Kia Sportage 1.6 T-GDi 48V 150 PS

255.745 Επισκέψεις στο άρθρο (7/9/2023)
Kia Sportage 1.6 T-GDi 48V 150 PS
3 Φωτογραφίες »

Κατανάλωση


Η επιτάχυνση γίνεται με γραμμικό τρόπο, με το Sportage να μαζεύει γρήγορα χιλιόμετρα είτε εκκινεί από στάση, είτε εν κινήσει.
3 Φωτογραφίες »

Η επιτάχυνση γίνεται με γραμμικό τρόπο, με το Sportage να μαζεύει γρήγορα χιλιόμετρα είτε εκκινεί από στάση, είτε εν κινήσει.

Μέση: 6,8
Εντός: 7,9
Εκτός: 6,8
Αυτοκινητόδρομος: 5,1

Διαθέσιμο με μία ευρεία γκάμα κινητήρων (mild hybrid βενζίνη και diesel, full hybrid, plug-in hybrid,) που θα καλύψει τα γούστα του κάθε οικογενειάρχη, το 5ης γενιάς Kia Sportage κατάφερε να ξεχωρίσει στον γύρο οικονομίας από την βασική έκδοση των 150 ίππων με ήπια υβριδικό σύστημα. Εκτός του θερμικού μοτέρ, διαθέτει ένα κύκλωμα 48 βολτ, το οποίο χρησιμοποιεί έναν ηλεκτρικό κινητήρα που τροφοδοτείται με ενέργεια από μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 0,44 kWh. Το Sportage, λοιπόν, «έκαψε» 6,8 λτ./100 χλμ., καταλαμβάνοντας την 5η θέση της λίστας μας.

Παρά την σχετικά μεγάλη ιπποδύναμή του, το 48βολτο σύστημα και το «έξυπνο» κιβώτιο των 6 σχέσεων διατηρούν σε χαμηλά επίπεδα την κατανάλωση, η οποία στην Εθνική Οδό κυμάνθηκε γύρω στα 5,1 λτ./100 χλμ.. Σε αυτό το οδηγικό περιβάλλον είναι πιο εύκολες οι συνθήκες cruising, όταν δηλαδή το αυτοκίνητο ρολάρει χωρίς ο οδηγός να πιέζει το γκάζι. Επί του πρακτέου, ταξιδέψαμε με ταχύτητες έως 125 χλμ./ώρα χωρίς απώλειες στην κινητική ενέργεια. Μόλις χρειάστηκε παραπάνω γκάζι, πατήσαμε είτε το συμπλέκτη είτε το γκάζι, για να τεθεί ξανά σε λειτουργία ο θερμικός κινητήρας από το ηλεκτρικό μοτέρ.

Το παραπάνω καθεστώς κίνησης είναι πιο δύσκολα εφαρμόσιμο εντός πόλης με τις χαμηλές ταχύτητες (7,9 λτ./100 χλμ.), ενώ μέσους όρους κατανάλωσης διαπιστώσαμε εκτός αστικού ιστού (6,8 λτ./100 χλμ.). Εκτός όλων των άλλων, το Kia Sportage έχει θετικότατο τράβηγμα από τα χαμηλά χάρη στην βοήθεια του ηλεκτροκινητήρα, συνεχίζοντας την εύρωστη λειτουργία του σε όλο το φάσμα περιστροφής του.

Συμπέρασμα

Το ήπια υβριδικό Kia Sportage από την βασική mHEV έκδοση κίνησης φροντίζει και δηλώνει το value for money χαρακτήρα του όσον αφορά το κόστος μετακίνησης. Από την μία το ισχυρό 48βολτο κύκλωμα, από την άλλη η λειτουργία cruising σε υψηλές ταχύτητες, εξασφάλισαν μία αρκετά καλή τιμή στα 6,8 λτ./100 χλμ. η οποία μεταφράζεται σε 13,6 ευρώ.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Kia Sportage 1,6 T-GDI 150 PS 48V
Κινητήρας*  
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.598
Κύλινδροι/Βαλβίδες 4/16
Τροφοδοσία Αμεσος ψεκασμός βενζίνης+turbo+48V mHEV
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 150/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 250/1.500-4.000
   
Επιδόσεις  
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 9,3
60-100 χλμ./ώρα με 4η/5η (δλ.) 7,4/9,7
80-120 χλμ./ώρα με 5η/6η (δλ.) 10,4/13,8
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)* 189
   
Ανάρτηση-Τιμόνι-Διαστάσεις  
Εμπρός/Πίσω ανάρτηση Γόνατα ΜακΦέρσον/Πολλαπλών συνδέσμων
Εμπρός/Πίσω φρένα Αερ. Δίσκοι/Δίσκοι
100-0 χλμ./ώρα (μ.) 36,2
Απόσταση από το έδαφος (χλστ.) 170
Κύκλος στροφής (μ.) 10,9
Θόρυβος με 5η/6η στα 100/120 χλμ./ώρα (db) 67,3/69,4
ΜήκοςxΠλάτοςxΥψος (χλστ.) 4.515x1.865x1.645
Μεταξόνιο (χλστ.) 2.680
Χώρος αποσκευών (λτ.) 562
Διάσταση ελαστικών δοκιμής 235/55 R18
Βάρος με οδηγό (κιλά)* 1.561
Τιμή από (ευρώ) 31.190 (LX Dynamic)
*Εργοστασιακές τιμές

Σελίδα 1Μεγάλη δοκιμή πραγματικής κατανάλωσης στα οικογενειακά SUV
Σελίδα 2Cupra Formentor 1,5 TSI 150 PS
Σελίδα 3DS 7 1,6 PureTech 180 PS EAT8
Σελίδα 4Ford Kuga Plug-In Hybrid 225 PS
Σελίδα 5Honda HR-V e:HEV 131 PS
Σελίδα 6Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 48V 180 PS
Σελίδα 7Kia Sportage 1.6 T-GDi 48V 150 PS
Σελίδα 8Mercedes GLA 200 163 PS
Σελίδα 9Nissan Qashqai 1,3 DIG-T 140 PS
Σελίδα 10Peugeot 3008 1,2 PureTech 130 PS
Σελίδα 11Renault Arkana E-Tech Hybrid 145 PS
Σελίδα 12Toyota C-HR 1,8 HSD 122 PS
Σελίδα 13VW Tiguan 1,5 TSI 150 PS ACT EVO DSG
Σελίδα 14Η ώρα της αλήθειας: Πίνακες κατανάλωσης
Σελίδα 15Info διαδρομών: Εντός-εκτός πόλης & αυτοκινητόδρομος
SPRING CHECK MERCEDES
test center