autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Και πάνω που αρχίσαμε να συνηθίζουμε τις «οθονάρες» σε όλο και περισσότερα μοντέλα, τώρα έχουμε το νέο θέμα συζήτησης. Σε τι διάταξη βολεύει περισσότερο, κάθετα ή οριζόντια;
Η αρχή έγινε με την τεράστια κάθετη οθόνη στο κέντρο του Tesla Model S. Όρθια σαν κινητό, η μεγαλύτερη οθόνη που είχαμε δει μέχρι τότε σε αυτοκίνητο, χλευάστηκε από πολλούς. Μπορεί να την είπαν «τηλεόραση» κοροιδεύοντας, όμως η Tesla έκανε το επόμενο βήμα στην εργονομία, αφού η μεγάλη αυτή οθόνη αφήνει αποστάσεις ανάμεσα στα χειριστήρια αφής, κάνει τη χρήση εύκολη με τα «μάτια στο δρόμο», και δεν στριμώχνει τίποτα, οπότε δεν χρειάζεται δεύτερη ματιά.
Αρκετές εταιρείες ακολούθησαν αυτή την ιδέα, όπως για παράδειγμα η Renault, που πλέον τοποθετεί κάθετα την οθόνη του infotainment στο εσωτερικό των νέων της μοντέλων, αρχής γενομένης από το Megane, ενώ πλέον την κάθετη οθόνη έχουν υιοθετήσει μοντέλα όπως τα νέα Clio και Captur έως το ηλεκτρικό Zoe στη νέα του γενιά.
Γενικότερα η μεγάλη κεντρική οθόνη έγινε το σήμα κατατεθέν των ηλεκτρικών, και πλέον αποτελεί την αναμενόμενη εικόνα κάθε καμπίνας ηλεκτρικού μοντέλου. Για φαντάσου ένα ηλεκτρικό με κουμπάκια, διακόπτες και δείκτες με βελόνες; Δεν γίνεται. Η εικόνα του κόκπιτ αεροπλάνου με τα δεκάδες κουμπιά, διακόπτες και δείκτες, ανήκει στο παρελθόν, όπως ανήκουν και τα αεροπλάνα που τα είχαν. Σήμερα τα διαστημόπλοια δεν έχουν παρά μόνο οθόνες. Η κάθετη διάταξη φαίνεται ότι ταιριάζει ιδιαίτερα με αυτήν την εξέλιξη.
Σε αυτή τη λογική είδαμε και την νέα Mercedes S-Class, το μοντέλο που θεωρείται ο αγγελιαφόρος κάθε νέας τεχνολογίας, με μια κάθετη «οθονάρα» να βρίσκεται «ξαπλωμένη» στο κέντρο του ταμπλό. Μέσω αυτής ο οδηγός μπορεί εύκολα να ελέγξει κάθε λειτουργία του αυτοκινήτου, ενώ μπροστά του παραμένει ο ορθογώνιος ψηφιακός πίνακας οργάνων ώστε να μην χρειάζεται να γυρνά για το παραμικρό στην κεντρική οθόνη, όπως θα γινόταν στην περίπτωση του Tesla.
Εσείς όμως τι προτιμάτε; Και ασχέτως αν σας αρέσουν ή όχι, πως την θέλετε την οθόνη στην κονσόλα; Όρθια ή ξαπλωτή; Σαν κινητό ή σαν τηλεόραση; Και γιατί;
Ο συνδυασμός οριζόντιας οθόνης πίσω από το τιμόνι (με στρογγυλά και αναλογικά τα δύο βασικά όργανα) και κάθετης οθόνης στην κεντρική κονσόλα (όσο πιο ψηλά γίνεται), πιστεύω ότι προσφέρει την καλύτερη εργονομία.