Cupra Formentor 1,5 TSI 150 PS

255.782 Επισκέψεις στο άρθρο (7/9/2023)
Cupra Formentor 1,5 TSI 150 PS
3 Φωτογραφίες »

Κατανάλωση


Έχοντας τα απαραίτητα προγράμματα παραμετροποίησης, επιλέξαμε το πρόγραμμα Eco, με το CUPRA Formentor να έχει δυνατότητα λειτουργίας με 2 μόνο κυλίνδρους όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν.
3 Φωτογραφίες »

Έχοντας τα απαραίτητα προγράμματα παραμετροποίησης, επιλέξαμε το πρόγραμμα Eco, με το CUPRA Formentor να έχει δυνατότητα λειτουργίας με 2 μόνο κυλίνδρους όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν.

Μέση: 7,5
Εντός: 9,8
Εκτός: 7,3
Αυτοκινητόδρομος: 4,9

Για όσους αναρωτηθούν πώς γίνεται ένα μοντέλο της CUPRA να βρίσκεται σε Mega Test οικονομίας η απάντηση είναι πως πλέον η ισπανική φίρμα τοποθετεί στα μοντέλα της και πιο… «γήινα» μοτέρ. Δεν υπάρχουν αποκλειστικά επιλογές 300+ ίππων, αφού στο αιχμηρό σχεδιαστικά CUPRA Formentor υπάρχει μεταξύ των υπολοίπων επιλογών και ο γνωστός 1,5 TSI Evo με απόδοση 150 ίππων και 250 Nm ροπής. Στην διαδρομή που πραγματοποιήσαμε, το Formentor είχε μέση κατανάλωση 7,5 λτ./100 χλμ., πάνω-κάτω όσα περιμένει κανείς από ένα μικρομεσαίο SUV τέτοιων τεχνικών προδιαγραφών.

Έχοντας τα απαραίτητα προγράμματα παραμετροποίησης, επιλέξαμε το πρόγραμμα Comfort (Sport και Individual ρύθμιση οι άλλες επιλογές), με το μοντέλο να έχει δυνατότητα λειτουργίας με 2 μόνο κυλίνδρους όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν. Στην κίνηση σε αυτοκινητόδρομο το Formentor είχε την πιο οικονομική του «συμπεριφορά» (4,9 λτ./100 χλμ.), με την κατανάλωση σε υπεραστική και ως επί το πλείστον ορεινή διαδρομή να θυμίζει αρκετά την μέση τιμή από το σύνολο της απόστασης που καλύψαμε (7,3 λτ./100 χλμ.).

Ο μετρητής του CUPRA Formentor, πάντως, ήταν περισσότερο... αχόρταγος στις εντός πόλης μετακινήσεις όπου και έδειξε 9,8 λτ./100 χλμ.. Οι διαρκείς αυξομειώσεις ταχύτητας δεν το ευνόησαν σε οικονομικό επίπεδο, παρότι οδηγικά το αυτοκίνητο μας ικανοποιεί. Με το καλημέρα διαπιστώνεις την ελαστικότητα και την γραμμική λειτουργία του κινητήρα μέχρι τις υψηλές στροφές περιστροφής, ωστόσο χαμηλά τον περιμένεις πιο «γεμάτο» από ό,τι είναι, με την καλή του απόδοση να εμφανίζεται κοντά στις 2.000 σ.α.λ.. Την ίδια στιγμή, σωστά κλιμακωμένο είναι το 6τάχυτο κιβώτιό του, με τον θετικό επιλογέα να μην μας δυσκολεύει σε κανένα σημείο της διαδικασίας.

Συμπέρασμα

Κινούμενο στους μέσους όρους της κατηγορίας, το CUPRA Formentor των 150 ίππων είχε μέση κατανάλωση 7,5 λτ./100 χλμ. (15 ευρώ). Ευχάριστο στον δρόμο ακόμη και στην ρύθμιση Eco, έχει μοτέρ που δίνει ικανοποιητικό ρυθμό μεν, είναι αρκετά απαιτητικό σε καύσιμο εντός πόλης δε.
 
Τεχνικά χαρακτηριστικά Cupra Formentor 1,5 TSI 150 PS
Κινητήρας*  
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.498
Κύλινδροι/Βαλβίδες 4/16
Τροφοδοσία Αμεσος ψεκασμός+turbo,
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 150/5.000-6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 250/1.500-3.500
   
Eπιδόσεις  
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 9,1
60-100 χλμ./ώρα με 4η/5η (δλ.) 8,3/10,2
80-120 χλμ./ώρα με 5η/6η (δλ.) 10,6/13,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)* 204
   
Αναρτήσεις - Τιμόνι - Διαστάσεις  
Εμπρός/Πίσω ανάρτηση Γόνατα ΜακΦέρσον/Πολλαπλών συνδέσμων
Εμπρός/Πίσω φρένα Αερ. Δίσκοι/Δίσκοι
100-0 χλμ./ώρα (μ.) 37,1
Απόσταση από το έδαφος (χλστ.) ΔΑ
Κύκλος στροφής (μ.) 10,7
Θόρυβος στα 100/120 χλμ./ώρα (db) 70,2/72,6
Διάσταση Ελαστικών Δοκιμής 245/45 R18
ΜήκοςxΠλάτοςxΎψος 4.446x1.839x1.520
Μεταξόνιο 2.679
Χώρος αποσκευών (λτ.) 450
Βάρος με οδηγό (κιλά)* 1.437
Τιμή από (ευρώ) 32.990 (Formentor)
*εργοστασιακές τιμές

Σελίδα 1Μεγάλη δοκιμή πραγματικής κατανάλωσης στα οικογενειακά SUV
Σελίδα 2Cupra Formentor 1,5 TSI 150 PS
Σελίδα 3DS 7 1,6 PureTech 180 PS EAT8
Σελίδα 4Ford Kuga Plug-In Hybrid 225 PS
Σελίδα 5Honda HR-V e:HEV 131 PS
Σελίδα 6Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 48V 180 PS
Σελίδα 7Kia Sportage 1.6 T-GDi 48V 150 PS
Σελίδα 8Mercedes GLA 200 163 PS
Σελίδα 9Nissan Qashqai 1,3 DIG-T 140 PS
Σελίδα 10Peugeot 3008 1,2 PureTech 130 PS
Σελίδα 11Renault Arkana E-Tech Hybrid 145 PS
Σελίδα 12Toyota C-HR 1,8 HSD 122 PS
Σελίδα 13VW Tiguan 1,5 TSI 150 PS ACT EVO DSG
Σελίδα 14Η ώρα της αλήθειας: Πίνακες κατανάλωσης
Σελίδα 15Info διαδρομών: Εντός-εκτός πόλης & αυτοκινητόδρομος
peugeot
4green