ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Ήθελες απλά αυτοκίνητα χωρίς οθόνες. Τώρα που ήρθαν, θα τα αγοράσεις;

16.719 Επισκέψεις στο άρθρο (30/4/2025)
Ήθελες απλά αυτοκίνητα χωρίς οθόνες. Τώρα που ήρθαν, θα τα αγοράσεις;

Οι οθόνες είναι πλέον απαραίτητες για τις εταιρείες, καθώς αυξάνουν το περιθώριο κέρδους δίνοντας πρεστίζ στην καμπίνα.
Δεν θέλουν όμως όλοι οι οδηγοί οθόνες, είτε γιατί δεν τη θεωρούν απαραίτητη είτε γιατί δυσκολεύονται να τη μάθουν.
Η Stellantis ξήλωσε οθόνες, ηλεκτρικά παράθυρα και ζάντες αλουμινίου σε κάποια νέα της μοντέλα.
Μαζί με την οθόνη, λείπουν ζάντες αλουμινίου, αυτόματος κλιματισμός και ηλεκτρικά πίσω παράθυρα.

autotriti team

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

Οι οθόνες είναι πλέον απαραίτητες για τις εταιρείες, καθώς αυξάνουν το περιθώριο κέρδους δίνοντας πρεστίζ στην καμπίνα

Οι οθόνες άλλαξαν τα αυτοκίνητα όσο καμία άλλη τεχνολογία πριν από αυτές. Για πολύ κόσμο όμως είναι περιττές και προσθέτουν μια πηγή αγωνίας σε περίπτωση βλάβης. Τώρα που η Stellantis τις αφαίρεσε σε τρία μοντέλα, εσύ θα τα αγοράσεις;

Με πρώτη ματιά οι οθόνες στο αυτοκίνητο προσθέτουν τεχνολογία, κάνουν την καμπίνα να δείχνει premium και προσθέτουν λειτουργικότητα αλλά και πρεστίζ. Με  δεύτερη ματιά όμως, με μία οθόνη μόνο και ένα λογισμικό αφαιρούνται σειρά από διακόπτες, καλωδιώσεις, και μέρη που κοστίζουν ένα σωρό λεφτά. Οι οθόνες για τους κατασκευαστές δεν είναι απλά θέμα μόδας, αλλά τρόπος να ρίξουν το κόστος και να αυξήσουν τα περιθώρια κέρδους.

Δεν θέλουν όμως όλοι οι οδηγοί οθόνες, είτε γιατί δεν τη θεωρούν απαραίτητη είτε γιατί δυσκολεύονται να τη μάθουν

Μεγάλη μερίδα της αγοράς δεν θέλει τέτοιες τεχνολογίες, «ξένες» στο αυτοκίνητο. Είτε είναι θέμα καθαρά εργονομίας, είτε θέμα παράδοσης, είτε ακόμη αξιοπιστίας, όπως τουλάχιστον την εκλαμβάνει ο καθένας, δεν είναι όλοι χαρούμενοι με μια μεγάλη οθόνη στην καμπίνα. Για πολύ κόσμο το απλό αυτοκίνητο παραμένει το ζητούμενο, και σε αυτό δεν χωράνε ούτε οθόνες, ούτε αυτόματα κιβώτια, ούτε άλλοι αυτοματισμοί άνεσης.

Η Stellantis ξήλωσε οθόνες, ηλεκτρικά παράθυρα και ζάντες αλουμινίου σε κάποια νέα της μοντέλα

Και έτσι μετά από 8 χρόνια μπαράζ τέτοιων ηλεκτρονικών, η Stellantis κάνει το βήμα και τα ξηλώνει όλα. Ούτε οθόνη, ούτε ηλεκτρικά παράθυρα, ούτε αυτόματα κιβώτια, ούτε καν ζάντες αλουμινίου. Ακόμη και ο κλιματισμός δίνει τη θέση του σε απλό air condition. Το ζητούμενο φυσικά είναι η χαμηλή τιμή, όμως το μυστικό είναι πως η Stellantis βρήκε τρόπο να έχει κέρδος χωρίς όλα αυτά που μέχρι τώρα ήταν απαραίτητα για να κάνουν ένα μοντέλο εμπορικά βιώσιμο.

Μαζί με την οθόνη, λείπουν ζάντες αλουμινίου, αυτόματος κλιματισμός και ηλεκτρικά πίσω παράθυρα

Έτσι όπως το Fiat Grande Panda και τα «αδελφά» μοντέλα, το C3 Aircross και το Opel Frontera παράγονται και σε εκδόσεις βενζίνης, με χειροκίνητα κιβώτια, σιδερένιες ζάντες, μανιβέλες στα πίσω παράθυρα, και φυσικά χωρίς οθόνη. Η Citroen το κάνει καλύτερα από τους άλλους δύο αφού δεν έχει ούτε καν το πλαστικό στη θέση της οθόνης, ενώ προσφέρει και ξεχωριστά περιστροφικά χειριστήρια air condition. Τα τρία μοντέλα δεν εισάγονται σε όλες τις αγορές και είναι (δυστυχώς για κάποιους) θέμα αντιπροσωπείας αν θα τα φέρει ή όχι στην Ελλάδα.
 
Θα αγόραζες όμως μια τέτοια έκδοση; Γιατί καλά να λέμε πως δεν θέλουμε περιττά, όταν όμως η αγορά και το «μάτι» μας έχει συνηθίσει, μήπως αυτά τα αυτοκίνητα σου φαίνονται «γυμνά»; Τι λες; Θα τα αγοράσεις; Να τα φέρουν στην Ελλάδα σε αυτές τις απολύτως βασικές εκδόσεις;

Mercedes
Autotriti.gr