Εσάς σας αρέσει ή σαν ενοχλεί η... «καινουργίλα»;

Σου αρέσει να μυρίζει «καινουργίλα»;

16.308 Επισκέψεις στο άρθρο (23/10/2020)

Σε ποιόν δεν αρέσει η μυρωδιά του καινούργιου αυτοκινήτου; Σε επηρεάζει πως θα μυρίζει στην επιλογή μοντέλου ή όχι;


Επτά στους δέκα αγοραστές αυτοκινήτου βάζουν την μυρωδιά του καινούργιου αυτοκινήτου στους πέντε σημαντικότερους λόγους για τους οποίους το προτιμούν έναντι του μεταχειρισμένου. Και όμως κάποιοι άλλοι τη απεχθάνονται. Γιατί;
 
Αγοράζει κανείς αυτοκίνητο γιατί μυρίζει ωραία; Και εδώ που τα λέμε είναι ωραία αυτή η μυρωδιά, η «καινουργίλα»; Και όμως, η καινουργίλα είναι αδιαχώριστο συστατικό της εμπειρίας του καινούργιου αυτοκινήτου. Από τους οδηγούς που την κατατάσσουν ψηλά, ένα σημαντικό ποσοστό, ένας στους τρεις, έχουν και προτίμηση. Δηλαδή την εξετάζουν και τη συγκρίνουν ανάμεσα σε διαφορετικά μοντέλα για το ποιά είναι καλύτερη, ή μάλλον ποιά είναι περισσότερο της αρεσκεία τους.

Η πηγή της μυρωδιάς είναι φυσικά τα πλαστικά μέρη και τα άλλα υλικά του αυτοκινήτου. Πρόκειται για πτητικές οργανικές ενώσεις (ΠΟΕ) που εκπέμπουν όλα αυτά τα υλικά, από το ταμπλό και τις επενδύσεις των καθισμάτων, μέχρι τις μοκέτες και τα «κρύσταλλα» του πίνακα οργάνων. Και η μυρωδιά αυτή είναι σχετικά κοινή, αφού τα υλικά αυτά είναι επίσης κοινά ανάμεσα στα διάφορα μοντέλα. Όχι όμως όλα.
 
Μοντέλα που προορίζονται για αγορές εκτός Ευρώπης, δεν διαθέτουν απαραίτητα τα ίδια υλικά, και έτσι η μυρωδιά επίσης διαφέρει. Με πολλά μοντέλα ή μέρη της καμπίνας να κατασκευάζονται στην Κίνα, με διαφορετικά, φθηνότερα ή απλά πιο κοινότυπα για την εκεί αγορά υλικά, η μυρωδιά αυτή διαφέρει σημαντικά σε αυτά τα αυτοκίνητα, με αρκετούς αγοραστές να αποφεύγουν αυτά τα μοντέλα γιατί δεν τους αρέσει η «καινουργίλα» τους.
 
Το ίδιο πρόβλημα όμως ισχύει και αντίστροφα. Η κινεζική αγορά δεν έχει την ίδια αντίληψη για το πως πρέπει να μυρίζει ένα καινούργιο αυτοκίνητο, και δεν βρίσκει την ευρωπαϊκή (και αμερικανική) καινουργίλα του γούστου της. Έτσι η μυρωδιά πρέπει να αλλάξει.
 
Με την Κίνα να αποτελεί πλέον μεγαλύτερη αγορά από αυτή της Ευρώπης, οι κατασκευαστές ενδιαφέρονται όλο και περισσότερο να κάνουν τα κινεζικά και λιγότερο τα ευρωπαϊκά χατίρια. Έτσι η Ford για παράδειγμα, έχει κάνει καμπάνια να σταματήσει τις μυρωδιές αυτές στα καινούργια της μοντέλα. Προσέλαβε 18 εμπειρογνώμονες που με βάση το επιτελείο της μάρκας στην Κίνα, δοκιμάζουν μέχρι και 300 φορές το χρόνο τις μυρωδιές των νέων μοντέλων, κρίνοντας έτσι όχι μόνο ποιά υλικά θα χρησιμοποιηθούν και ποιά όχι, αλλά τελικά και ποιοί προμηθευτές θα τα παράγουν, μέχρι και σε ποιά χώρα θα παράγονται τα μοντέλα αυτά.
 
Εσείς τι λέτε; Σας αρέσει η καινουργίλα; Και πόσο την μετράτε; Πόσο σας απασχολεί και τελικά πόσο σας ενοχλεί όταν τα πλαστικά μυρίζουν σαν λάστιχα αυτοκινήτων; Είστε ικανοί να αφήσετε ένα μοντέλο και να πάρετε ένα άλλο γιατί απλά μυρίζει καλύτερα;

SPRING SEAT
NISSAN