Μήπως στο κυνήγι των αριθμών σε άλογα και επιδόσεις, χάσαμε την μπάλα και τα 420 άλογα σε μικρομεσαίο είναι υπερβολή; Ή μήπως μιλάμε για τόσο καλα αμαξώματα, αναρτήσεις, 4κινήσεις και ηλεκτρονικά που αντέχουν τα άλογα με το τσουβάλι;
Όχι, η Mercedes δεν έχει βάλει ένα βαρύ V8 στην ισχυρότερη A-Class. Το μικρομεσαίο της στην έκδοση ΑΜG είναι 2.000 κυβικά με τέσσερις κυλίνδρους, όπως και πριν. Όπως και τα άλλα γρήγορα καυτά μικρομεσαία της αγοράς. Απλά οι άνθρωποι του Αφάλτερμπαχ έδωσαν ρέστα και ανέβασαν τον πήχη της κατηγορίας σε επίπεδα supercar. Με 421 άλογα, η Α 45 είναι πιο ισχυρή και από μοντέλα Porsche...
Αλήθεια είναι πως το νούμερο φαντάζει αστρονομικό όταν το δεις μόνο του. Αν απλά πεις πως η απόδοση είναι 16% υψηλότερη από το απερχόμενο μοντέλο, τότε δεν ακούγεται και τόση πολλή. Μέχρι να θυμηθείς πως το προηγούμενο μοντέλο είχε ήδη 362 άλογα στην πρώτη του γενιά (η facelift εκδοχή άγγιζε τους 381 ίππους). Οπότε 58 άλογα ακόμη δεν είναι και τόσα πολλά.
Εντυπωσιακή είναι όμως η σύγκριση και με τον ανταγωνισμό, αφού η Α 45 S τον αφήνει πίσω της, έναν ανταγωνισμό που είναι στα 400 άλογα στο Audi RS 3, και στα 330 PS στο Type R, το οποίο όμως από την μεριά του είναι το ισχυρότερο προσθιοκίνητο hatchback αυτή τη στγιμή και πραγματικά είναι απορίας άξιο πως μπαίνουν αυτά τα άλογα στο δρόμο.
Το ερώτημα όμως είναι άλλο. Αν ένα μικρομεσαίο έχει 420 άλογα, τι μπορεί να κάνει με αυτά; Πως τα καταφέρνει να τα περάσει σε καθημερινούς δρόμους που η πρόσφυση είναι κακή. Πόσο καλές μπορούν να είνια οι αναρτήσεις και πόσο καλή και εξελιγμένη η τετρακίνηση και τα ηλεκτρονικά του;
Και τελικά είναι το ίδιο με ένα supersport αυτοκίνητο με την ίδια ισχύ;
Ή μήπως είναι καλύτερο λόγω πρακτικότητας. Αν και αλήθεια τώρα, ποιος θα αγοράσει ένα μικρομεσαίο 420 ίππων για τους χώρους του;
Ένα βασικό ερώτημα επίσης είναι τι μπορεί να κάνει ένα μικρομεσαίο με 420 άλογα που δεν μπορούσε να κάνει ένα άλλο με 350 ή και λιγότερα; Φυσικά τα νούμερα σε όλες τις επιδόσεις πέφτουν, αλλά πλέον φτάνουμε σε ένα τείχος όπου οι χρόνοι είναι τόσο σύντομοι που οι βελτίωση μετριέται σε δέκατα, όχι δευτερόλεπτα. Οπότε αξίζει;
Τι λέτε; Είναι υπερβολή 420 άλογα σε μικρομεσαίο; Μήπως το νούμερο πλέον γίνεται αυτοσκοπός και παύει να έχει σημασία το τι κάνει το αυτοκίνητο στο δρόμο; Και τελικά με τόσα άλογα μήπως η οδήγηση γίνεται πιο δύσκολη και έτσι λιγότερο ευχάριστη; Μήπως ένα GTi με 200 άλογα είναι αρκετό για να ευχαριστηθείς οδήγηση; Τι λέτε;