Έμεινες από καύσιμο; Δες πώς σώζεις το αυτοκίνητο και την… υπομονή σου!
Πρόκειται για ένα φαινόμενο αρκετά συχνό στις μέρες μας – απόρροια (και) των υψηλών τιμών καυσίμου.
Αν τελικά, προκύψει η «στραβή», το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνεις είναι να ακινητοποιήσεις το όχημα με ασφάλεια.
Αυτοσχέδιες λύσεις για άμεσα αποτελέσματα.
Ωφέλιμες συμβουλές για βενζινοκίνητα & πετρελαιοκίνητα μοντέλα σε πραγματικές συνθήκες.
Πρόκειται για ένα φαινόμενο αρκετά συχνό στις μέρες μας – απόρροια (και) των τιμών καυσίμου
Έμεινες από καύσιμο; Δεν είσαι μόνος – ολοένα περισσότεροι οδηγοί βιώνουν τη δυσάρεστη εμπειρία του άδειου ρεζερβουάρ, ειδικά με τις τιμές των καυσίμων να ανεβαίνουν σταθερά! Ωστόσο το αυτοκίνητο κατά κανόνα δεν πρέπει να οδηγείται μέχρι να «στεγνώσει» το ρεζερβουάρ... Κι αυτό, γιατί η συνεχής λειτουργία με ελάχιστα καύσιμα μπορεί να επιφέρει φθορά στην αντλία αλλά και τον καταλύτη μακροπρόθεσμα. Τα περισσότερα σύγχρονα οχήματα παρέχουν βέβαια σχετική ένδειξη αυτονομίας μέσω trip computer – ακόμα κι όταν δείχνει μηδέν, συχνά μένουν 30-40 χλμ. ως «μαξιλαράκι ασφαείας» για έκτακτες περιπτώσεις -, εντούτοις, με το που θα ανάψει το λαμπάκι, αυτό που συστήνεται να κάνουμε είναι να συνεχίσουμε να οδηγούμε εξαιρετικά οικονομικά ως το πλησιέστερο βενζινάδικο.
Σε πολλά νέα μοντέλα εξάλλου, τα συστήματα infotainment και το GPS σε βοηθούν να εντοπίσεις αυτόματα πρατήρια καυσίμων, αυξάνοντας σημαντικά την ασφάλειά σου. Αν τελικά μείνεις, δεν ήρθε η καταστροφή – αρκεί να ακολουθήσεις τα παρακάτω πρακτικά βήματα χωρίς άγχος.
Αν τελικά, προκύψει η «στραβή», το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνεις είναι να ακινητοποιηθείς με ασφάλεια
Τα πρώτα συμπτώματα – μικροδιακοπές στην απόδοση και ο δείκτης καυσίμου στον πάτο – σε ειδοποιούν ότι πρέπει να βρεις άμεσα ασφαλές σημείο για στάση. Βγαίνοντας δεξιά, φόρεσε ανακλαστικό γιλέκο και τοποθέτησε το τρίγωνο αρκετά μέτρα πριν το αυτοκίνητο. Αν είναι νύχτα, ενεργοποίησε τα alarm αλλά πρόσεξε να μην ξεμείνεις από μπαταρία.
Η οδική βοήθεια αποτελεί γρήγορη και ασφαλή λύση: φέρνει καύσιμο ή σε ρυμουλκεί στο βενζινάδικο, αρκεί να προβλέπεται από το συμβόλαιό σου φυσικά.
Αυτοσχέδιες λύσεις για άμεσα αποτελέσματα
Αν αντίστοιχα δεν υπάρχει οδική βοήθεια ή δεν είναι κάποιος φίλος διαθέσιμος, τότε το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να αναζητήσεις εσύ ο ίδιος κάποιο πρατήριο – ενδεχομένως περπατώντας, αλλά - αφήνοντας το αυτοκίνητο ασφαλές και κλειδωμένο.
Από εκεί και πέρα ένα καθαρό, ειδικό δοχείο είναι απαραίτητο, καθώς τα λάθος υλικά (λάδια/νερό) ενδέχεται να βλάψουν τον κινητήρα. Χρησιμοποίησε χωνί ή αυτοσχέδιο μηχανισμό για να γεμίσεις το ρεζερβουάρ, χωρίς διαρροές. Απαγορεύεται το κάπνισμα, καθώς τα εύφλεκτα υλικά καθιστούν τη διαδικασία επικίνδυνη.
Ωφέλιμες συμβουλές για βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα μοντέλα σε πραγματικές συνθήκες
Στα βενζινοκίνητα, η διαδικασία είναι απλή – με μερικές προσπάθειες το κύκλωμα γεμίζει και όλα λειτουργούν όπως πριν. Προληπτικά ωστόσο, άλλαξε το φίλτρο βενζίνης με την πρώτη ευκαιρία, αφού συχνά μαζεύει κατακάθια από το τελείως άδειο ρεζερβουάρ.
Στα diesel οχήματα όμως, χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή! Πολλά μοντέλα απαιτούν εξαέρωση του κυκλώματος (ακολουθήστε το manual), ενώ οι άστοχες προσπάθειες εκκίνησης ενδέχεται να αδειάσουν την μπαταρία. Σε κάθε περίπτωση, για το αν το ντιζελάκι μας χρειάζεται εξαέρωση ή όχι θα μας ενημερώσει το εγχειρίδιο χρήσης. Αν χρειάζεται (συνήθως στα παλαιότερα μοντέλα) πρέπει να εντοπίσουμε τη σχετική αντλία ακολουθώντας το εγχειρίδιο του κατασκευαστή, αν δε γνωρίζουμε. Στη συνέχεια «τρομπάρουμε» ή πιέζουμε το ειδικό εξάρτημα μέχρι να σκληρύνει. Είμαστε πλέον έτοιμοι να ενεργοποιήσουμε τη μίζα μέχρι να πάρει μπροστά ο κινητήρας. Αν ο κινητήρας δεν έρθει στη ζωή επαναλάμβουμε τη διαδικασία από την αρχή με την πίεση της αντλίας. Σε άλλους ντίζελ δε χρειάζεται εξαέρωση. Μετά τον ανεφοδιασμό με καύσιμο ανοίγουμε το διακόπτη της μηχανής (χωρίς να γίνει εκκίνηση), περιμένουμε λίγα δευτερόλεπτα και κλείνουμε το διακόπτη. Επαναλαμβάνουμε αυτή τη διαδικασία κάποιες φορές μέχρι να ενεργοποιηθεί η αντλία και κατόπιν γυρίζουμε τη μίζα για να πάρει μπροστά ο κινητήρας.