Τα Φθηνότερα Βενζινάδικα στην περιοχή σου

Οι hi-tech προδιαγραφές για τα αλουμινένια μηχανικά σύνολα του Honda Civic (δεξιά) και του Toyota Auris, εξασφαλίζουν απόδοση 100 ίππων από κάτι παραπάνω από 1,3 λτ.

Κινητήρες-Επιδόσεις: Το Auris έχει το πάνω χέρι στις επιδόσεις

62.210 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 22/4/2013

Οι κινητήρες των δύο μοντέλων διαθέτουν παραπλήσια αρχιτεκτονική και απόδοση: αλουμινένιοι, με 4 κυλίνδρους, 16 βαλβίδες, μεταβλητό χρονισμό και βύθισμα βαλβίδων, που τους βοηθούν να επιτύχουν απόδοση 100 ίππων (εντάξει, 99 στο Auris). Ακόμα και στο μέγεθος της ροπής υπάρχει ισορροπία, ωστόσο τα 128 Nm του Auris αποδίδονται στις 3.800 σ.α.λ., ενώ τα 127 Nm του Civic 1.000 σ.α.λ. υψηλότερα.

Στην πράξη, το μοτέρ του Auris έχει καλύτερη απόκριση στο χαμηλό φάσμα των στροφών περιστροφής του, ενώ σε συνδυασμό με το σφιχτής κλιμάκωσης 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις, κυρίως εν κινήσει. Ωστόσο, έχει κάπως τραχιά λειτουργία και «ακούγεται» στις υψηλές στροφές. Τον κινητήρα του Civic δείχνει να πνίγει η μακριά κλιμάκωση του κιβωτίου, αφού αντιδρά θετικά στο πάτημα του γκαζιού σε όλη την κλίμακα των στροφών. Το αποτέλεσμα μετράει όμως και το Civic μένει πίσω στις επιδόσεις και δεν προσπερνά το ίδιο άνετα όπως το Auris, που επικρατεί, τόσο στις επιδόσεις από στάση, όσο και στις (πιο σημαντικές φυσικά) ρεπρίζ. 

Για να ακολουθήσει ο οδηγός του Civic, πρέπει να καταφεύγει συχνά στον επιλογέα, που πάντως έχει εξαιρετική αίσθηση και ακρίβεια. Στο θέμα της κατανάλωσης θεωρητικά υπάρχει ισοπαλία (5,4 λτ./100 χλμ. το Civic και 5,5 λτ./100 χλμ. το Auris), αλλά στην πράξη, το Civic επωφελείται από τη λειτουργία ECO (ήπιες ρυθμίσεις σε απόκριση, κλιματισμό κτλ.), το Start/Stop, αλλά και τις μακριές σχέσεις του κιβωτίου.