό στοιχεία που σε συνδυασμό με τα κορυφαία σε αίσθηση και απόδοση φρένα, δίνουν την ευκαιρία να αξιοποιήσεις και τα 281 άλογα.
Πραγματικά και το εννοώ, έστω και ηλεκτρική, αυτή η Alfa έχει «ψυχή» και δείχνει χαρακτήρα (μέχρι και η λειτουργία ανάκτησης ενέργειας απενεργοποιείται εντελώς στη λειτουργία Dynamic για μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων). Ρυθμίζεις τη συμπεριφορά σαν να ήταν θερμική Alfa και μαθαίνοντας πως αν σηκώσεις λίγο και όχι εντελώς το πόδι από το πεντάλ ισχύος, το Torsen θα σου κάνει ό,τι χατήρι θες. Πάντα και παντού οδηγείς αυτήν την Junior Veloce «τυλιγμένος» από το μπάκετ της Sabelt και τη χαίρεσαι. Αρκεί βέβαια, ο δρόμος να είναι τέλειος γιατί στην παραμικρή ανωμαλία η άνεση απλά δεν υφίσταται. Ο συνδυασμός σκληρής ανάρτησης και τροχών 20 ιντσών (ελαστικά 225/40) κάνει δύσκολη την καθημερινότητα στους ελληνικούς δρόμους με κάθε κακοτεχνία να προκαλεί τραντάγματα και ξερές αντιδράσεις, αν και η κατασκευή είναι τόσο γεροδεμένη που τριγμούς δεν αντιληφθήκαμε. Τελικά δεν μπορεί να τα έχει κανείς όλα, αν και εμείς προτιμούμε να ξεβολευτούμε από την άνεσή μας για το fun to drive που μπορείς να έχεις.
Σελίδα 1 | Δοκιμή: Alfa Romeo Junior Veloce | Ηλεκτρική αδρεναλίνη; Και όμως γίνεται! |
Σελίδα 2 | Σε γνωρίζω από την όψη και την… τιμή |
Σελίδα 3 | Κινητήρας-Αυτονομία: Καυτές επιδόσεις, αυτονομία περιορισμένη |
Σελίδα 4 | Στo δρόμο: Πραγματική Alfa στο δρόμο, αλλά η άνεση προβληματίζει |
Σελίδα 5 | Η γνώμη μας & Μετρήσεις - Τεχνικά Χαρακτηριστικά |