Super και το νέο 208, από άλλο πλανήτη το Fiesta

178.094 Επισκέψεις στο άρθρο (6/9/2018)
Super και το νέο 208, από άλλο πλανήτη το Fiesta
6 Φωτογραφίες »

Τι μικρά θα διαλέξουμε: Με πόσα άλογα, βενζίνη ή diesel, με τι λάστιχα; Επρεπε να πάρουμε τις αποφάσεις αυτές, ξεκινώντας. Διαλέξαμε λοιπόν βενζινοκίνητα μικρά με 100-125 άλογα. Με λάστιχα, με τα οποία τα μοντέλα αυτά πουλιούνται, στην μεσαία τους έκδοση. Αφού κάθε μοντέλο πουλιέται σε 3 εκδόσεις βασική, μεσαία και full εξοπλισμένη. Η μεσαία έκδοση όμως είναι αυτή που κυριαρχεί στις πωλήσεις της κατηγορίας των μικρών στην Ελλάδα.

Καθώς όμως δεν έχουν όλες οι εταιρείες αυτοκίνητα δοκιμής με τις παραπάνω προδιαγραφές, πήραν μέρος στο τέστ και μοντέλα που δεν ταιριάζουν στις προδιαγραφές αυτές και έτσι αυτά δεν εμφανίζονται στην τελική κατάταξη. Πέρα απο όσα διαβάσατε στις προηγούμενες σελίδες, τα συμπεράσματα της δοκιμασίας αυτής είναι:

Συμπέρασμα 1
Εντυπωσιαστήκαμε. Τα σημερινά μικρά μοντέλα είναι τόσο καλά στη δοκιμασία αποφυγής κινδύνου, που πραγματικά εντυπωσιαστήκαμε. To Fiesta άγγιξε την επίδοση του Focus RS και του Audi R8 (78 και τα δύο) και σχεδόν όλα τα μικρά πετύχανε επιδόσεις 15 χλμ./ώρα πάνω απο τα αντίστοιχα μοντέλα των προηγούμενων 10-15 ετών.

Συμπέρασμα 2
Τα λάστιχα. 

Τα 16άρια ελαστικά, που φόραγαν τα περισσότερα, φαίνεται να είναι η σωστή επιλογή. Συνδυάζουν την άνεση και την καλή επίδοση στη δοκιμή αυτή. Με 17άρια χαμηλού προφίλ θα κερδίσεις 1-2 χλμ./ώρα, αλλά θα χάσεις σε άνεση, αφού η παραμικρή ανωμαλία του δρόμου, θα «σκάει» στην πλάτη σου. Με 15άρια αντίστοιχα (Hyundai i20, Skoda Fabia) δεν μπορείς να ξεπεράσεις τα 70 χλμ/ώρα.

Συμπέρασμα 3
1 χλμ/ωρα είναι ...βουνό!.
Κάναμε 4 και 5 προσπάθειες σε κάθε αυτοκίνητο για να σπάσουμε το ρεκόρ του. Στάθηκε αδύνατο. Κάνεις σχετικά εύκολα το ρεκόρ του, τα αυτοκίνητα δεν δείχνουν να ζορίζονται, ούτε τρομάζουν τους επιβάτες και ύστερα αυξάνεις κατά 1 χλμ/ώρα την ταχύτητα και ...απλά δεν γίνεται. Μην ξεχνάμε οτι είσαι «φορτωμένος» (4 άτομα και αποσκευές) και έχεις μόνο το τιμόνι για βοήθεια, ούτε γκάζι, ούτε φρένο. Ετσι άπαξ και ξεπεράσεις το όριο, το αυτοκίνητο δεν «μαζεύεται» με τίποτα. Κάθε μοντέλο φαίνεται σχεδιασμένο (αναρτήσεις, ESP, κέντρο βάρους κλπ.) για να περνάει σε αυτή ακριβώς την ταχύτητα. Αρα:

Συμπέρασμα 4
Οι κατασκευαστές έχουν προαποφασίσει τα αποτελέσματα.
Οταν δηλώνουν ότι το στήσιμο των αυτοκινήτων σήμερα γίνεται έτσι ώστε να μπορεί να περάσει με επιτυχία την δοκιμασία αποφυγής κινδύνου, είναι σαφές οτι έχουν αποφασίσει και σε ποιό νούμερο θα σταματήσουν. Ολοι μπορούν να κάνουν 75 και 80 και 85 (85 έκανε η Citroen Xantia τo 1999). Αρα η σημερινή τους επιλογή έχει να κάνει με το κόστος και την άνεση. Ολοι ξέρουμε οτι τα αγωνιστικά αυτοκίνητα για να έχουν τέλειες επιδόσεις είναι τελείως «κούτσουρα». Μπαίνεις μέσα και αν δεν είσαι μυημένος, σου βγαίνουν τα άντερα, στο παραμικρό σαμαράκι. Το μαλακώνεις, αρχίζει και γέρνει, έχεις μεγάλες μεταφορές φορτίων και χάνεις την πρόσφυση (ή αρχίζεις τις τούμπες). Υπαρχουν βέβαια αναρτήσεις που κάνουν και τα δύο. Μαλακές για άνεση και παράλληλα δεν αφήνουν το αυτοκίνητο να πάρει κλίσεις. Σαν της Xantia Activa, 20 χρόνια πρίν. Κοστίζουν πάρα πολλά όμως. Ο αγώνας για νέες τεχνολογίες που θα τα κάνουν όλα φτηνότερα και καλύτερα συνεχίζεται και θα συνεχίζεται. Προς το παρόν, το στοίχημα το έχει κερδίσει η Ford με τα 77 χλμ/ώρα του νέου Fiesta (με 16άρια μάλιστα λάστιχα). Για να το πετύχει αυτό, εκτός όλων των άλλων, σχεδίασε από την αρχή τους ελαστικούς συνδέσμους (σινεμπλόκ) της ανάρτησης, αυξάνοντας την ακαμψία του αμαξώματος και την συμπεριφορά αυτής. Η παραμικρή λεπτομέρεια λοιπόν μετράει διαχωρίζοντας το καλό, από το τέλειο.

Συμπέρασμα 5
ESP ή ανάρτηση;. Στην δοκιμασία αυτή η μαγική λέξη ειναι το ESP. Η πρώτη A-Class ανετράπη με 60 χλμ/ώρα το 1997, έβαλε το ESP της S-Class και έκανε 66 χλμ/ώρα σπάζοντας όλα τα ρεκορ της εποχής για την κατηγορία αυτή, ένω και σε αρκετά μεγαλύτερες ταχύτητες δεν ανατρεπόταν πλέον με τίποτα. Στην δοκιμή μας είχαμε ESP που έκοβαν τελείως την ταχύτητα του αυτοκινήτου και άλλα που περιόριζαν την επέμβαση τους σε κάποιον απο τους τροχούς, διορθώνοντας την πορεία του αυτοκινήτου ώστε να μείνει στην τροχιά του. Κάπου διάβασα οτι είναι η εφεύρεση που έχει γλυτώσει τις περισσότερες ζωές την τελευταία 20 ετία. Αλλα αυτοκίνητα «έρρεαν» ομαλά, μέσα στην διαδρομή τους και άλλα έκοβαν τελείως για να την ολοκληρώσουν. Σε πρώτη σκέψη το πρώτο μοιάζει πιο καλλιτεχνικό. Μια και όμως η δοκιμή αυτή δεν είναι παράσταση μπαλέτου, αλλά αγώνας για την αποφυγή ατυχήματος, το αποτέλεσμα μετράει.

Το Test Center του περιοδικού πήρε και θα συνεχίσει να παίρνει «φόρα» για την διενέργεια και άλλων τέτοιων τεστ σε διαφορετικής κατηγορίας αυτοκίνητα. Θα έχει ενδιαφέρον να δείτε τα μεγαλύτερα σε βάρος και όγκο, αλλά και ψηλότερα μοντέλα της ακμάζουσας κατηγορίας των crossover…Μείνετε συντονισμένοι.

Διαβάστε ακόμη
Ποιο στρίβει καλύτερα; Δείτε τις επιδόσεις όλων των μοντέλων!

Σελίδα 1Elk Test σε 12+2 μικρά (+videos)
Σελίδα 2Πως γίνεται το Elk Test
Σελίδα 3Ford Fiesta (+video)
Σελίδα 4Hyundai i20 (+video)
Σελίδα 5Peugeot 208 (+video)
Σελίδα 6SEAT Ibiza (+video)
Σελίδα 7Skoda Fabia (+video)
Σελίδα 8Toyota Yaris (+video)
Σελίδα 9Volkswagen Polo (+video)
Σελίδα 10Citroen C3 (+video)
Σελίδα 11Kia Rio (+video)
Σελίδα 12Nissan Micra (+video)
Σελίδα 13Opel Corsa (+video)
Σελίδα 14Renault Clio (+video)
Σελίδα 15Νέο Peugeot 208
Σελίδα 16Νέο Renault Clio
Σελίδα 17Super και το νέο 208, από άλλο πλανήτη το Fiesta
Σελίδα 18Πίσω από τις κάμερες
Hyundai
vw