Suzuki Vitara ή Toyota Υaris Cross και 3 χιλιάρικα στην τσέπη;
8 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Suzuki Vitara ή Toyota Υaris Cross και 3 χιλιάρικα στην τσέπη;

61.758 Επισκέψεις στο άρθρο (2/1/2022)

Το Toyota Yaris Cross και το Suzuki Vitara εξοπλίζονται με υβριδικό κινητήριο σύνολο που και στις δύο περιπτώσεις αποδίδει 116 άλογα και έχουν κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων. Αυτό είναι ωστόσο ένα από λίγα κοινά που έχουν τα δύο μοντέλα.

Suzuki Vitara ή Toyota Υaris Cross; Ποιο είναι καλύτερο;

Στην κατηγορία των μικρών SUV, μέχρι πριν από λίγους μήνες, ήταν διαθέσιμο στην ελληνική αγορά μόνο ένα υβριδικό μοντέλο, το Hyundai Kona. Πλέον, όποιος επιθυμεί να αγοράσει ένα υβριδικό Β-SUV έχει στην διάθεσή του ακόμη δύο επιλογές. Το Yaris, το δημοφιλέστερο αυτοκίνητο της ελληνικής αγοράς -και με διαφορά- επί σειρά ετών, απέκτησε SUV έκδοση, το νέο Yaris Cross, και, όπως ήταν φυσικό, το crossover γίνεται διαθέσιμο με το ίδιο υβριδικό κινητήριο σύνολο απόδοσης 116 ίππων. Η άλλη επιλογή είναι το «παραδοσιακό» Suzuki Vitara που πλέον προσφέρεται και σε πλήρως υβριδική έκδοση με ίδια ισχύ, ωστόσο ρίχνοντας μια ματιά στον τιμοκατάλογό του, παρατηρούμε πως η τιμή του ξεκινά από 23.250 ευρώ, είναι δηλαδή πιο ακριβό από το Yaris Cross σχεδόν κατά 3.000 ευρώ. Δικαιολογείται αυτή η διαφορά στην τιμή ή όχι; Πάμε να δούμε αναλυτικά τα «όπλα» του κάθε μοντέλου:

Πιο νεανικό και δυναμικό το ντιζάιν του νέου Toyota Yaris Cross σε σχέση με αυτό του Vitara που «πατάει» πάνω σε πιο συνηθισμένα για την κατηγορία σχεδιαστικά μονοπάτια.

Πιο νεανικό και δυναμικό το ντιζάιν του νέου Toyota Yaris Cross σε σχέση με αυτό του Vitara που «πατάει» πάνω σε πιο συνηθισμένα για την κατηγορία σχεδιαστικά μονοπάτια.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Σχεδίαση: Πιο μοντέρνο & νεανικό το Yaris Cross, παραδοσιακό το Vitara

Το μήκους 4.180 χλστ. Yaris Cross μπορεί να δανείζεται το όνομα του από το Yaris, ωστόσο στο κομμάτι της σχεδίασης, η συγγένειά τους είναι μικρή, αν εξαιρέσουμε κάποια κοινά σχεδιαστικά στοιχεία που συναντούμε και στο ελληνικό best seller, τα οποία όμως συνδυάζονται τώρα με crossover χαρακτηριστικά. Συνολικά ο σχεδιασμός του είναι πιο νεανικός και μοντέρνος σε σχέση με αυτόν του Vitara που από την πλευρά του, «πατάει» πάνω σε πιο συνηθισμένα για την κατηγορία σχεδιαστικά μονοπάτια. Ο δυναμισμός είναι το κυρίαρχο χαρακτηριστικό του και αυτός εκφράζεται τόσο από το συνδυασμό εμπρόσθιας μάσκας και LED φωτιστικών σωμάτων, όσο και από τις έντονες γραμμές που διατρέχουν το αμάξωμα ολόγυρα.

Εσωτερικό: Πιο hi-tech το Yaris Cross & με μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ

Στο εσωτερικό του Yaris Cross, η Toyota ακολουθεί τη λογική «less is more» όπως την ονομάζει, που μεταφράζεται σε ένα ώριμο αισθητικά και λειτουργικά εσωτερικό, χωρίς περιττά στοιχεία εντυπωσιασμού. Αυτό δεν σημαίνει πως το Yaris Cross δεν είναι αρκετά hi-tech, αφού ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός με μέγεθος από 4,2 ή 7 ίντσες και στο κέντρο υπάρχει μια αιωρούμενη οθόνη αφής 8 ή 9 ιντσών. Η εργονομία και η πρακτικότητα βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα ενώ το ταμπλό αποτελείται από σκληρά πλαστικά και μια μαλακή φάσα στο πάνω μέρος του. Γενικά, η συναρμογή και το φινίρισμα θα σε κερδίσουν σε μεγάλο βαθμό. Τέλος, όσον αφορά στον χώρο αποσκευών, Το πορτ-μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 397 λίτρα (406 λτ. σύμφωνα με τις δικές μας μετρήσεις) και διαθέτει αρκετές πρακτικές λύσεις, όπως το διπλό και διαιρούμενο πάτωμα.

Από την άλλη, το εσωτερικό του Suzuki Vitara είναι ευχάριστο χωρίς όμως το κάτι παραπάνω. Τα μαλακά πλαστικά στο πάνω μέρος του ταμπλό δίνουν έναν πιο ποιοτικό αέρα σε σχέση με τα παλαιότερα κακώς κείμενα, αν και τα υπόλοιπα σκληρά πλαστικά εξακολουθούν να μετριάζουν αρκετά την εικόνα. Οι χώροι παραμένουν ικανοποιητικοί παρά τις κόμπακτ διαστάσεις του και οι 2 επιβάτες πίσω έχουν επαρκή χώρο για τα πόδια και τα κεφάλια τους, με το μικρό άνοιγμα των θυρών ωστόσο να δυσκολεύει την έξοδό τους κυρίως. Ο χώρος αποσκευών του Vitara έχει όγκο 375 λίτρων στις ήπια υβριδικές εκδόσεις, αλλά λόγω της μεγαλύτερης μπαταρίας του υβριδικού συστήματος, θεωρείται δεδομένο πως το διαμέρισμα των αποσκευών του Vitara θα έχει μικρότερο χώρο, αν και δεν υπάρχουν επίσημα τεχνικά στοιχεία προς το παρόν. Σε κάθε περίπτωση το Yaris Cross έχει σαφές πλεονέκτημα στον χώρο αποσκευών.

Κινητήρας: Υβριδικά και τα δύο με 116 άλογα από 1,5 λτ.

To υβριδικό Yaris Cross παίρνει δάνειο το υβριδικό σύστημα του Yaris, το οποίο αποτελείται από έναν 3κύλινδρο θερμικό 1.500άρη κινητήρα 92 ίππων, ένα compact ηλεκτρικό μοτέρ 80 ίππων με εξελιγμένο σύστημα ψύξης και θέρμανσης, μια μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου και αυτόματο σύστημα μετάδοσης e-CVT με την συνολική ισχύ να φτάνει τα 116 άλογα. Η τετρακίνητη έκδοση του μοντέλο διαθέτει έναν  ηλεκτροκινητήρα 5,3 ίππων, που όταν χρειαστεί κινεί και τους πίσω τροχούς.

To υβριδικό σύστημα του Suzuki Vitara αποτελείται επίσης από έναν ατμοσφαιρικό 1.500άρη κινητήρα απόδοσης 105 ίππων, ένα ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 33 ίππων και μια μικρή μπαταρία αλλά σε αντίθεση με το Yaris Cross, η κίνηση μεταδίδεται χάρη σε ένα αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων (6AGS) με την ισχύ να φτάνει επίσης στα 116 άλογα. Το υβριδικό Vitara μπορεί να συνδυαστεί με το σύστημα AllGrip που γνωρίζουμε από τις ήπια υβριδικές εκδόσεις του ιαπωνικού SUV.

Τιμές: Πιο προσιτό το Yaris Cross με περισσότερες επιλογές

Oι τιμές του υβριδικού Toyota Yaris Cross ξεκινούν χαμηλότερα από αυτές του υβριδικού Suzuki Vitara. Ειδικότερα, το υβριδικό Yaris Cross μπορεί να αποκτηθεί από 20.320 ευρώ στο εξοπλιστικό επίπεδο Active που προσφέρει μεταξύ άλλων οθόνη αφής 8 ιντσών, 4,2 ιντσών πίνακα οργάνων, cruise control, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, ζάντες 16 ιντσών, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, αισθητήρες βροχής και φώτων, ηλεκτρικό χειρόφρενο, κάμερα οπισθοπορείας κ.α. Για όσους θέλουν το μικρό τους SUV να κινείται με άνεση και στο χώμα, μπορούν να επιλέξουν το τετρακίνητο Yaris Cross, με τις τιμές να ξεκινούν από 26.070 ευρώ στην πλούσια έκδοση Style.

Από την άλλη, για το υβριδικό Vitara, η τιμή εκκίνησης είναι οι 23.250 ευρώ στην έκδοση GL+ που περιλαμβάνει έγχρωμη οθόνη LCD 4,2 για τον πίνακα οργάνων, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός-πίσω, cruise control, κεντρική οθόνη αφής 7 ιντσών με κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες, ζάντες 17 ιντσών, προβολείς ομίχλης, φιμέ παράθυρα εμπρός πίσω, προβολείς LED κ.α. Σχεδόν ίδια τιμή με το τετρακίνητο Υaris Cross, έχει το τετρακίνητο υβριδικό Vitara αφού κοστολογείται από 26.050 ευρώ στην GL+ έκδοση.

Συμπερασματικά, το Yaris Cross είναι εξ ορισμού πιο προσιτό σε κόστος απόκτησης, την ώρα που το Vitara κοστίζει 3 χιλιάρικα ακριβότερα για να πάρεις έξτρα μεγαλύτερες ζάντες, LED φώτα και φιμέ παράθυρα στην έκδοση GL+. Το Υaris Cross ωστόσο παραμένει πιο φθηνό στην Active Plus (21.420 ευρώ) που περιλαμβάνει LED φώτα μπροστά και πίσω, ενώ τα φιμέ παράθυρα προσφέρονται στην Style έκδοση με αρχική τιμή 23.370 ευρώ. Η Style περιλαμβάνει ακόμη οθόνη αφής 9 ιντσών και 7άρα οθόνη στον πίνακα οργάνων αλλά και 17άρες ζάντες. Επειδή όμως οι τιμές δεν είναι το μόνο ζήτημα, αν συνυπολογίσει κανείς πως το Yaris Cross είναι πιο μοντέρνο σε σχεδίαση, έχει πιο ποιοτικό και hi-tech εσωτερικό με καλύτερη συναρμογή, κατέχει εδώ και δεκαετίες την τεχνογνωσία και την τεχνολογία γύρω από τα υβριδικά και έχει μεγαλύτερη χωρητικότητα πορτ-μπαγκάζ, τότε η ζυγαριά γέρνει εναντίον του Vitara και υπέρ του Yaris Cross ξεκάθαρα.

Ποιο υβριδικό μικρό SUV θα διάλεγες εσύ;
- Πιο μοντέρνο και νεανικό το Yaris Cross σε σχεδίαση, παραδοσιακό το Vitara
- Πιο hi-tech το Yaris Cross με μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ
- Yβριδικά και τα δύο με 116 άλογα αλλά διαφορετικό κιβώτιο
- Από 20.320 ευρώ το υβριδικό Yaris Cross, από 23.250 το υβριδικό Vitara
Εσύ ποιο υβριδικό θα διάλεγες; To μοντέρνο, hi-tech, ευρύχωρο και πιο προσιτό Yaris Cross ή το πιο «παραδοσιακό» Vitara;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Ακολουθήστε το autotriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!
Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις, στο Autotriti.gr
Σχολιάστε
Mercedes
Εκθεση Αυτοκινήτου. Οικονομία στην κατανάλωση. Βρές υβριδικά, ηλεκτρικά, LPG/CNG, plug-in. Τι ισχύει για μεταχειρισμένα και diesel