
Οι Alfa Romeo Junior & Tonale έχουν την καλύτερη επίδοση στα μικρά & τα οικογενειακά SUV (78,5 χλμ./ώρα).
Το Ford Puma είναι το πιο fun to drive SUV. Μάλιστα το Gen-E έχει την καλύτερη επίδοση σε όλα τα ηλεκτρικά (77 χλμ./ώρα).
Πολύ καλή επίδοση στα οικογενειακά SUV και για το Nissan Qashqai (77 χλμ./ώρα).
autotriti team
Elk Test/Moose Test: Η σημαντικότερη δοκιμασία ενεργητικής ασφάλειας
Η δοκιμασία αποφυγής κινδύνου, το περίφημο Elk Test (Moose Test) αποτελεί την πιο σημαντική δοκιμασία αξιολόγησης της ενεργητικής ασφάλειας ενός αυτοκινήτου. Μέσω αυτής αξιολογείται η συμπεριφορά ενός μοντέλου, όταν επιχειρήσει απότομο ελιγμό αποφυγής εμποδίου, με αρκετά χιλιόμετρα κίνησης.
Στις γραμμές που ακολουθούν θα δούμε τα 5 καλύτερα SUV στην τυποποιημένη διαδικασία του Moose Test. Στη λίστα μας βρίσκονται 3 SUV πόλης (Νο.1 κατηγορία στην ελληνική αγορά) και 2 οικογενειακά SUV.
Οι Alfa Romeo Junior & Tonale έχουν την καλύτερη επίδοση στα μικρά & τα οικογενειακά SUV (78,5 χλμ./ώρα)
Είθισται να λέμε ότι τα μοντέλα της Alfa Romeo συνοδεύονται από κορυφαία οδηγική αίσθηση. Αυτός ο ισχυρισμός επιβεβαιώνεται και στο πεδίο των δοκιμών με τις επιδόσεις τους στο Elk Test. Το μικρό (Junior Ibrida 145 PS) και το μικρομεσαίο (Tonale MHEV 160 PS) SUV της ιταλικής μάρκας έχουν ρεκόρ επίδοσης στις κατηγορίες τους, με πετυχημένη ταχύτητα εισόδου τα 78,5 χλμ./ώρα.
Αμφότερες οι Alfa Romeo ξεχώρισαν για την αποτελεσματικότητά τους, ακόμη και στις πιο οριακές συνθήκες, αξιοποιώντας το πειστικό πάτημα της ανάρτησής τους (Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, Ημιάκαμπτος 'Αξονας πίσω) καθ' όλη τη διάρκεια της δοκιμασίας. Η διακριτική εμπλοκή των ηλεκτρονικών συστημάτων είναι σύμμαχος στην δυναμική οδηγική αίσθηση και μόνο το ελαφρύ τιμόνι είναι κάτι που δεν το λες και «Alfa», αν και στην πράξη παρουσιάζει αμεσότητα και απόκριση στις απότομες αλλαγές πορείας.
Το Ford Puma είναι το πιο fun to drive SUV. Μάλιστα το Gen-E έχει την καλύτερη επίδοση σε όλα τα ηλεκτρικά (77 χλμ./ώρα)
Το Ford Puma έχει ξεκάθαρα τον άτυπο τίτλο του πιο fun to drive μικρού SUV, για αντικειμενικούς (μετρήσεις) αλλά και υποκειμενικούς (εμπειρία χρήστη) λόγους. Κι αυτό δεν αλλάζει σε όποιον κινητήρα κι αν το οδηγήσεις. Είτε στο ήπια υβριδικό σύνολο των 125 ίππων, είτε στο νέο, αμιγώς ηλεκτρικό Ford Puma Gen-E με τα 168 άλογα.
Ο αντικειμενικός λόγος έχει να κάνει με την επίδοση στο Elk Test, που και στις δύο επιλογές κινητήρα είναι στα 77 χλμ./ώρα. Ο υποκειμενικός αφορά την συμμετοχή του οδηγού στην όλη διαδικασία και στο εξαιρετικό feedback που αυτός παίρνει. Είναι χαρακτηριστικό των μοντέλων της Ford το πλαίσιο να βοηθά πολύ τον οδηγό, με την υπερστροφή να γίνεται τόσο όσο, ώστε στην τρίτη αλλαγή κατεύθυνσης το αυτοκίνητο να έχει στηθεί έτσι, με τέτοια φορά, που η όλη διαδικασία γίνεται πολύ εύκολα (το πίσω μέρος έχει στρίψει όσο πρέπει, με την κατάλληλη κατεύθυνση).
Στο mild hybrid Ford Puma η έκδοση ST Line με τη χαμηλωμένη ανάρτηση (166 χλστ.) εντυπωσιάζει με το στήσιμο και το ουδέτερο κράτημά της. Στο ηλεκτρικό Ford Puma Gen-E, πάλι, η επίδοση βασίστηκε και στην πιο έντονη λειτουργία των ηλεκτρονικών του. Μην ξεχνάμε πως το Puma Gen-E έχει «δανεικό» set-up από το Puma ST, όμως είναι και 200 κιλά βαρύτερο, εξ ου και η συνδρομή των ηλεκτρονικών που και πάλι του χαρίζουν την κορυφαία επίδοση ανάμεσα σε κάθε άλλο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που έχουμε testάρει.
Κοινός παρονομαστής και στα δύο... Ford είναι το εξαιρετικής αίσθησης τιμόνι. «Κοφτερό» και άκρως πληροφοριακό, βάζει τον οδηγό μέσα στη διαδικασία της οδήγησης και συμβάλλει με τη σειρά του στην ξεχωριστή οδηγική αίσθηση του μικρού SUV της Ford.
Πολύ καλή επίδοση στα οικογενειακά SUV και για το Nissan Qashqai (77 χλμ./ώρα)
Το Nissan Qashqai έχει την 2η καλύτερη επίδοση στην κατηγορία των οικογενειακών SUV, ολοκληρώνοντας τη δοκιμασία του Elk Test με πετυχημένη ταχύτητα εισόδου τα 77 χλμ./ώρα. Η αλήθεια είναι πως σε σχέση με την Tonale μιλάμε για ένα διαφορετικής φιλοσοφίας και προσέγγισης αυτοκίνητο, ωστόσο στο τέλος της συζήτησης είχαμε μία επίδοση που είναι αξιοζήλευτη και προπαντός «εγγύηση ασφάλειας». Δίχως να αγχώσει οδηγό και επιβάτες, το χειροκίνητο Qashqai των 140 ίππων είχε αρκετά καλό αρχικό turn in στην πρώτη αλλαγή πορείας, διακριτική επέμβαση του ESP για να διορθώσει την υποστροφική τάση στη μεταφορά βάρους και παρουσιάστηκε απόλυτα ελέγξιμο και σταθερό μέσα στο μήκος της όλης διαδικασίας.
Μάρκα/Μοντέλο | Κατηγορία μοντέλου | Τιμή-από | Ταχύτητα Elk Test |
---|---|---|---|
Alfa Romeo Tonale 1,5 DDCT 160 PS MHEV | Μικρομεσαία SUV | 78,5 | |
Alfa Romeo Junior Ibrida 145 PS | Μικρά SUV | 78,5 | |
Ford Puma Gen-E 168 PS | Μικρά SUV | 77 | |
Ford Puma 1,0 EcoBoost 125 PS mHEV | Μικρά SUV | 77 | |
Nissan Qashqai 1,3lt Hybrid 140 PS | Μικρομεσαία SUV | 77 |